Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forlystelsespark? - 3 Iværksættere

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Vi er 3 iværksættere på 23, 18 og 18 som ønsker at lave egen forlystelsespark.

Vi er ikke sikre på hvordan vi gør, men vi har overvejet at købe et tomt stykke land og så bygge derfra. Har i nogle eventuelle råd før vi kaster os ud I det?

Råd ang. beliggenhed kunne også være fint. Vi regner med at det bliver omkring jylland/tyskland.

Håber på hurtige svar :)

SG

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenG:

Hej!

 

Vi er 3 iværksættere på 23, 18 og 18 som ønsker at lave egen forlystelsespark.

Vi er ikke sikre på hvordan vi gør, men vi har overvejet at købe et tomt stykke land og så bygge derfra. Har i nogle eventuelle råd før vi kaster os ud I det?

Råd ang. beliggenhed kunne også være fint. Vi regner med at det bliver omkring jylland/tyskland.

Håber på hurtige svar :)

SG

 

Hej Søren

 

Det lyder som et spændende projekt, men kunne godt forestille mig det var meget dyrt at starte op.

Husk at fokusere på hvad i vil gøre bedre end de andre mange forlystelsesparker - har i noget unikt som i kan komme med, som ingen andre har? 

Held og lykke med projektet :-)

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel Lomholt.

Vi har allerede tænkt på prisen og de unikke ting. Vi regner altid med det værste ang. prisen, så vi ikke altid får et chok når vi endelig får sammenlagt en pris.

 

Vi vil helst ikke efterligne andre forlystelsesparker, og vi har brugt meget arbejde på at gøre det unikt. Ang. planer for parken lægger vi dsv. ikke offentligt ud, da folk kunne efterligne det før vi fik startet.

- Tak for dit indslag

SG

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende projekt, men der er virkelig mange faldgrupper...

Hvis I vil åbne en forlystelsespark, så er i klar over, at forlystelserne koster fra 250.000-5.000.000 kr pr stk. Det afhænger selvfølgelig af den enkelte forlystelse, men det er altså niveauet...
Folk forventer, at der er mange forlystelser idag, hvis de skal besøge en park. Derfor kræver det en voldsom investering!

I den sydlige del af Jylland er der DjursSommerland (ved godt det ligger på Djursland), Legoland og Sommerland Syd. 3 store parker med et stort udbud af forlystelser til enhver smag!

I Nordtyskland er især Heidepark meget dominerende, og absolut køreturen værd! Alle forlystelser er vildere, end dem de danske parker har. Ud over Heidepark er der flere mindre parker, som primært afdækker et lokalt behov for underholdning.

Så ik nok med, at det kræver en enorm investering at komme igang, I får også voldsom konkurrence fra allerede eksisterende parker, som alle kæmper en kamp for at tiltrække besøgende i disse tider. Det sker både via rabatkuponer, arrangementer, udstillinger og koncerter med diverse artister...

Men kan I finde en målgruppe, som de allerede eksisterende parker ikke tilfredstiller, så go for it!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er klar over priserne for forlystelser, og vi ved nu at der er mange parker i dette område - Tak for det :)

 

Vi vil klart genoverveje beliggenheden, så vi må se om vi skal til et helt andet land og starte. Dit svar hjalp os meget - Tak for det :)

 

SG

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis I eller andre har brug for lyd og video til jeres forlystelser bør I undersøge systemet Ovation. Ovation er en que sequencer med en pro audio mixer. Systemet kan have alle proffesionnelle tilslutninger, og benyttes bl.a. i Disney World.

Altså en computer med et lyd og video program som kan holde styr på alt lyd og video i et hvilket som helst setup, uanset størrelse, og hvor de enkelte lyd og video sekvenser kan trigges af udefra kommende signaler, f.eks. GPIO.

Ethvert que kan have flere forskellige regler tilknyttet, og et que kan gøres betinget af andre ques eller værdier eller hvad som helst. Kun fantasien sætter grænser:  Prøv at kigge på siden:   http://merging.dk/ovation.html

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som inspiration synes jeg, at I skulle prøve at se på http://www.utmaningarnashus.se/. Jeg har været der for første gange i sidste uge, og jeg fatter slet ikke, at der ikke er noget lignende i DK (jeg har i hvert fald ikke hørt om det før). Konceptet er, at der findes 40 rum, og så er der en holdopgave i hvert rum. Man bliver først klar over, hvad opgaven går ud på, når man kommer ind og lukker døren, og deres systemer registrerer hele tiden, hvor hurtigt og hvordan man løser udfordringen. Man kan også udfordre andre hold i nogle af rummene.

Det er lidt "Fangerne på fortet-agtigt" men kan bygges i eksisterende bygninger. Jeg synes, at I skulle prøve at se på det, for det er rigtig fedt - dog mest for voksne, men måske kunne  man også lave nogle børneversioner.

DBH

Tommy Krabbe

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil starte med at undskylde jeg skriver en uge efter sidste indlæg, men jeg er nødt til at give mit besyv med før I brænder fingrene.

Jeg tror simpelthen ikke på det er muligt at bygge en forlystelsespark for under 30 millioner. Tallet er lidt grebet ud af luften, baseret på:

  • Et stort stykke jord koster mange penge
  • Forlytelserne koster mange penge. Hertil kommer sikring og alt sådan noget
  • Der skal være butikker/andet gøgl
  • ... Indgang, hjemmeside, ... gøgl
Det KAN måske gøres for 10 millioner.. Men måske bliver det også LANGT dyre.
Problemet er ingen af jer står med så mange penge på jeres bankkonto. Banken låner ikke penge til den slags projekter medmindre I har haft en lang række store økonomiske succeser bag jer.
Jeg vil STÆRKT anbefale jer at lave noget andet. Start med noget mindre! 
Hvis det er underholdningsbranchen I vil starte i, så er jeg sikker på man kan starte i det noooooooget mindre end det! ;-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også noget der hedder lokalplaner i kommunerne hvis man taler Danmark.
De fortæller jo hvad der kan bygges på de pågældenden grunde. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)