Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på priser når man ikke er momsregistreret?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det nu lige med momsen når man ikke har CVR nummer.

Skriver man sine priser inkl moms? Ellers skriver man ikke noget om momsen..

Kan ikke huske om det er forkert at skrive prisen (inkl moms), mener ihvertfald at man ikke må sælge noget eks. moms hvis man ikke har CVR nummer.

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke er momsregisteret skal du ikke angive noget med/uden moms og derfor vil du heller ikke kunne sælge noget eks. moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis!

Hvis din vare koster 100 kr - så er det blot varens pris! Der skal ikke tillægges moms til det beløb, og den du sælger det til, kan heller ikke trække momsen fra, da der ikke er moms i beløbet :-)

Håber det gav mening :)

PS: Jeg har skrevet en lille artikel, med nogle gode begynderråd - som du måske vil kunne få glæde af :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vidst omsætte op til 50.000 før du skal momsregistreres og lægge moms til prisen. 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Du kan vidst omsætte op til 50.000 før du skal momsregistreres og lægge moms til prisen. 

Hej Kristoffer,

Jeg ved ikke om jeg læse dit indlæg rigtigt, jeg vil blot lige slå fast, at man på ingen måde kan lægge moms på varesalg eller lign, hvis man IKKE er momsregistreret :-)

Dbh Jannik

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe helt i orden :) 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Kristoffer Hjerrild:

Du kan vidst omsætte op til 50.000 før du skal momsregistreres og lægge moms til prisen. 

Hej Kristoffer,

Jeg ved ikke om jeg læse dit indlæg rigtigt, jeg vil blot lige slå fast, at man på ingen måde kan lægge moms på varesalg eller lign, hvis man IKKE er momsregistreret :-)

Dbh Jannik

 

På den anden side siger reglerne også at hvis du tjener over 50.000kr skal du moms registreres, dvs at du alligevel i sidste endne skal betale moms.. Så jeg vil give Kristoffer ret.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så jeg skal ikke skrive "100 kr inkl moms" når jeg sælger noget? Der skal blot stå "100 kr"

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Rose:
Ok så jeg skal ikke skrive "100 kr inkl moms" når jeg sælger noget? Der skal blot stå "100 kr"
 

Korrekt. Du må hverken skrive inkl. eller ekskl. moms, når du ikke er momsregistreret. Hvis du endelig skal skrive noget hedder det "uden moms" eller "ingen moms", men det kan i de fleste tilfælde forvirre mere end det gavner, da mange vil opfatte det som ekskl. moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Korrekt. Du må hverken skrive inkl. eller ekskl. moms, når du ikke er momsregistreret. Hvis du endelig skal skrive noget hedder det "uden moms", men det kan forvirre mere end det gavner, da mange vil opfatte det som ekskl. moms.

Jeg er helt enig med Brian :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)