Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vis mig den pæneste og mest professionelle faktura du kender (så jeg kan stjæle den)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eller ... lade mig inspirere af er måske lidt mere, ja både korrekt og, etisk formuleret :-)

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også gerne se en flot faktura, som er mere stjælbar end den hos simpelt regnskab.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sider og brygger på en selv nu ... den ryger herind til offentlig nedsabling når jeg selv er tilfreds :P

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke ens for alle hvilke oplysninger der skal/bør medtages på fakturalinierne, så den generelt perfekte faktura findes nok ikke.

Jeg kan dog komme med et par forslag til detaljer som jeg værdsætter på en faktura

  • Skriv BÅDE betalingsbetingelser samt dato for betalingsfrist (det er irriterende at skulle sidde og regne sig frem til hvilken dato fakturaen skal betales)
  • Lad sidste betalingsdato fremstå i fed - evt. rød skrift så det ikke er til at tage fejl af
  • Medtag varenr. og/eller stregkode samt evt. ordrenr så genbestilling er hurtigt og nemt.
  • Hvis dine varer findes i varianter (farve, str. model, form, årgang etc.) så skal fakturateksten gøre at der ikke er tvivl om hvilken variant det drejer sig om.
  • Få oprettet en aftale i din bank så der kan benyttes indbetalingskort. Det koster ikke noget og gør det meget lettere for alle (ikke mindst kan du selv hurtigt bogføre dagens indbetalinger ved dataudtræk fra netbank + indlæsning i dit bogholderi)
  • Fjern urelevante oplysninger som ikke har noget med handlen at gøre

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er den faktura, jeg benytter i mit lille firma:

http://www.grubbe.nu/faktura.pdf

 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores fakturering foregår primært online.

Sådan ser de ud dem der som standard bliver sendt: http://cloudho.st/i/e0TGMPaB.jpg

De er lavet så det også står pænt på siden hvis man printer dem ud. På vores site BilligSSL ser de lidt anderledes ud, fordi de er tilpasset ind i designet på sitet. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Frands:
Vores fakturering foregår primært online.
Sådan ser de ud dem der som standard bliver sendt: http://cloudho.st/i/e0TGMPaB.jpg
De er lavet så det også står pænt på siden hvis man printer dem ud. På vores site BilligSSL ser de lidt anderledes ud, fordi de er tilpasset ind i designet på sitet. 

Det ser faktisk ganske nydeligt ud. Er det et program, app eller lignende I benytter ifm. dette eller er det noget I selv har "skruet" sammen?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Det ser faktisk ganske nydeligt ud. Er det et program, app eller lignende I benytter ifm. dette eller er det noget I selv har "skruet" sammen?

Vi kunne ikke finde et system der kunne opfylde alle vores mystiske krav, så vi valgte selv at gå i krig og bygge hele skidtet selv. Det har været en tidskrævende proces, men det er virkelig lækkert at man bare går ind på et webinterface og opretter en faktura og så kører alt derfra automatisk. Hvis kunden ikke betaler så sender systemet en venlig påmindelse efter forfald og sker der så ikke dér, så skal vi selv til at gøre noget igen. 

Eller hvis kunden vælger at betale med bankoverførsel, så skal vi jo huske at kigge på bankkontoen - men det er kun sket 1 gang :)

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror der er flere af os som vil "inspirere" sig selv til en bedre og federe faktura end dem vi har i forvejen :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)