Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat i kassekladden?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er i færd med at undersøge om jeg kan benytte programmet Summsaummarum (som anbefales af flere i dette forum) til bøgføring og årsrapport.

Jeg kan imidlertid ikke finde nogen standard konto til bogføring af virksomhedsskat. Forholder det sig sådan at man ikke bogfører virksomhedsskat i dette program eller er det bare mig der ikke kan finde kontoen?

Mvh Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Så må du jo oprette en konto.

Er det et selskabet eller hvad?

 

MvH

Peter

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Sikker på du ikke mener b-skatterater? :)

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Det er et ApS.

Jeg gik ud fra, at de mest almindelige/anvendelige konti var inkluderet når man køber et system.

Mvh Jens 

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TD,

Jeg mener en konto til bogføring af skatter for et ApS (skatter) som tilsammen giver det beløb som rapporteres i felt nummer 117 i en Selskabsskatangivelse for ApS.

Mvh Jens 

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

...jeg mener "Selskabsselvangivelse" for ApS:)

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Du skal ikke angive betalt a/c selskabsskat på selvangivelsen for de oplysninger har SKAT. Hvis du mangler bogføringskonto til a/c-skatten i bogføringen så skal du oprette en konto under kort gæld

Det du skal angive i rubrik 117 er skattevirkningen på det regnskabsmæssige resultat (herunder evt. udskudt skat/skatteaktiv)

Har du revisor til at hjælpe til regnskab mv? Det er en utaknemmelig opgave hvis man ikker er vant til opgaven...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TD,

Tak for svaret.

Nej jeg har ikke en revisor tilknyttet. Udover kapitalindskud for ApS havde jeg en enkelt postering i regnskabsåret 2010-2011, som var et salg af konsulenttimer på DKK 7500 ex moms. Der har ikke været varekøb eller andre posteringer udover det ene salg.

Med en enkelt postering udover kapitalindskuddet synes jeg det er for surt at betale fuldt revisor honorar. Det vil sikkert kun tage 10 minutter for revisoren at lave regnskab og udfylde min selvangivelse. 

Mvh Jens

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så forstår jeg selvfølgelig :). skatten i dit regnskab skal således beregnes 25% af 7500 hvis det er eneste postering.

debet resultatopgørelsen

kredit kortfristet gæld. Evt. på kontoen hvor a/c skat er posteret ellers oprettes ny som kaldes "beregnet skat af skattepligtig indkomst". Du kan evt. også kalde driftskontoen for skatten det samme...

Hvor lang tid det tager revisor afhænger af hvor lidt revisoren vil nøjes med at lave når så simpelt regnskab ....

Hvis du er nystartet eller ikke forventer den store aktivitet må jeg indrømme at det undrer du ikke kører aktiviteten gennem enkeltmandsvirksomhed...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)