Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO af HTML side

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der hvor du skal sætte det helt store arbejde ind er nok den WYSIWYG editor i bruger i Cms systemet. 

Medmindre i selv styrer alt indholdet med hård hånd, så skal der ikke mange alm. brugere til i selv nogen af de bedste wysiwyg editors, førend man har en omgang slamkode med alverdens uoptimeret html eller ikke valid-html.

Man kan selvfølgelig også køre med en meget strict editor, som ikke giver mulighed for andet end helt få ting rent formateringsmæssigt.

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille forslag til dit CMS opbygning:

Hvad med at give brugeren FULD kontrol over SEO funktionerne? Altså give mulighed for at styre hvad der skal være på den enkelte side, og hvad der skal stå? Lave felter i administrationsmodulet svarende til Meta description, meta keywords, title osv.? Og når du så laver editoren til siderne (hvis du ikke bare tager tinyMCE eller lign) så giv brugeren mulighed for at vælge de forskellige HTML tags.

Så kan du da i hvert fald ikke komme og sige, at CMS systemet ikke er optimeret til SEO Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig god ide at læse Googles egne retningslinjer igennem. De forklarer faktisk en del om, hvordan de helst ser et website bygget op.

Med venlig hilsen

Jakob Lose

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Der hvor du skal sætte det helt store arbejde ind er nok den WYSIWYG editor i bruger i Cms systemet. 

Medmindre i selv styrer alt indholdet med hård hånd, så skal der ikke mange alm. brugere til i selv nogen af de bedste wysiwyg editors, førend man har en omgang slamkode med alverdens uoptimeret html eller ikke valid-html.

Man kan selvfølgelig også køre med en meget strict editor, som ikke giver mulighed for andet end helt få ting rent formateringsmæssigt.

Jeg har en ven til at se på editoren som har mere forstand på det ren kodemæssigt end mig, det bliver nok en editor vi selv laver.
Samtidig med den editor kommer der bokse til meta keywords og description samt html title osv.
Ude i højre kommer der en liste som gradvist går fra rød til grøn når et SEO eller load optimerings krav er opfyldt.
Når man så ser på artikel oversigten vil der være en procentberegning for hvor mange ting der er opfyldt, så de hurtigt kan rettes.

Det jeg overvejer er at køre 1 index.php som linker indholdet fra en .html ind i en div box, så der kun hentes index.php?underside=admin_panel/artikler/artikler.php
Så det kun er selve indholdet som skifter eller genlæses, dette kan jeg ikke se skaber nogen problemer for SEO og loader hurtigere.
Selve meta informationerne og lign. vil være i den underside som hentes, så de stadig er unikke.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Lose:

Det er en rigtig god ide at læse Googles egne retningslinjer igennem. De forklarer faktisk en del om, hvordan de helst ser et website bygget op.

Med venlig hilsen

Jakob Lose

Tak for den, det vil jeg læse.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:
Det jeg overvejer er at køre 1 index.php som linker indholdet fra en .html ind i en div box, så der kun hentes index.php?underside=admin_panel/artikler/artikler.php
Så det kun er selve indholdet som skifter eller genlæses, dette kan jeg ikke se skaber nogen problemer for SEO og loader hurtigere.
Selve meta informationerne og lign. vil være i den underside som hentes, så de stadig er unikke.

Fra Google Webmaster guidelines
"
If you decide to use dynamic pages (i.e., the URL contains a "?" character), be aware that not every search engine spider crawls dynamic pages as well as static pages. It helps to keep the parameters short and the number of them few.
"

Så den er vidst ikke optimal at bruge...

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)