Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
Jeg tror du lider af den misforståelse, at en revisor per definition ved mere om moms end folk der beskæftiger sig med regnskab er flest. For det er en misforståelse. Hvis du vil have fat i en ekspert i moms, skal du have fat i sådan en som jeg.

Hej Lars,

Måske eventuelle tvivlere bare "lod sig narre" af den lidt anonyme avatar, du skilter med.

Jeg er sikker på, at de, som ved hvem du er, ikke betvivler dine gode råd og indlæg. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Stick out tongue - anonymiteten er faktisk del af en lille søgemaskinetest jeg er i gang med, men nu leder jeg tråden af sporet, og det er ikke meningen.

Fortsat go' påske til alle - nu vil jeg holde fri.

Vh
Lars 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe:
Kan vi ikke lige få en stats. aut. Revisor med på banen til at bekræfte

Jeg kan godt forstå, at trådstrater er forvirret. Nu er vi tre forskellige der har skrevet det samme. Heriblandt momsekspert Lars Gosvig, som jeg pr. e-mail bad gå ind i tråden, da jeg følte vi kørte i ring, og Ronnie har endda gengivet loven ordret.

Det du i hvert fald opnår, Per Krabbe, ved at du bliver ved med at betvivle facts er, at folk der normalt bruger meget tid på at hjælpe herinde, mister lysten til fortsat at bruge tid på dette forum. Har man lavet en fejl (og det kan ske for alle) er det selvfølgelig i orden at blive rettet, men dette er simpelthen for langt ude.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Det du i hvert fald opnår, Per Krabbe, ved at du bliver ved med at betvivle facts er, at folk der normalt bruger meget tid på at hjælpe herinde, mister lysten til fortsat at bruge tid på dette forum. Har man lavet en fejl (og det kan ske for alle) er det selvfølgelig i orden at blive rettet, men dette er simpelthen for langt ude.

mvh
Michael

Det er da synd, hvis man mister lysten til at hjælpe, fordi en enkelt debatør sniger sig til at bede om berigtigelse eller uddybelse i en sag som denne. Reglerne vedrørende moms og kørselsfradrag har helt naturligt manges interesse. Og mange spørger til netop dette emne. Det kan man jo tydelig se af antallet af indlæg om emnet.

Som jeg forstår Pers indlæg, var det vist ikke ment som en fornærmelse overfor alle bogholdere, registrerede eller ikke registrerede revisorer eller andre økonomiske fagfolk.

Det er måske lige at blæse hans indlæg op til mere, end det kan bære? Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
  • Bilen er placeret i virksomhedsordningen, og indehaveren bliver beskattet af fri bil.
  • Bilen holdes uden for virksomhedsordningen, og indehaveren får godtgørelse for den erhvervsmæssige kørsel med en forholdsmæssig andel af de faktiske udgifter.
  • Bilen holdes uden for virksomhedsordningen, og indehaveren får godtgørelse for den erhvervsmæssige kørsel efter statens takster.
  • Den selvstændige erhvervsdrivende anvender ikke virksomhedsordningen og fratrækker skattemæssigt udgifter vedrørende den erhvervsmæssige kørsel med de faktiske dokumenterede udgifter pr. kørt km.
  • Den selvstændige erhvervsdrivende anvender ikke virksomhedsordningen og fratrækker skattemæssigt udgifter vedrørende den erhvervsmæssige kørsel efter statens takster.

  • Vi bliver nødt til lige at tage det langsomt for at jeg kan følge med - nu har jeg copy pastet de muligheder der fremgår af dit copy paste -

    Prøv lige at tage den af de ovenstående du henviser til at han kan bruge - så jeg kan læse at han har fuld fradrag for moms på alle udgifter på bilen og fortsat kan hæve statens takst på firmakørsel.

    Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

    Fra Altea (Alicante)
    Tilmeldt 23. Jul 07
    Indlæg ialt: 2667
    Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:24
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Jeg beklager hvis jeg er kommet til at anfægte nogens viden - det var ikke tilsigtet og jeg kan da kun beklage at jeg er sådan en SpørgeJørgen som jeg tilsyneladende er udråbt til.

    Nu er der sikkert ikke alt i Skat der er rationelt - men hvis man kan købe en varebil på papegøjeplader, betale momsen så man kan køre i den privat og - derefter kan fradrage moms på ALLE driftsomkostninger (ikke kun de der vedrører erhvervskørsel) OG kan hæve skattefrit kørselsfradrag efter statens takster - så ser jeg (personligt) da det som en god fidus.

    Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

    Fra Altea (Alicante)
    Tilmeldt 23. Jul 07
    Indlæg ialt: 2667
    Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:34
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

    Michael V. Kristensen:

    Det du i hvert fald opnår, Per Krabbe, ved at du bliver ved med at betvivle facts er, at folk der normalt bruger meget tid på at hjælpe herinde, mister lysten til fortsat at bruge tid på dette forum. Har man lavet en fejl (og det kan ske for alle) er det selvfølgelig i orden at blive rettet, men dette er simpelthen for langt ude.



    Gider du da godt lige Michael V. Kristensen - hvad det for et indlæg at lave - det er da vel muligt at bede om dokumenteret "udskåret" - info.

    Moms og skat er ikke noget man spøger med - det sørger man for er efter bogen. Derfor.

    Netop fra en momsekspert som jeg ikke var klar over at Gosvig er - ville jeg da med glæde få 3 korte citater fra der viser at sådan er det altså.

    Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

    Tilmeldt 20. Feb 09
    Indlæg ialt: 392
    Fra  Danish Law Skrevet kl. 19:26
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Per Krabbe:


    Nu er der sikkert ikke alt i Skat der er rationelt - men hvis man kan købe en varebil på papegøjeplader, betale momsen så man kan køre i den privat og - derefter kan fradrage moms på ALLE driftsomkostninger (ikke kun de der vedrører erhvervskørsel) OG kan hæve skattefrit kørselsfradrag efter statens takster - så ser jeg (personligt) da det som en god fidus.

    Det er nemligt helt korrekt. Der er ingen sammenhæng mellem skat og rationalitet. 

    Man betaler skat, fordi det står i loven, at man skal. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanker om andre grunde til, at jeg skulle betale skat.

    Det danske folk har givet Folketinget kompentencen til at lovgive. Folketinget kan i et vist omfang videregive (delegere) denne kompetence til SKAT, der så selv kan fastsætte generelle regler, der ligner love.

    Folket har ikke pålagt Folketinget den begrænsning, at love om skatter og afgifter skal være rationelle eller logiske. Derfor skal du betale den skat, som der står i loven. Også selvom loven måtte være fjollet eller irrationel eller ulogisk eller dum eller åndsvag eller uhensigtsmæssigt.

     

     

     

     

     

    Fra Hadsten
    Tilmeldt 16. Mar 08
    Indlæg ialt: 462
    Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:35
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

    Kære Per Krabbe

    Hvis end ikke loven citeret her i tråden er nok, fordi dem der citerer den ikke er dygtige nok i din verden, ja så må vi jo give op.

    Du vil gerne have, at det er statsaut. revisorer der svarer. Problemet er bare, at dem er der stort set ingen af på Amino. Og når vi andres svar tilsyneladende ikke er brugbare, ja så kan Amnino jo lige så godt lukke afdelingen med regnskabsmæssige spørgsmål, da der ikke er nogen der er komptetent nok til at svare.

    Da jeg desværre flere gange på det seneste har fået kritik af korrekte svar, ene og alene af den grund at jeg ikke kan bryste mig af titlen statsaut. revisor ser jeg derfor ingen anden udvej end at stoppe med besvarelser her og så bruge de mange timer på andre ting. Det vil der sikkert også være nogle der vil værdsætte Smile

    mvh
    Michael

    Tilmeldt 20. Apr 07
    Indlæg ialt: 16014
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 21:51
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

    Hej.

    Som Michael, Lars mv. skriver(og de er særdeles kompetente)..så er det helt

    rigtigt.

    Skat og moms følger ikke altid efter samme regler.

    En statsaut. revisor vil næppe kunne tilføje noget brugtbart til de skrevne

    fakta.

    MvH

    Peter

    Side 3 ud af 4 (32 indlæg)