Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvikling af virksomhed - overdragelse af kunder?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En god bekendt er desværre pludselig blevet nødsaget til at afvikle hendes enkeltmandsvirksomhed (indenfor reklame/tryk/web branchen) inden den 1. maj hvorfor hun nu skal have overdraget/solgt kunderne samt alt inventar, programmer osv. - i den forbindelse har jeg et par enkelte spørgsmål:

1. Der er selvfølgelig et vist tidspres nu her og det er ikke sikkert hun kan få overdraget eller solgt hendes kundeportefølje inden 1. maj, da evt. interesserede skal bruge nogen dage på at overveje og undersøge osv.  
Jeg er selv momsregistreret indenfor webudvikling. Kan jeg overtage hendes kunder midlertidigt og så senerehen sælge/overdrage dem videre til en mere seriøs virksomhed?

2. Mht. salg af hendes maskiner, programmer osv. - så har hun fået vide at hun ska ha skaffet sig af med ALT inden 1. maj. Hendes navn/logo osv. må ikke stå på noget som helst og hun må ikke benytte sig af noget af det efter 1. maj - men juridisk set, er det ikke fakturadatoen der tæller her?   

3. Kan hun overdrage hendes domænenavne inkl. indhold til mig når jeg kun har en enkeltmandsvirksomhed?

Er der andre ting vi skal være opmærksomme på?   Det hele er kommet så hurtigt så vi ved ikke lige hvordan vi bedst håndterer det, så hendes kunder ikke bliver påvirket negativt.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)