Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt grøn!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle - jeg er lige blevet medlem af dette fremragende forum :-)

 

Jeg har planer om at starte et selvstændigt enkeltmandsfirma( mig selv selvfølgelig ) - som brolægger/anlægsgartner..

Så er det jeg gerne vil vide hvad jeg skal bruge?

 

Jeg skal lejes ind til et andet firma - så jeg skal ikke lave tilbud på opgaver osv. Jeg skal "kun" administrere min egen løn!

Af bil bruger jeg min private saab 900 til kørsel frem og tilbage til de enkelte arbejdspladser. Her har jeg læst lidt frem og tilbage og kommet frem til at jeg vil benytte mig af statens takster - således at jeg kan trække de penge ud af min indkomst før skat!

 

Men ellers - hvad skal jeg bruge af program til min løn osv - jeg vil gerne holde det så enkelt og minimalistisk som muligt

 

Håber på svar

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ikke brug for et særligt program til din egen løn, når du har en enkeltmandsvirksomhed. Du hæver nemlig ikke løn (med A-skat), du hæver "forventet overskud". Pengene overfører du fra dit firmas konto til din private, og så ring til SKAT og tal med dem om dine forventninger til indtjeningen i år, så får du en stak B-skatte-indbetalingskort, som du betaler månedligt.

Selvom du ikke har så mange posteringer, vil jeg dog anbefale dig at lave regnskabet i et regnskabsprogram, f.eks. SummaSummarum, Saldi, e-conomic eller noget tilsvarende.

Tilmeldt 7. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar :-)

 

Det jeg vil er, at istedet for at være lønslave vil jeg momsregistreres og så lejes ind i et andet firma ( men det har jeg jo forklaret :-))

På den måde kommer jeg til at tjene mere, da min timeløn så stiger. Men hvilke forsikringer skal jeg tegne for mig selv? Altså hvis jeg bliver syg osv.

 

Findes der en guide til nærmere uddybelse af min plan?`Og kan det betale sig med en revisor når det skal være så simpelt?

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Arbejdsdirektoratet har nogle forsikringsordninger, som er ret gode, den ene dækker fra og med 2. sygedag, så du kan få dagpengerefusion, men der er nogle krav, der skal opfyldes, se nærmere her:
http://www.adir.dk/extern/netpub/pjecer/sygedp_forsikring_selvst/index.htm


Med hensyn til revisor eller ej: Enten skal du betale dig fra det, eller også skal du sætte dig ind i reglerne, så du selv kan bogføre dine bilag, lave dit årsregnskab og udfylde din selvangivelse. Det er der mange, der gør. Noget skal i hvert fald gøres, men du behøver ikke at tage stilling lige nu, du kan vente til du er kommet i gang (måske når du står foran din første momsafregning). Gode revisorer er som regel rigeligt deres honorar værd.

Jeg kender ikke en guide: Du kan lave en forretningsplan, men det skal kun være, hvis du selv synes, at du har brug for den.


Tilmeldt 7. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Igen - tak for svar.

 

Jeg synes dog at sygeforsikringen er lav... 300 kr i timen i arbejdsfortjeneste kontra 92 kroner i sygedagpenge?

 

Findes der ikke et alternativ - som sikkert er dyrere, men dækker bedre?

 

Jeg har også spekuleret over hvor meget det kan betale sig at tjene, uden skattefar snupper det meste?

 

Hvad skal jeg regne med cirka i udgifter om året til forsikrnger - revisor osv?

 

Hvad er det smarteste at gøre med overskuddet når min løn ER trukket ud?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Dato: 11-03-2007 00:26:22 Forfatter: skaarup

Hvad er det smarteste at gøre med overskuddet når min løn ER trukket ud?


 

Hvis du ønsker at lade noget af overskuddet blive i virksomheden, (eks. til udvidelser opsparing til køb af værktøj ell. lignende.) så vil jeg anbefale at du kigger på virksomhedsordningen (her er et link http://www.startvaekst.dk/SkatIPersonligtEjedeVirksomheder ) den gør at du kan, midlertidigt, kan slippe med at betale 28% i skat for den del du lader blive i virksomheden.

Tilmeldt 7. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Benjamin og tak for svar... Planen var at arbejde som selvstændig - men lejet ind til et andet firma hele året! Men den går ikke har jeg fundet ud af, da jeg så vil blive betragtet som alm. lønmodtager. Som minimum skal man vist have 2 - 3 forskellige kunder pr/ år

 

I så fald - er der noget krav om hvor lang tid eller hvor stor et stykke arbejde det skal være?

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)