Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino-konsulenter: Opkræver I á conto honorar af jeres kunder?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle med-Amino-konsulenter :o)

Jeg har lige brug for et godt råd:

Når I bliver hyret som konsulent til en eller anden opgave (ad hoc eller fast), opkræver I så et á conto beløb inden I starter med at udføre opgaven? Fx 25% af estimeret pris?

... og har I gode/dårlige erfaringer med enten á conto opkrævning?

På forhånd tusind tak for hjælpen,

Susan :o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Susan Vestergaard:
... og har I gode/dårlige erfaringer med enten á conto opkrævning?

 

... "Hastværk er lastværk!" LOL ... fik lige trykket på knappen for hurtigt!

Der skulle stå:

... og har I gode/dårlige erfaringer med enten á conto opkrævning eller opkrævning efter opgavens udførelse?

Susan :o)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susan

For mig kommer det meget an på opgavens størrelse og endnu mere, hvem er kunden og hvad er forholdet til kunden.

For mig giver det et godt indtryk, at betalingen falder efter endt arbejde. Dette kan dog betyde i enkelte tilfælde, at det bliver en kamp at få pengene ind, og nogle gange må man opgive det. Da det kan ende sådan, fremgangsmåden meget an på store opgaverne er, og hvad effekten på din økonomi er.

Mit råd ville være, mindre opgaver faktureres efter og større opgaver faktureres løbende. Hvor kunden får noget for pengene, inden der skal lægges penge på bordet. Alt kommer dog an på kunden, og den økonomiske risiko du skal løbe.

Held og lykke...

Dbh Kristoffer

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Susan,

De fleste faste kunder i mit firma har valgt at benytte vores Klippekort ordning.

Kunderne har mulighed for at købe Klippekort i størrelserne 10, 20, 50 og 100 klip (timer), og vi har kunder til dem alle.

Vores Klippekort er både et rabatkort og et fordelskort med udvidede åbningstider.
Og så er Klippekortet også en "noget for noget" ordning. 

Henviser en eksisterende Klippekort-kunde en ny kunde til Nielco IT, og den nye kunde køber et Nielco IT Klippekort, får kunden som henviser 2 gratis klip til sit Klippekort som tak for anbefalingen. Den nye kunde får 10% rabat på sit første Klippekort, uanset størrelsen på det, ved at henvise til den faste kunde, som anbefalede mit firma.

Der er mange fordele ved den ordning for min virksomhed. En af dem er anbefalingen fra en tilfreds kunde. En anden er, at kunderne ved køb at Klippekort betaler for timerne up front, hvilket jo minimerer min kreditrisiko.

En slags win-win-win situation. Skype-Smile

Du kan se mere om vores klippekort-ordning på vores hjemmeside.

Har du spørgsmål, om hvordan vi håndterer Klippekort i praksis, er du som altid velkommen til at kontakte mig.

Jeg håber, at du kan bruge det til noget.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer L. Jakobsen:
Mit råd ville være, mindre opgaver faktureres efter og større opgaver faktureres løbende. Hvor kunden får noget for pengene, inden der skal lægges penge på bordet. Alt kommer dog an på kunden, og den økonomiske risiko du skal løbe.

 

Hej Kristoffer

Tak for dit gode svar.

Jeg fakturerer selv efter endt arbejde (dog minimum ultimo hver måned - (så det er jo faktisk at sidestille med løbende)).

Jeg er enig med dig i, at det giver et godt indtryk at betalingen sker efter arbejdet ... sådan ville jeg også selv have det, hvis jeg var kunde :o)

Jeg syntes bare, at det kunne være rart at få lidt input med på vejen, da jeg har været inde og kigge på mange af mine med-Amino'ers hjemmesider, og der er nemlig flere som opkræver á conto up-front.

Susan :o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Kunderne har mulighed for at købe Klippekort i størrelserne 10, 20, 50 og 100 klip (timer), og vi har kunder til dem alle.

Hej John

Har lige været inde og se på jeres hjemmeside ... kanon idé med klippekort.

Har faktisk hørt om det før ved konsulentydelser.

Jeg kan se, at kunderne rent faktisk også betaler mindre i timepris, jo større klippekort, de køber - udover rabatten på første klippekort. Ved ikke om der er noget som hedder 4 x win situation, men det må det næsten hedde det her.

Jeg går ud fra, at I foretager en periodisering i jeres regnskab af klippekortsalget, så forbruget af timer afspejler sig i de faktiske måneder?

Dit klippekort-råd vil jeg tage med i mine overvejelser, for det lyder som en rigtig god forretnings-idé, som gælder både sælger og kunde :o)

Tak for rådet,

Susan :o)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt.

Det er altid godt med nye input. :)

Mit input vil så være, gør hvad dit hjerte siger er rigtigt. Ved godt hjerte, økonomi og forretning ikke nødvendigvis hænger sammen. Det er dog ret, at kunne se sig selv i øjne dagen derpå... :) At man har behandlet kunderne, som man gerne selv vil behandles som kunde.

En konsulent opgave kan være mange ting, og kan variere meget i størrelse, det samme med kunden. Af den grund har jeg i hvert fald behov for, at vide mere om opgave størrelse, og kunde relation, før jeg kan have input til din situation.

En mulighed som Johns forslag om klippekort, kan jo nemt kombineres med den måde, du arbejder på nu. Vil selv overveje denne løsning... ;-)

Dbh Kristoffer

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer og John

Hvor er det dog skønt, at man bare kan stille et spørgsmål på sådan et ukristeligt tidspunkt som dette ... og så få nogle kanon svar indenfor et par minutter :o)

Tusind tak for hjælpen ... nu har jeg lidt at sove på! Og det tror jeg så at jeg vil gøre :o)

Sov godt, når I kommer til det punkt i dagsordenen,

Susan :o)

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør det ikke selv. Ikke mindst fordi meget af det arbejde jeg laver er overfor revisorer og advokater. Jeg ved at flere af disse fakturerer aconto. Evt. ud fra nogle objektive kriterier. Men i princippet burde man måske også selv gøre det. På det punkt er jeg bare enig med Christoffer i at det ser bedre ud at fakturere efter endt arbejde.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Susan Vestergaard:
Når I bliver hyret som konsulent til en eller anden opgave (ad hoc eller fast), opkræver I så et á conto beløb inden I starter med at udføre opgaven? Fx 25% af estimeret pris?

Hos os gør vi det på den måde at nye kunder altid betaler 60% af det estimerede beløb og resten når vi er færdige.  Efter en opgave er afsluttet så betaler kunderne mellem DKK 4000 og DKK 6000 forud som vi så bruger af. Når pengene er brugt, eller deromkring, så sender vi en ny faktura på en ny forudbetaling. De fleste accepterer det uden problemer.

Vi har enkelte kunder som bliver efterfaktureret ved månedsafslutning, men det er typisk kunder som vi har haft et lægervarigt samarbejde med, hvor vi føler at vi virkelig kender hinanden og har et godt forhold.

Der er ikke noget mere irriterende end at tabe penge på debitor som ikke gider/kan/vil betale.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)