Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Wordpress

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er i gang med at lave min hjemmeside www.scooterfjæs.dk.

Jeg laver den i wordpress, men jeg er løbet lidt ind i nogle problemer, da jeg ikke er verdens bedste til kodning.

Jeg har sat et tema på hvor jeg skal have sat mit logo op i hjørnet.
Men kan man godt uploade et billede til header.php, når man sidder inde i editor i kontrolpanelet.
Jeg har jo billedet på min computer men det skal sættes istedet for den tekst der kommer.

Koden lige nu ser sådan her ud:

<body>
<div class="wrap">
 <div id="banner">
  <div id="siteName">
  <h1><a href="<?php echo get_settings('home'); ?>/"><?php bloginfo('name'); ?></a></h1>
  </div>
  <div id="nav">
   <ul>
   <li><a href="<?php bloginfo('url'); ?>">Home</a></li>
           <?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&title_li='); ?>
   </ul>
  </div>
 </div>
</div>
<div class="whiteWrap">
 <div class="wrap" id="contentWrap">

Jeg håber i kan hjælpe mig, i er jo pro's Wink

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidder på mobil så kan ikke lige overskue at tjekke siden, men du skal nok ind hvor theme mappen ligger og overskrive den nuværende med en ny header eller billede.. så slipper du for at ændre i koden. :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Sidder du på mac eller windows?

Du vil ikke kunne uploade i den editor du bruger i wordpress. Jeg ville finde et FTP program (filezilla til pc eller cyberduck til mac) og så uploade logoet til din server og efterfølgende smide den ind i header.php'en med alminde "img src". 

Forresten, fed countdown du har - hvor har du den fra?

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Fra Rødekro
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

flot hjemmeside men når man gå ind på den så er dit logo alt for stort men ellers fin hjemmeside

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Først og fremmest tak for jeres indlæg.

Det med at logoet er alt for stort, skal jeg nok prøve at få fix'et, når jeg lige finder ud af hvordanBig Smile.

Den countdown der kører, har jeg fra en ven.

Men jeg vil prøve at uploade logo'et via FTP, det er en del nemmere at redigere via FTP'en.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.

Husk at linke til den relative path, når du skal indsætte logoet i headeren. Og husk backup! Skriv hvis du har problemer :)

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Viktor Poulsen:

 

Hej Rasmus

Sidder du på mac eller windows?

Du vil ikke kunne uploade i den editor du bruger i wordpress. Jeg ville finde et FTP program (filezilla til pc eller cyberduck til mac) og så uploade logoet til din server og efterfølgende smide den ind i header.php'en med alminde "img src". 

Forresten, fed countdown du har - hvor har du den fra?

 

Countdownen er fra Elegantthemes.com, Anticipate mener jeg :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et flot template du har fået hentet :)

Problemet med dit logo finder du, hvis du trykker CTRL + A.. Billedet du har sat ind er for højt, gør du det mindre i Photoshop vil det sidde som det skal. Har du andre problemer med Wordpress er du velkommen til at skrive, jeg har rodet med RIGTIG mange templates og har lavet mit eget buddypress hvis det ønskes :)

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Viktor:

Okay nu skal jeg lige være helt med, hvad er en relative path?
- Jeg skal også lige have lært, at tage backup af min wordpress.
Eller jeg har dog før prøvet at tage backup.
Men så fik jeg også en backup med mail hverdag, og det bliver altså for meget, så jeg håber jeg finder en bedre løsning.

Martin:

Det er korrekt at den countdown der kører er fra elegantthemes.com, men det er ikke mig der ejer den, det er en venWink.

Andreas:

Tak skal du have, jeg har også lagt mærke til at logo'et står for højt, og det skal helt sikkert laves!
- Men jeg vil lige sende en PM til dig, fordi jeg er ikke verdens mester til photoshop endnu, og jeg kunne godt bruge lidt hjælp, og så er det jo perfekt du tidligere har rodet med templates.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du bare redigere i template filerne kan du nøjes med at downloade dem du skal redigere inden du starter (altså din header.php). Det vil altså sige at have en kopi liggende fra før du rørte noget. Databasen behøver du ikke tage backup af lige nu (skal selvfølgelig gøres i ny og næ) da dine template-filer ikke har noget med denne at gøre. Backup kan du lave manuelt eller hente plugins til at gøre per automatik. 

Den relative path vil sige:

Hvis vi har domænet scooterfjæs.dk/

så vil dine template filer ligge på scooterfjæs.dk/wp-content/themes/dit_theme/

Hvis du så vil indsætte et billede du har uploadet på eksempelvis  scooterfjæs.dk/content/dit_log.jpeg i din header.php (som ligger på ovenstående adresse) så vil den relative path (altså fra  scooterfjæs.dk/wp-content/themes/dit_theme/header.php til  scooterfjæs.dk/content/dit_logo.jpeg hedde ../../content/dit_logo.jpeg. Ved ikke helt om det giver mening?

Altså er den relative path vejen fra et sted til et andet på din server.

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)