Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud hosting hos Amazon

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Nicklas skriver er det vigtigt ikke at undervurdere sysadmin arbejdet!

Forskellen på Azure og Amazon er at Azure er platform-as-a-service hvilket betyder at du bare oploader din applikation, så klarer de resten! Forudsat selvfølgeligt at man har portet sin app til Azure. På den måde slipper du for en masse drift arbejde.

Hvis du kan bruge en MS Sql istedet for My, og du kan holde dig inden for 1 Gb (du har 10 Gb storage til filer), så kan du få en Windows Azure Core på abonnement på månedsabonnement for 60$ med en SQL Server 1 Gb ryger du på cirka. 70$ pr. måned. Altså cirka 4200,- om året.

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene.

Jeg har før haft en hosted VPS løsning, hvilket sådan set fungerede okay. Problemet med det er at man risikerer at betale for noget man ikke benytter. 

Med Amazon betaler man præcist for det man bruger og der er ingen problemer i at op- og nedgradere. Jeg har ikke erfaringer med Azure men, hvis man er bundet til MSSql og ASP.NET forsvinder noget af fleksibiliteten i mine øjne.

Mit web site, som har flere subdomains har pt. 10.000 besøgende og 100.000 sidevisninger om måneden. Det burde sagtens kunne trækkes af en VPS løsning men jeg forventer at udvide med et nyt produkt inden alt for længe og det vil jeg gerne have hosted på samme server. Ved at vælge f.eks. Amazon burde jeg få den mest fleksible løsning i mine øjne.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at præciserer så er man ikke bundet til MS SQL og ASP.Net på Azure. Men hvis man undgå at lave og vedligeholde sit eget image og dermed spare drift timerne så er ASP.Net valget. Men man kan også lave sit eget image med lige hvad man vil på Azure.

Mht. database server, så prøv at kig på setup'et bag deres MS SQL når man kører Azure. Det er super fedt, alene licenser til at lave den slags løber i over en million. 

 

Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt du får en del fleksibilitet med Amazon mht. skalering, men du skal have en del tekninsk indsigt for at kunne udnytte mulighederne.

Hvis du har det kan der være rigtig mange muligheder hos Amazon.
Hvis ikke ville jeg finde nogen der kunne hjælpe dig med opsætning og drift hos Amazon. Ellers ville jeg anbefale dig at beholde din VPS, denne kan jo også opgraderes i takt med din side vokser.

Man betaler stadig for sin server hos Amazon, ligesom der hvor du har din VPS hosted, Uanset om man bruger den eller ej.
Fordelen ligger f.eks hvis man ved at man får utroligt mange besøgende i et givent tidsrum, som kan man sætte ekstra instances op når der er brug for dem, og lukke dem ned igen bagefter.
Men det er ikke bare noget man gør ved at klikke på en knap, og det er ikke noget Amazon automatisk gør for dig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, jeg glemte lige AppHarbour det er vores allesammens danske y-combinator deltager.

De laver Platform-as-a-service med .Net og MySQL på Amazon.

Med andre ord ingen/få drifttimer :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)