Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento, Google webmaster tools og duplicate content

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Nu klør mit hår igen - denne gang er det google webmastertools, der giver mig klø turen.

Jeg har tilføjet sitemap, og det går også genialt. Så kigger jeg under html forslag, og så duplicate content, og forstår ikke counten er så høj. Nå - men den siger at en kategori side, som gags hvor hvis man vælger at man gerne vil se 16, eller 24 resultater pr. side, så giver google duplicate content - fordi den så giver samme meta titel og description.

Hvordan løser jeg det her problem. Jeg vil gerne undgå duplicate content.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Uniquelady.dk - Michelle:
Jeg vil gerne undgå duplicate content.

Hvis nogle af dine produkter findes i mere end én kategori, skal du blandt andet slå flad kategoristruktur til. Som det er nu indgår kategorien i produktets url, og et produkt der indgår i flere kategorier vil derfor have flere url'er.

Vedr. sorteringen af kategorierne, så kan det løses ved at slå "canonical"-tags til i backenden når du får opdateret til den nyeste version. Det er ikke en genial løsning, men den eneste jeg er stødt på.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Hvis nogle af dine produkter findes i mere end én kategori, skal du blandt andet slå flad kategoristruktur til. Som det er nu indgår kategorien i produktets url, og et produkt der indgår i flere kategorier vil derfor have flere url'er.

Vedr. sorteringen af kategorierne, så kan det løses ved at slå "canonical"-tags til i backenden når du får opdateret til den nyeste version. Det er ikke en genial løsning, men den eneste jeg er stødt på.

 

Jeg skulle gerne have slået canonical urls til - har da hvertfald købt det gennem den der seo suite vi talte om.

Vil flad kategoristruktur ændre andet?

 

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Uniquelady.dk - Michelle:
den siger at en kategori side, som gags hvor hvis man vælger at man gerne vil se 16, eller 24 resultater pr. side, så giver google duplicate content - fordi den så giver samme meta titel og description.

På den korte bane vil jeg anbefale at du ændre antal produkter per side til at vise alle (fx 30 produkter per sider). Herved undgår du at denne type DC med metatitle opstår:
 /fetish-sm/gags.html
 /fetish-sm/gags.html?p=2

Dernæst bør bu overveje hvor mange produkter per side du ønsker. Personligt foretrækker at per default at kunne se alle produkter, så længe det samlede antal er under 30. Det giver for mig et hurtigere overblik over udbuddet i shoppen - men det er nok en individuel holdning!

Men hvis du som udgangspunkt vælger at vise alle produkter i dine kategorier, så er dit problem også løst inddirekte.

Uniquelady.dk - Michelle:
Så kigger jeg under html forslag, og så duplicate content, og forstår ikke counten er så høj.

Ovenstående DC med kategorisider er ikke dit største problem.

Din forside svare på:
http://www.uniquelady.dk/
http://www.uniquelady.dk/index.php/

Dette gør sig også gældende for ALLE dine produkter og kategorier. Fx:
/fetish-sm/gags.html
/index.php/fetish-sm/gags.html

Håber det giver mening ellers må du spørge igen.

God Påske.
Dbh. Chris
LED pærer - LED lys 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uniquelady.dk - Michelle:

Jeg skulle gerne have slået canonical urls til - har da hvertfald købt det gennem den der seo suite vi talte om.

Det virker ikke :-/

 

Uniquelady.dk - Michelle:
Vil flad kategoristruktur ændre andet?

Flad kategoristruktur vil fjerne dit problem med dublicate content af produktsiderne, men ikke ift. kategorisiderne. Det er en mere korrekt måde at løse problemet på, da vi i stedet for at angive hvilken url er den rigtige, sørger for at der kun er én url. Den løser dog ikke problemet for kategori-siderne.

Den nye version af Magento har canonical urls som standard, så det kan nok ikke betale sig at kæmpe med det plugin lige nu (når du alligevel skal til at opdatere).

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Uniquelady.dk - Michelle:
Nu har jeg slået flad kategori og produktstruktur til - men prøv og se hvad den gjorde ved designet http://www.uniquelady.dk/index.php/fetish-sm/gags/ball-gag-jelly-kugle.html - hvad kan jeg gøre for at ændre det?

Jeg kan ikke huske hvordan det så ud før - kan du uddybe hvad der går galt?

Vent evt. til du har opdateret til den nyeste version.

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ser der hvor drop down med størrelser står, så er den hoppet ud af den blå linie, hvor den skulle sidde i sammen med pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
Vent evt. til du har opdateret til den nyeste version.

Når du slår flad kategoristruktur til, så ændrer du jo alle dine url'er. Så de placeringer du måtte have er i risikozonen - så vent lidt, og lad os få sat det ordentlig op med 301 redirects, så det ikke ender med at giv bagslag :-)

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrisss2010:

Din forside svare på:
http://www.uniquelady.dk/
http://www.uniquelady.dk/index.php/

Dette gør sig også gældende for ALLE dine produkter og kategorier. Fx:
/fetish-sm/gags.html
/index.php/fetish-sm/gags.html

Hvordan går jeg den til at stoppe med det?

Det er godt nok irriterende, at den gør det :(

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)