Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi lade være at "synes godt om" hinandens Facebook-side?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 8 person

Her er et blogindlæg jeg synes er meget relevant i forhold til tråden her på amino, der bare kører i en uendelighed.

http://socialmediatoday.com/andy-gonzalez/288700/facebook-followers-are-earned-not-traded

Her nogle citater:

"After a few minutes of liking page after page, it became apparent that this process is a huge waste of time."

 

"My hunch is that the "likes" your page receives through this process will be no more than a number. That number will do nothing more than provide your page with a small level of credibility."

 

"I would MUCH rather have 100 engaged followers than 1000 random, non-targeted, unengaged Facebook users."

 

Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg anbefaler at man smøger ærmerne op, og gør sig fortjent til de tryk på synes godt om der måtte komme.

Der er kun pral-effekt tilbage ved at bytte sig til fans, men efterhånden som månederne går bliver brugerne vant til, at facebooksider med forholdsvist mange fans, som ikke siger noget på væggen... er et negativt tegn.

Hvis man ikke har midlerne, produktet, charmen, buzz-effekten, det sociale gen, brandet til at tiltrække tryk på synes godt om, er det rigtige sandsynligvis helt at holde sig væk fra Facebook.

Læs blogindlægget her:
http://socialmediatoday.com/andy-gonzalez/288700/facebook-followers-are-earned-not-traded

.. og bemærk hvordan indlægget slutter:

"Nothing done RIGHT is ever easy."

Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Sad lige og tænkte på dette samme. Der er den ene tråd efter den anden med den slags "like" bytteri - og de er vel besøgte!

Det bliver efterhånden noget udvandet.

 

KH. Astrid M

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jeg er næsten helt enig. Fordi det kan godt være at når man bytter ligeover giver det ikke en effekt, men den virale effekt med 'Thomas er nu fan af BilligeGolfbolde.dk' tror jeg på kan have en indvirkning.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Både og... Du har ret i at fans intet er værd, hvis de kun er fans og ikke bliver forbrugere af det indhold man sender ud. Ingen siger at man nødvendigvis ikke både kan arbejde seriøst med at tiltrække en snæver målgruppe, som man derefter kan tilføre værdi, samt samtidig få en række ligeglade fans. Det kunne jo være at disse sidstnævnte fans, kunne være med til at tiltrække nogle få fra sidens egentlige målgruppe. Eller hvem ved, er nogle få af disse ligeglade fans faktisk en del af målgruppen?

Jeg har altid sagt at man ikke får nogen effekt af "bare" at oprette en facebook side. Man bliver nød til være kreativ, skille sig ud, samt biddrage med noget nyttigt. Det samme gælder for så vidt QR-koder - rigtig mange har travlt med, at få trykt t-shirts og anden promotion udelukkende med deres QR-kode. En QR-kode i sig selv giver ikke nogen effekt - det gør den kun hvis de bliver brugt rigtigt.

/ Emil

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Facebook er både og synes jeg.

På den ene side gratis, og fin til hurtigt at formidle et budskab, nyheder, gode tilbud mv.

På den anden side er det ikke nemt at holde "god" aktivitet og få meget ud af den/medlemmerne - og da slet ikke hvis det blot stammer fra en gang "bytteri"

Idag f.eks har jeg fået en del handler med dette tilbud -

http://www.facebook.com/Sliknet.dk

men helt generelt skal der nogle rigtig gode tilbud til - og allerhelst Gratis ting/gaver for at få folk til at deltage aktivt.

Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig er det sådan, at man sommetider undres lidt når man ser det, som folk pludselig "bliver fan af" på Facebook. Bytteriet er med til at udvande det, men det er næppe det eneste.

For det samme sker altså også når folk skal blive fan for at være med i en konkurrence.

For eksempel om at vinde 5 rejsegavekort á 5000,- og der er 17.000 tilmeldte, så chancen er uendelig lille...? Er der ingen, der kan regne?

Mange bliver hele tiden og konstant fan af alt og intet - af grunde jeg ikke kender. Men jeg tror ikke der lægges ret meget i det fra brugerens side....

 

KH. Astrid M

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Blom:

... den virale effekt med 'Thomas er nu fan af BilligeGolfbolde.dk' tror jeg på kan have en indvirkning.

"Thomas er nu fan af BilligeGolfBolde.dk og 53 andre sider"

... bliver resultatet, hvis jeg knalder en masse amino-tjenester af. Jeg giver en øl i lufthavnen, hvis der er noget som helst viral effekt at finde der. For billigegolfbolde.dk ja en smule, men for de 53 andre ->... nada.

Tiden er lidt forbi, hvor hvad som helst kunne trække opmærksomhed i sådan en linje på en facebookside. Jeg tror oprigtigt talt, at der er to i mit netværk af 523 venner der spiller golf nok til at være i målgruppe.

Chancen for at en af dem både ser det på sin forside - OG klikker.. OG trykker synesgodtom - er med lidt hurtig matematik:

Slim to none X slim to none X slim to none

Det kan ske, ja, men for at der opstår viral spredning skalder jo helst være mindst én der gør der-helst tre..ellers er den død inden for 4 timer.

Jeg tror på det.. bestemt. Facebook kan bare det gylle-men altså kun når der er nogle betingelser opfyldt. a) viralt potentiale, b) rette indpakning, c) timing, d) brand equity

Men vis mig først en amino-side med viralt potentiale. Jeg ser meget få, da det er et mylder af sider oprettet for at sige: "Vi er også på facebook", kom og køb... BilligeGolfbolde (no offense til Hr. Blom), er mest af alt noget der sparker røv på Google og ikke på facebook... så ikke engang den, er en side jeg synes har viralt potentiale.

De 192 fans den har er imo flot gået, men mon ikke det stadig er google og tidligere kunder der er den/de mest betydningsfulde salgskanal(-er) Smile

... og uden at have set alt i gennem i den famøse bytte-sgo-tråd, så ved jeg at det er meget af samme art over hele linjen.

TILFØJET BAGEFTER: Her var så en side med potentiale 16.000 fans på en uge

Ang. sliknet:

Jesper Laugesen:

men helt generelt skal der nogle rigtig gode tilbud til - og allerhelst Gratis ting/gaver for at få folk til at deltage aktivt.

... ja, og det er sådan set bare spillets regler på Facebook. Hvis man er der for at reklamere, må man give freebies eller seriøse rabatter for at få opmærksomheden. Det sunde tegn er, at du har set den præmis Jesper.. for det er der (stadig) mange der ikke har.

At styrte på Facebook for at reklamere - koster tid og konkurrencepræmier. Dermed ikke sagt, at det ikke kan vendes til positiv ROI, men man skal bare helst ikke blive overrasket - og slet ikke frustreret over at der ikke kommer fans til en side ved navn:
Kom og køb mit sh*t-det er vildt godt - det lover jeg

.. for stort set hele flokken på facebook spørger nemlig hver i sær sig selv, hvorfor skulle jeg blive fan?


Min allervigtigste pointe er, at man virkelig skal prøve at gøre sig selv den tjeneste at overveje om det er værd at hælde tid og kræfter i Facebook.

VIGTIGT: Man har ikke spillet fallit eller er umoderne, hvis man ikke er på facebook.. slet ikke. Tilfældet kunne rent faktisk være, at den der lader være - har den bedste opfattelse af sin egen forretning.

Tit er det sådan, at hvis man har gang i noget der har potentiale til Facebook, så ruller snebolden allerede inden man selv gør noget.

Lakmustesten må være at se om der er konkurrenter som gør noget på Facebook der udadtil ligner en succes. Facebook er global - så se efter i udlandet. Søg med Google.

Lidt om konkurrencer

Astrid Madsen:

For det samme sker altså også når folk skal blive fan for at være med i en konkurrence.

For eksempel om at vinde 5 rejsegavekort á 5000,- og der er 17.000 tilmeldte, så chancen er uendelig lille...? Er der ingen, der kan regne?

Mange bliver hele tiden og konstant fan af alt og intet - af grunde jeg ikke kender. Men jeg tror ikke der lægges ret meget i det fra brugerens side....

Nu har der været massivt press på konkurrencekedlerne i mere end et år på Facebook, og dampen stiger hver gang der laves en fix app, der trækker venner med ind. Men jeg ved ikke om i har tænkt over det, ved at se hvad der sker på jeres egen forside?..

Jeg er ikke i tvivl om det mønster jeg ser. Det er blevet til et af mine egne citater ved mine foredrag:

 

"Folk der joiner konkurrencer, er folk der joiner konkurrencer"

 

Er det dine kernekunder?..
Er du glad ved at tiltrække dem?..
Bygger man en solid forretning på dem?..
Hvor loyale er de?

"Bliv fan af Opel Biler og vind 4 billetter til Rune Klans nye trylleshow"

... velkommen til en god og spændende facebookside om biler Indifferent

 

Hold da op hvor jeg skriver løs. Det er så typisk, og ved hurtig skimning kan jeg se, at jeg har den vildeste nej-hat på Smile.. Så lad mig kaste lidt positivt shine på brandtalen.

Kom nu ind på facebook med andet end reklamen som motiv. Her er 5 virkelig simple måder at blive set på Facebook. Simple at forstå, men ikke nødvendigvis simple at udføre.

For simpelt er det ikke at nå sin målgruppe. Det har det aldrig været, og det er ikke blevet mere simpelt fordi Facebook er kommet. Til gengæld er det muligt at skinne med sine små solstråler, hvis man faktisk har gang i noget som folk er vilde med. Få såvel som mange...

- Held og lykke derude

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm... Jeg er IKKE enig!!

 

- Det kan have en stor viral effekt. Og som jeg ser det er det trafikken på facebook siden / din hjemmeside der tæller!.

Måske der er 100 bytterier og 100 der hurtigt kigger på din facebook side.. Men hvad hvis bare 5% af dem faktisk blev nysgerrig.. 4% gik ind på din side og det endte med at 1% købte noget.. Hmmm...

Ja så har det da været en god ting?

Plus at det kan skabe en vis troværdighed for flere potentielle kunder at se der er flere der "synes godt om"..

Om vi som aminoer godt kan "lugte lunten" i visse tilfælde det er jo så det..

 

Som Simon Spies sagde, "dårlig PR er bedre end ingen PR."

- i dette tilfæde. så er det alle de random likes på forskellige sider 'Richard synes godt om stepupfitness.dk'.. Hvis det ses på de 400 forskellige venner.. måske er der her 5% som tænker "Nøøøh det da spændende, hva' mon det er" og trykker på det værende link..

 

Kan du/i følge mig?

Sociale medier skal IKKE undervuderes! Langt fra.

Det er så billigt og man kan få så meget ud af det.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vil lige starte med at sige at jeg hverken bruger facebook til privat eller erhverv så kender ikke så meget til facebook.

Men når det er sagt, Når man trykker "Synes godt om" kommer det så ikke ind på ens væg som feks "XXXXX XXXXX Synes godt om XXXXXX" og derfra kan alle ens venner og så videre se dette?

I så fald vil jeg da synes at det er en effektiv måde at få opmærksomhed ligesom den anden facebook ting med at tagge sig selv på et billede så alle der har en på sin venneliste får den der "XXXXX XXXXX er blevet tagget" 

Gentager lige igen at mit indblik i facebook nok drejer sig om sammenlagt 10 min surfen hvor efter jeg forsøgte at slette min profil hvilket ikke var så nemt

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Kaan:

Men når det er sagt, Når man trykker "Synes godt om" kommer det så ikke ind på ens væg som feks "XXXXX XXXXX Synes godt om XXXXXX" og derfra kan alle ens venner og så videre se dette?

Jo, det er sådan cirka sådan det virker.. Bortset fra det ikke kommer ud til "alle" venner, men "mange" af vennerne... og at det bliver slået sammen i en klump, hvis XXX XXXX har trykket synes godt om til mere end 2 sider (hvilket jo er konceptet i aminotråden).

.. Når det så er sagt, så er der altså bare løbet mange mange liter vand gennem åen siden dengang det var fristende at se nærmere på sådan en linje, hvis ikke den SPOT ON signalerer den er noget for mig.

Den signalerer ligeså meget som nutellaen på side 10 i dit nettokatalog. Hvis ikke man i forvejen handler i Nette OG har brug for Nutella, OG husker det når man er dernede... så flyver den forbi - og så er det ærgerligt, hvis der sidder nogen og holder vejret, mens de venter på viral effekt.

 

Richard:

Hmm... Jeg er IKKE enig!!

- Det kan have en stor viral effekt. Og som jeg ser det er det trafikken på facebook siden / din hjemmeside der tæller!.

Måske der er 100 bytterier og 100 der hurtigt kigger på din facebook side.. Men hvad hvis bare 5% af dem faktisk blev nysgerrig.. 4% gik ind på din side og det endte med at 1% købte noget.. Hmmm...

Ja så har det da været en god ting?

1)
Det er helt igennem rigtigt Richard, men de procentsatser du sætter på er altså meget svært opnåelige.

At få 100 bytterier synes at være en udfordring, for med 364 besvarelser skinner det lidt i øjnene, at der er en på side 1 som kun har 38 fans.

2)
Det er også godt at lave et salg, og lad os sige det skaffede 1 salg med en aminotråd der kørte i 4 måneder. Men det er efter min mening unægtelig bedre givet ud, at smøge ærmerne op, gøre det rigtigt og lave mange salg på den samme tid.

... man må da godt lige hurtigt smide et link af i den tråd. Fint nok...

Men jeg vil ikke høre tale om, at man ikke kan forstå, hvorfor man ikke kan skaffe fans til sin facebookside. Eller ikke forstå hvorfor der er ikke er salg, når man sender links ud til xxx antal fans.

Jeg har før vist denne her video ved et af mine foredrag, og også her er den relevant: Smile

">

 

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)