Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO af HTML side

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er igang med at lave et 100% tilpasset CMS til firmaet.
Er der nogen som kender til eksempler af bedst opstillet HTML kode i forhold til SEO
Jeg følger denne artikel men ville være rart med bedst kode opstilling.

For at gøre det SEO venligt skal man så bare følge W3C validation eller er det afvigelse som jeg skal søge på?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:
For at gøre det SEO venligt skal man så bare følge W3C validation eller er det afvigelse som jeg skal søge på?

w3c validering hjælper ikke nødvendigvis noget som helst i forhold til SEO, omend det uanset hvad vil være en fordel at forsøge at følge det såvidt muligt.

Måske kunne du tage et kig på htmlkoden fra nogen af de forskellige største og bedste seo-bureauer som ranker godt, og se om der tegner sig en rød tråd. Når du så har fundet den, så kunne du evt. lave et indlæg her på Amino med hvad du har fundet frem til som det mest optimale og så derved få direkte feedback på det konkrete html du arbejder med?

Bare en idé :)

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg ved ikke helt konkret hvad du mener med kodeopsætning.

Men H1, H2 , H3 tags og husk din title tags samt description tags.

Jo mere komprimeret din kode er, jo bedre giver det på load tiden af din site.

Mine punkter vil se således ud for et dansk site:

  1. Title tag
  2. Description tag
  3. Keyword tag (selvom google siges ikke at bruge det)
  4. h1
  5. h2
  6. h3
  7. alt tags på alle billeder
  8. Titles på links og billedelinks
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Lasse Smith:
For at gøre det SEO venligt skal man så bare følge W3C validation eller er det afvigelse som jeg skal søge på?

w3c validering hjælper ikke nødvendigvis noget som helst i forhold til SEO, omend det uanset hvad vil være en fordel at forsøge at følge det såvidt muligt.

Måske kunne du tage et kig på htmlkoden fra nogen af de forskellige største og bedste seo-bureauer som ranker godt, og se om der tegner sig en rød tråd. Når du så har fundet den, så kunne du evt. lave et indlæg her på Amino med hvad du har fundet frem til som det mest optimale og så derved få direkte feedback på det konkrete html du arbejder med?

Bare en idé :)

God ide, det vil jeg gøre :)

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Sørg også for ikke at have unødvendigt CSS og Javascript i html koden, men i filer for sig selv og helst samlet for at minimere loading tid.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dino:

Hej Lasse

Jeg ved ikke helt konkret hvad du mener med kodeopsætning.

Men H1, H2 , H3 tags og husk din title tags samt description tags.

Jo mere komprimeret din kode er, jo bedre giver det på load tiden af din site.

Mine punkter vil se således ud for et dansk site:

  1. Title tag
  2. Description tag
  3. Keyword tag (selvom google siges ikke at bruge det)
  4. h1
  5. h2
  6. h3
  7. alt tags på alle billeder
  8. Titles på links og billedelinks

Kodeopsætningen er f.eks. rækkefølge i koden, gør det forskel at meta keywords står først i forhold til meta description eller Title står i mellem.
Samtidig med om der er en bestemt måde at skrive en bestemt del kode som f.eks. Google foretrækker.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det betyder ikke noget hvis du følger W3C standarder :-)

Jeg vil dog altid sætte title øverst, meta decsription og så meta keywords.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:

Hej Lasse,

Sørg også for ikke at have unødvendigt CSS og Javascript i html koden, men i filer for sig selv og helst samlet for at minimere loading tid.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Målet med eget CMS er at gøre det simpelt og have styr over hver del af koden samt fil strukturen.
Der er mange fede CMS derude men de er tunge og for avanceret set i forhold til hvad der skal bruges.

Der kommer til at være 1 CSS fil og javascript er der kun de mest nødvendige f.eks. Google analytics, vil du anbefale at placere den i en seperat fil?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:

Àsgeir Gunnarsson:

Hej Lasse,

Sørg også for ikke at have unødvendigt CSS og Javascript i html koden, men i filer for sig selv og helst samlet for at minimere loading tid.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Målet med eget CMS er at gøre det simpelt og have styr over hver del af koden samt fil strukturen.
Der er mange fede CMS derude men de er tunge og for avanceret set i forhold til hvad der skal bruges.

Der kommer til at være 1 CSS fil og javascript er der kun de mest nødvendige f.eks. Google analytics, vil du anbefale at placere den i en seperat fil?

Mener ikke GA koden skal i en separat fil men altid lige før </body>

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du virkeligt ønsker det kan du sætte GA i en PHP fil og include, men tror ikke du får noget som helst ud af det :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)