Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud hosting hos Amazon

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med et par spørgsmål vedrørende cloud hosting hos Amazon.

Jeg har brug for en windows instance som kan køre Asp.net og med MySql. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det skal være en Micro eller Small instance. Hvis jeg nu vælger en small instance som skal køre 24/7, så bliver prisen 24 time x 365 dage x $0.12 per time x 5 kr/dollar = ca 5000,- om året. Er det korrekt og er der flere udgifter end det?

Kan man nemt opgradere fra f.eks. small instance til large instance?

Med Venlig Hilsen

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig slet ingen der benytter sig af cloud hosting her på sitet?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du vil køre både mysql og windows/IIS på samme server tror jeg ikke der er hukommelse nok på en mikroinstans.

Hvis du ved, at du skal bruge serveren i lang tid kan du overveje en reserveret instans, den koster 0.06 for en small windows instans.

 

Se eventuelt http://aws.amazon.com/ec2/#pricing

 

Du betaler også for den trafik du generer. Det er dog minimalt i forhold til instansen

 

/Niels

 

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så man havner nok oppe omkring de 10-12k om året, hvis man skal benytte sig af Amazons cloud hosting. Det er lige i overkanten til mit budget, desværre. Sad

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er hvorfor du ønsker at vælge cloud hosting? Har du nogle trafik spikes eller andet der kræver dynamisk skalering eller er det "bare" stabil drift?

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Snak med Martin fra Exaweb. Jeg er sikker på at han kan lave et godt tilbud til dig på en Win2008 VPS'er. Jeg bruger selv disse løsninger. Har en server der kører en rimelig stor netbutik i classic asp samt mysql.

www.exaweb.dk

 

/Casper

www.ctweb.dk - gør din virksomhed klar til fremtiden!

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej, din beregning er helt skæv. Instansen koster 0.06$ pr time, halvdelen af dit eksempel, så det giver ca 2500 pr år. Du betaler 0.10$ pr gigabyte op og 0.15$ pr gigabyte ned så med 100gb trafik begge veje er det 12*0.25$*100=300$ så med vanvittigt meget trafik er du oppe på 4000 pr år

Jeg synes ikke man skal vælge amazon bare pga af deres spikes. Alene deres ui for at styre sin 'serverpark' tror jeg ikke nogen normal udbyder kan matche. Derudover er de også ganske stabile

 

/Niels

 

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Boldt:

Hej

Nej, din beregning er helt skæv. Instansen koster 0.06$ pr time, halvdelen af dit eksempel, så det giver ca 2500 pr år. Du betaler 0.10$ pr gigabyte op og 0.15$ pr gigabyte ned så med 100gb trafik begge veje er det 12*0.25$*100=300$ så med vanvittigt meget trafik er du oppe på 4000 pr år

Jeg synes ikke man skal vælge amazon bare pga af deres spikes. Alene deres ui for at styre sin 'serverpark' tror jeg ikke nogen normal udbyder kan matche. Derudover er de også ganske stabile

/Niels

Men der er langt mere sysadmin arbejde i det end man lige tror. Enig i deres interface er godt, men man skal også selv være tilsvarende god ;)

Hvis man skal drifte stabil på amazon kræver det en del instanser. 

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas,

Niklas:
Hvis man skal drifte stabil på amazon kræver det en del instanser. 

Det er ikke mit indtryk. Vi har ikke oplevet nogle nedbrud(kører i eu-west-1)

Har du haft nogle dårlige oplevelser

/Niels

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Boldt:

Niklas,

Niklas:
Hvis man skal drifte stabil på amazon kræver det en del instanser. 

Det er ikke mit indtryk. Vi har ikke oplevet nogle nedbrud(kører i eu-west-1)

Har du haft nogle dårlige oplevelser

/Niels

Amazon udtaler selv at man som minimum skal køre i to zoner, helst to zoner på to lokationer.

Amazon havde kæmpe driftsproblemer hen over påsken: http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5h09XCFo06zC0IYMtK96GmPRhSOCw

I alt blev det omkring 72 timers nedetid på kryds af to zoner i et af deres US centre. Det ville kun have kørt stabilt hvis man havde haft spredt sin infrastruktur over flere datacentre. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)