Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabstømning / salg af værdifuldt domain inden konkurs

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere,

Vores største konkurrent (tidligere [fjernet]) er gået konkurs, hvilket altid er trist. 

Dog ser vi det som en lille sejer, som et resultat af, at vi har drevet virksomhed mere effektivt. Det giver os nu en stor fordel at vores største konkurrent nu er væk, men til vores store skuffelse ser vi at domainet er blevet solgt videre inden konkurs, først til en nyoprettet virksomhed, også videre til endnu en nyoprettet virksomhed, som i begge tilfælde har de samme personer bag sig som i den originale virksomhed.

Må man det? Er det ok at vores konkurrent sælger domainet til sig selv lige inden en konkurs? Her i nogle idéer til hvilke muligheder vi har for at købe os til domainet? Vi ville gerne have købt konkursboet, men domainet var ikke en del af dette.

Er der nogle af jer der har oplevet noget liggende, og hvad gjorde i?

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke er en del af konkursboet, så er der da ikke noget at gøre. Men domænet

var åbenbart ikke nok til at holde dem igang, så hvor meget værdi det har, kan vel diskuteres.

Hvor længe jeres konkurrent er væk, er jo nok et spørgsmål om tid, da de selv har nakket domænet.

vh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Jan,

 

Grunden til jeg mener det er et problem, er at domainet sikkeret er solgt for 1 kr. til det nye selskab (ved jeg ikke), og dermed er der nogel kreditorer som er blevet snydt for mange penge. For de kreditorer ville det have været en bedre løsning hvis domainet blev solgt til os for en fair pris.

 

Man kan sige at domainet har en væsentlig værdi for os

 

mvh Anders

 

(PS. Det er ikke for at være ond mod en gammel og fair konkurrent, men jeg ser bare en mulighed for at gøre en god handel her og ønsker ikke at en konkurrent komme tilbage, hvis det ikke er lovligt)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke som du selv siger næsten, at kreditorerne vil se nærmere på det hvis det ikke er lovligt, og domænet er solgt for billigt. 

Omvendt må et domæne vel ikke sælges for mere end 45,- eller hvad indkøbsprisen er da der ikke er noget med udover domænet?

Ved dog ikke om det også fungerer sådan når der er tale om et brand?

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser man desværre rigtig tit. I princippet tilhører al værdi omkring domænet, inkl. den kode der ligger bag shoppen, jo konkursselskabet.

Hvis kurator finder det passende, mener jeg faktisk at de kan gå tilbage om omstøde salg der ligger op til konkursen, netop for at man ikke skal kunne spekulere i at sælge til sig selv og sin omgangskreds.

Generelt er det min opfattelse, at kuratorer ikke har øjne for den værdi sådanne domæner, og webshop programmering for den sags skyld, har.

Jeg vidste ikke at de var gået konkurs. Men med den konstruktion kan det jo også ske stort set uden nedetid for shoppen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Kontakt boets kurator - (kurator kan du finde på statstidende)

Hvis domænet er handlet ud til under markedsprisen, så kan der være tale om en omstødelig disposition, men det kan være svært at værdisætte og domænet kan jo for så vidt også være handlet til en markedspris.

Der til skal der være midler i boet til at kurator også kan føre en sag for at få fastslået om der er tale om en omstødelig disposition eller ej. Så alt efter om du er villig til at betale 10.000 eller 1.000.000 så kan det være kurator vil se på sagen men det starter med et snak med kurator. og ham rykker du nok ikke meget med at tilbyde mindre beløb.

Dertil burde du nok anonymisere dit indlæg både af hensyn til dig selv - det kan være du har fået en hel del flere der vil byde på domænet og så sandelig også afhensyn til de tidligere ejere som du jo ret beset beskylder for urent trav og det er vist ikke lovligt.

/Søren

 

 

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Allan,

 

Kurator er bare så svær at få fat på. Men jeg vil forsøge hvad du forslår, eller i det mindste tale med kurator om mulighederne.

 

Mvh Anders

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet. Søren

Fra København NV
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er trist at høre at gadgets.dk er gået konkurs, kunne ellers godt li deres butik. Har du et link til nogle informationer om hvorfor de gik konkurs? Jeg er interesseret i at høre om det er pga. en generel nedgang i efterspørgslen på gadgets, hvilket jeg virkelig ikke håber, eller om det var forhold specifike for Gadgets.dk. Jeg snakkede med ejeren for nogle år siden, og han fortalte at de havde haft en dyr lagerbrand, ville være interessant at høre om det var det der gav udslaget eller om der var andre faktore.

Jeg har været inde på deres hjemmeside og søgt på google, men har ikke kunnet finde nogle oplysninger om gadget.dks konkurs.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Damgaard Pedersen:
Jeg har været inde på deres hjemmeside og søgt på google, men har ikke kunnet finde nogle oplysninger.

Du kan starte med at søge i cvr.dk og skrive deres firmanavn /domænenavn under feltet "virksomhedsnavn" og så vælg søg. Så får du information om selskabets status.

Herudover er der statstidende.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)