Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mødebooking?.. Hjælp!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er..

 

Jeg har hermed fået et arbejde som kørende sælger og har førhen arbejdet i samme branche. Men det som er udfordrende ved mit nye arbejdsplads, er at jeg selv skal booke mine møder og lave masser af ny salg." IKKE TLF SALG - BTB!"

 

Produktet er meget kendt i DK og bliver brugt indenfor Kredit,Økonimi, Markedsføring og Salg.

 

* Hvordan fanger jeg kundens udbytte over telefonen?

* Hvor simpelt kan jeg lave et aftale hvor jeg kan bygge gode relationer med kunden?

* Hvordan finder jeg behovedet?

* Hvad skal jeg starte med at sige?

* Hvormeget skal jeg tale og hvor meget skal kunden?

* Dele accepter?.. Åbne eller lukkede spørgsmåle?

 

Jeg håber det sidder nogle gode og flinke sælgere som lige kan hjælpe mig ;)...

 

 

 

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Får du ikke oplæring i dit nye job? Salgsprocesser er ikke altid identiske på tværs af alle brancher, så hvilken værdi dit produkt skaber hos kunden afhænger af hvad du sælger.

Generelt set er det vigtigste at være ærlig, imødekommende, og give plads til at potentielle kunder kan overveje fordele/ulemper.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker...

 

Det får jeg. Men jeg ville også have prof. hjælp/ideer fra jer amino´er..

 

Mit største problem er hvordan jeg starter showet over telefonen og hvad skal jeg sige efter jeg har talt om produktet?

*Hvaså Jens. Har vi hermed en aftale engang i næste uge på Mandag?..

 

Altså starten;).. Det har jeg altid svært med...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyt til kunden.

Nye kunder kan du finde via cvr registret,  sorter dem fra der allerede er kunder.

 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dragon:

Kære Amino´er..

 

Jeg har hermed fået et arbejde som kørende sælger og har førhen arbejdet i samme branche. Men det som er udfordrende ved mit nye arbejdsplads, er at jeg selv skal booke mine møder og lave masser af ny salg." IKKE TLF SALG - BTB!"

 

Produktet er meget kendt i DK og bliver brugt indenfor Kredit,Økonimi, Markedsføring og Salg.

Det var bredt... Er det hos Experian  e.l?  

* Hvordan fanger jeg kundens udbytte over telefonen? Ved at spørge ind til deres behov (eller misforstod jeg spørgsmålet?)

* Hvor simpelt kan jeg lave et aftale hvor jeg kan bygge gode relationer med kunden? Du skal mødebooke så simpelt du kan. De mere komplekse ting gemmer du til mødet. Det er den fejl de fleste sælgere laver under mødeooking, de fortæller for meget og prøver at sælge over telefonen. Fald ikke i det hul ;)

* Hvordan finder jeg behovedet? Du spørger. vær sikker på de nok skal fortælle dig det hvis det ikke giver mening hos dem...

* Hvad skal jeg starte med at sige? Kommer an på hvad dit produkt helt konkret er...  " Jeg hedder x og jeg ringer fra y. Har du hørt om y før? Det vi laver er bla bla bla og jeg ringer fordi jeg gerne vil låne dig en halv time en dag for at præcentere produktet for dig. Hvad siger du til det?/ Hvornår kan du?  "  Og på et eller andettidspunkt skulle vedkommende i den anden ende jo gerne spørge om et eller andet/sige noget der gør at I kan komme i lidt mere dsialog omkring deres behov osv osv

* Hvormeget skal jeg tale og hvor meget skal kunden?  er der ingen standard svar på. vurder i det enkelte tilfælde. nogen skal ordene trækkes ud af ;)

* Dele accepter?.. Åbne eller lukkede spørgsmåle? Sikkert en god ide, men mere vigtig i salget end i m'ødebooking... den skal du holde helt simpel.  (ved komplekse spørgsmål svar " det er lidt for kompliceret til telefonen, og det er netop derfor jeg gerne vil mødes"   Undgå også så vidt muligt at snakke om pris medmindre du ved du er billigere end alle andre...

 

 

Jeg håber det sidder nogle gode og flinke sælgere som lige kan hjælpe mig ;).

 Med venlig hilsen Jannie, Mødebooker

 

 

 

 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

- lidt sent at komme med et svar, men bl.a her finder du div tip om mødebooking

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er helt grøn i telefonen er her nogle få gode råd:

 

- Tal højt

- Undgå fyldord

- Skriv en salgstale, øv dig på den! Den dag du kan den udenad, kan du give kunden 100% opmærksomhed. (Ofte kan du høre på den måde kunden trækker vejret på, i hvilken retning samtalen bør drejes)

- Virk selvsikker og dominerende på en charmerende måde. (Mange skal hjælpes til at sige "JA")

 

 

Hav for øje:

- Når du sælger over telefonen, køber kunden DIG, og ikke den vare du tilbyder!

- Flirt!

- Du kan ikke sælge før du har 100% styr på dit produkt!

 

Ps. Skriv gerne en PM hvis du mangler et par fif! Jeg har arbejdet 4 år i branchen både på undervisningsplan, ledelsesplan, som telefonsælger og nu som bureauejer!

 

Venligst Johannes

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig gode svar fra Jannie. Har selv være på kursus i mødebooking hos Valeur. De gav en god intro til opgaven, men absolut noget du selv kan lære med tiden. De første 10 kald og møder er de værste at booke. Derefter er det noget nemmere at lave din mødebooking.

Held og lykke med jobbet.

Dbh.

Christian

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dragon

Ring til mig imorgen på et eller andet tidsunkt for at sælge dit produkt til mig. Så skal jeg som ikke-mødebooker fortælle dig, om jeg bliver vækket af dine ord.

Mit nummer er 61 28 83 84.

Michael

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)