Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A/S, ApS, SmbA, SPE, GMBH UG og Vækstdræberne i Danmark

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Baagøe Thomsen:
SKAT's udgangspunkt er at der ikke stilles krav om sikkerhed for udenlandske selskaber med forretningsadresse i Danmark

Hej Jens,

Jeg er enig med dig i, at SKAT som udgangspunkt ikke stiller krav om sikkerhed for udenlandske selskaber med forretningsadresse i Danmark.

Jeg burde måske have præciseret, at jeg mine tanker gik på udenlandske firmaer, som ikke har forretningsadresse i Danmark men alligevel er registreringspligtige for moms og diverse punktafgifter. Der stilles der i høj grad krav om sikkerhedsstillelse.

Ligeledes er jeg enig med dig i at 80.000 kr. ikke laves om foreløbigt - men måske enighed om de kommende SPE-selskaber kan være med til at presse kapitalkravet ned.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Ligeledes er jeg enig med dig i at 80.000 kr. ikke laves om foreløbigt - men måske enighed om de kommende SPE-selskaber kan være med til at presse kapitalkravet ned.

Desværre ser det ud til, at SPE-selskaberne er endt i den berømte syltekrukke, idet der ikke er noget punkt omkring dette emne i de næste møder i EU.

Jeg tvivler stærkt på, at der er vilje og evne til gennemføre denne fælles EU-lovgivning.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Desværre ser det ud til, at SPE-selskaberne er endt i den berømte syltekrukke, idet der ikke er noget punkt omkring dette emne i de næste møder i EU.

Enig. Det pudsige er, at det er tyskerne som bl.a. agerer spærreballon. Men okay de har jo skabt deres egne europæiske  1 € selskab - UG'et - som kan have hjemsted hvor som helst i EU. Eneste betingelse er en tysk postadresse.

Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Tonny Skov Pedersen:
Desværre ser det ud til, at SPE-selskaberne er endt i den berømte syltekrukke, idet der ikke er noget punkt omkring dette emne i de næste møder i EU.

Enig. Det pudsige er, at det er tyskerne som bl.a. agerer spærreballon. Men okay de har jo skabt deres egne europæiske  1 € selskab - UG'et - som kan have hjemsted hvor som helst i EU. Eneste betingelse er en tysk postadresse.

Henrik

Det er nok politisk betingetTongue Tied (Læs: Intet hold i virkeligheden).

Så vidt jeg kan forstå, så har såvel England og Danmark bl.a. allerede godkendt SPE-selskaberne, når de forhåbentlig en gang bliver vedtaget i EU.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jens Baagøe Thomsen:
(f.eks. de 1 £-selskaber,
som jeg hjælper iværksættere
med at etablere)


Det er godt at ogsa DU medvirker til at sikre danske ivaerksaettere
samme vilkaar 
som ivaerksaettere i mange andre lande.
Jens Baagøe Thomsen:
Hvad angår SMBA kan jeg godt |
forstå Ejlers irritation mod E&S,
men jeg deler den ikke.


Men ogsaa DU medvirker til at sikre, at andedammens maerkvaerdige
regler er irrelevante for dem,
som taenker legalt og internationalt.

Det danske EogS er kun administrator for og har kun magt
over andedammens lokalt taenkende ivaerksaettere.
Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:
Men ogsaa DU medvirker til at sikre, at andedammens maerkvaerdige
regler er irrelevante for dem,
som taenker legalt og internationalt.

Hej Ejler,

Så hvis jeg ikke er med dig, så er jeg imod dig?

Som situationen er i dag, så er det stadig overladt til danske institutioner som Folketing og Regering at beslutte og administrere, hvordan det danske erhvervslivs rammer skal bygges op.

Jeg tror dybest set vi vil det samme, men min strategi er at arbejde inden for de givne rammer, og din strategi er at udfordre rammerne (Er det helt forkert?).

Men lykke til i din kamp mod E&S.

Jens.

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ejler..

efter at have læst dit indlæg kan jeg kun give dig ret, du kunne os have suplleret mere til som FUP ApS virksomheder og SMBA virksomheder, mobil branchen har været en af de områder som jeg formoder nok har mærket mest til, med Fup virksomheder hvad det angår oprettelse af abonnementer suppleret m. mobiltelefoner. Jeg enig med dig at det er en område som der skal strammes op på for det kan ikke være rigtige at en Polak eller en Lettere skal komme til Danmark og åbne en FUP virksomhed uden at bruge krone på det og derefter oprette 10 abonnementer om ugen med telefon og derefter uden at betale en krone til selskaberne og lukker selsskabet lige før halvårs regnskabet hvilket jo koster 32.000 50.000 Kr. vis jeg ikke ta`r fejl...

Hilsen...

Mustafa.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dublet. Slettet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Baagøe Thomsen:
Fra E&S' side har man valgt at tage det standpunkt, at SMBA'er ikke må benyttes til at omgå selskabslovens kapitalkrav med videre, og jeg tror, at domstolene i høj grad vil være enige i dette standpunkt.

Der er jo ikke noget lovgrundlag herfor.

Hvad med udenlanske selskaber, som opererer i Danmark? De må gerne.

EogS tror endvidere, at de har domstolsbefoejelser og kan kalde selskaber "under
tvangsopløsning", selv om skifteretten endnu ikke har afsagt en kendelse herom.

EogS kræver eksempelvis, at selskaber på vej til tvangsopløsning i skifteretten skal søge
om genoptagelse alene på grundlag af et almindeligt brev fra EogS. Forlods forud
mens selskabet endnu ikke er tvangsopløst og fungerer helt normalt.

Hvor absurd kan det være?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det kun i Danmark (og lignende lande), at + saldi i 
mellemregning med en virksomheders aktionaerer og
deres familie er ulovligt. 
De farlige konsekvenser ved den danske selskabslov, 
som ikke gaelder for mange andre landes selskaber,
ER at myndighederne nu systematisk politianmelder
selskabernes ledelse
DVS at en lang raekke smaa ApS- og A/S selskaber risikerer 
lukning for, hvad myndighederne nu kalder kriminel aktivitetet.  
Se
business.dk/boersnyt/bagmandspolitiet-jagter-ulovlige-direktoerlaan
(link problem: lav copy og paste, hvis du vil laese artiklen)

SmbA-selskaber, tyske UG selskaber, engelske og amerikanske selskaber
har slet ikke denne problemstilling.
Side 2 ud af 3 (27 indlæg)