Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver affiliate links linkjuice?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har min shop tilmeldt hos partner-ads og kom i den forbindelse til at tænke på om deres link tilføjer min shop linkværdi?

Altså hvis der er en affiliate partner der linker til min shop med ankerteksten iPhone 4, giver det så noget linkjuice, når nu URL'en hedder noget med http://partnerads.dk/partner.php?......

Eller ville det være bedre hvis man forestillede sig at jeg kørte mit eget affiliate system til min iPhone shop, så URL'en kom til at hedde noget med http://fungadgets.dk/partner.php?.....

Eller har URL'en slet ikke noget at sige?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fungadgets.

Jeg håber jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.
Men ja, i princippet giver det dig linkjuice at en side linker til din side selvom det er et affiliate link, hvis de ikke har sat nofollow på deres link.

Held og lykke med det. :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige det jeg tænkte på.
Takker for svaret :)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Schjerlund:
... Men ja, i princippet giver det dig linkjuice at en side linker til din side selvom det er et affiliate link, hvis de ikke har sat nofollow på deres link. ...

Men, når/hvis Google's algoritmer opdager at der er tale om et betalt link (som affiliate-links jo er), bliver der næppe tale om overførsel af linkværdi, da Google vil devaluere/udelukke den webside, hvor linket befinder sig.

I forbindelse med affiliate-links bør man altid benytte rel="nofollow".

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ihvertfald næppe kunne betale sig at køre sit eget affiliate program for at modtage linkjuice, specielt ikke med de antal links du vil modtage. 

Derudover skal du så også tænke på alle de omkostninger der ville være forbundet med at selv stå for det. 

= No go! Geeked

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant diskussion.

Er der nogle beviser på hvor meget, et affiliate link giver i linkværdi?

Hvad er den mest optimale måde, at affiliate netværkene kan lave links på?

Jeg tænker også, at mange affiliate links der lander man på en skæv URL (så webshoppen ved at man kommer fra affiliate). Giver det stadig linkjuice?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:
Jeg tænker også, at mange affiliate links der lander man på en skæv URL (så webshoppen ved at man kommer fra affiliate). Giver det stadig linkjuice?

Det var også derfor jeg tænkte at det kunne være en fordel med sit eget affiliate system.
Men hvis der alligevel er nofollow på 99% af alle affiliate links, er der ikke meget ved at bruge tid på det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fungadgets:

Casper Blom:
Jeg tænker også, at mange affiliate links der lander man på en skæv URL (så webshoppen ved at man kommer fra affiliate). Giver det stadig linkjuice?

Det var også derfor jeg tænkte at det kunne være en fordel med sit eget affiliate system.
Men hvis der alligevel er nofollow på 99% af alle affiliate links, er der ikke meget ved at bruge tid på det.

Altså Amazon og lign. store sider kan benytte sig af det med fordel - og gør det også. Men der er jo også omkostninger forbundet med sit eget affiliate system, plus man skal skabe troværdighed omkring det, samtidig med at folk skal blive opmærksomme på det eksisterer. 

Imo vil det være spild af tid og kræfter så længe annoncørgrundlaget ikke er kæmpe stort. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg umiddelbart ingen opgørelse over, men jeg tror der er på de fleste.

Fordelen med eget affiliate program, det er også at det er en pæn URL.

Hellere klikke på en der står Fungadgets.dk/affiliate-parter-22 fremfor Tradedoubler.com/hhpi/nsudsj822.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)