Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er rimelig pris for bogføring og revision?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes så desværre reglen er ubrugelig :). 

Mange forhold spiller ind.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med TD Wink,

Mange forhold spiller ind.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig med både TD og Dennis. Man skal ikke regne med at det som tommelfingerregel koster 10 kr. pr, bilag.

Man kan ikke sige noget generelt om en fast pris pr. bilag. Enhver sammenligning, som opfylder teorien, er tilfældig.

Der findes virksomheder, som har behov for meget rådgivning, og nogen som slet ikke efterspørger rådgivning.

Der findes virksomheder, som altid har styr på sine bilag, og der findes virksomheder, hvor man skal rykke efter bilag rigtig mange gange før regnskabet er lavet.

Der findes simple bilag, og der findes komplekse bilag.

Der findes virksomheder, som har 15.000 bilag, og virksomheder, som har 15 bilag.
Regnskabet kan altså ikke laves for 150 kr., hos den sidstnævnte virksomhed.

Den endelige pris er en sammensætning af mange forskellige parametre, og at simplificere den så meget, at man kun fokuserer på antallet af bilag, vil give en forkert forventning til, samt forståelse for, bogholderens og revisorens arbejde.

 

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du ret, Martin!

Du nævner alle de relevante parametre.

Godt svar!

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mange kunder og de er meget forskellige og det som er pussigt er at deres årsregning svarer noget lunde til 10 kr. pr. bilag.

Det er korrekt at det som Martin skriver.

Jeg overtog en kunde fra en statsautoriceret revisor, hans regning hos ham var 20.000. Hos mig 4.000 og forskellen var at jeg ikke lavede et pænt indbundet regnskab.

Også i det tilfælde passede det med 10 kr. pr. bilag.

Og jo - vi diskuterede om den statsautoricerede revisor havde ydet noget jeg ikke havde ydet og svaret var nej.

Når der nu bliver spurgt til en pris, så vil jeg mene at mine 10 kr. pr. bilag er den mest brugbare målestok hvis du skal have nogle kr. og øre på.

Lad mig høre om andre har et bedre bud som giver et svar i kr. og øre.

Ha en rigtig god dag

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FDB

Jeg må desværre udtrykke min uenighed igen omkring din vurdering med hensyn til 10 kr. pr. bilag.

Du kan ikke general prissætning, når man taler revision! (Du kan bedre når der er tale om bogføringsassistance mv., dog er der stadig forhold der spiller ind, som Martin har nævnt.)

En kunde hvor der eksempelvis er en regnskabspost som igangværende arbejder vil alt andet lige kræve mere arbejde for en revisor/regnskabsmedhjælper, da posten til dels er forbundet med regnskabsmæssig skøn. (bare et eksempel)

Jeg beklager men der kan ikke sættes 2 streger under et honorar til revision.

Med hensyn til dit eksempel med overtagelse af en kunde fra en statsautoriseret revisor, er det meget svært at vurdere noget ud fra, da vi ikke kender til opgavens omfang mv.

Med venlig hilsen

Dennis

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis V. Hansen:

Hej FDB

Jeg må desværre udtrykke min uenighed igen omkring din vurdering med hensyn til 10 kr. pr. bilag.

Du kan ikke general prissætning, når man taler revision! (Du kan bedre når der er tale om bogføringsassistance mv., dog er der stadig forhold der spiller ind, som Martin har nævnt.)

En kunde hvor der eksempelvis er en regnskabspost som igangværende arbejder vil alt andet lige kræve mere arbejde for en revisor/regnskabsmedhjælper, da posten til dels er forbundet med regnskabsmæssig skøn. (bare et eksempel)

Jeg beklager men der kan ikke sættes 2 streger under et honorar til revision.

Med hensyn til dit eksempel med overtagelse af en kunde fra en statsautoriseret revisor, er det meget svært at vurdere noget ud fra, da vi ikke kender til opgavens omfang mv.

Med venlig hilsen

Dennis

 

Jeg er helt enig med DennisYes

Ydermere er der også de forhold, som er gældende for godkendte revisorer omkring kvalitetssikring og dokumentation m.v., som alt i alt betinger en væsentlig forhøjet timepris.

Det eksempel som FDB har i tråden her, svarer til at sammenligne en Mercedes med en Skoda - Fint nok? Bevares de kan begge fragte os fra A til B, men hvad der sker undervejs og det endelige resultat kan variere utrolig meget.

Derfor er al snak om pris pr. bilag eller timepriser et "blålys", som du ikke kan bruge til noget som helst.

Få et tilbud på en samlet løsning, gerne fra flere revisorer/rådgivere.

Tonny

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)