Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense placeringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg vil gerne høre din mening om jeg har placeret min adsense rigtigt ?

Jeg håber i vil hjælpe med begrundet ris/ros.

 

Mvh Martin

www.aktie-penge.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin :)

Jeg har lige kikket hurtigt forbi din side og syntes umiddelbart det ser fornuftigt ud.

Der er dog nogle steder jeg personligt syntes det kan gøre bedre, men det er jo også en smagssag og ikke mindst et spørgsmål om at teste, teste, teste :)

1) På forsiden har du placeres en række adsense midt i indlægen, hvilket ofte fungere udemærket, men jeg vil dog mene at det på nuværende tidspunkt fylder for meget i artiklen, da nogle besøgende måske vil overse den sidste del af teksten der kommer efterfølgende. (Det gjorde jeg selv i første omgang)

2) På enkelte sider (f.eks http://www.aktie-penge.dk/bered-dig-p-underskud-vestas-aktionr) har du adsense på begge sider af artiklen og det virker en smugle "over fyldt" hvis du forstår :) Det der er vigtigt er at holde annonceringer på et niveau hvor det ikke generer brugerne alt for meget (så de smutter igen) men samtidig holde dem synlige så der kan skabes noget indtjening.

Men ellers syntes jeg som sagt det ser fornuftigt ud, så prøv at teste det over en kortere periode og se hvilke placeringer der skaber bedst indtjening!

Held og lykke med siden og god Påske :)

Mvh

Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Tak for så utrolig hurtig svar du kom med.

1) Jeg er faktisk lige i gang, med at lave en lidt mere personlig forside end lige det der er der nu. Hvor teksten kommer til og fylde noget mere.

2) Ja det er vigtigt for mig, at mine besøgende ikke smutter fordi de følger mine adsense er i vejen for at få fat i deres info. Det vil jeg lige prøve og arbejde lidt mere på.

Tak for hjælpen.

 

God påske

Mvh Martin

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

1)
Den i højre side kommer du til at tjene minimalt på, fordi den sidder der hvor vi ved der sidder reklamer.

2)
Du bør rette farverne på alle blokkene så de "blender" ind med indholdets layout.

3)
Jeg er enig i at Adsense midt i content kan forventes at give lavere CTR fordi brugeren læser videre på den anden side. Ned i bunden med det.

4)
Jeg er ikke enig i at du skal balancere for ikke at genere forudsat at sitets formål er AdSense-indtjening. Da er det ikke et hensyn der behøver at blive taget, fordi hele møllen fungerer ved at have indgående trafik fra google, og videre til andre steder.

Hvis du gør dig håb om en blog hvor der rent faktisk er tilbagevendende læsere og communitystemning så gælder er det ok ikke at genere - men realistisk set, er der meget langt til at kunne opbygge communitystemning i den niche... du er oppe i mod hård og top-professionel konkurrence.

5)
Byt om på menuen og adsense i venstre side, så adsense sidder øverst. Derved fanger du brugernes øjne, da deres instinkt kigger derude efter en menu.

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg vil prøve og lave lidt om på farverne, så det kan fange blikket lidt mere.

Nu har jeg fået smidt min Adsense ned i bunden på forsiden. Det gav faktisk lidt mere ro. 

- Jeg ved godt det er et utrolig svært emne, at få faste besøgende ind på. Men det er godt nok og have nogle store udfordringer, og dem ved jeg os bliver store.

Jeg har store problemer med min menu struktur, fordi den er låst. Jeg kan ikke flytte rundt med den, eller lave teksten større.

Så det med at flytte min menu, og putte en adsense i toppen. Det kan jeg ikke.

 

Mvh Martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)