Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er .info domæner 'dårligere' end .dk, .com, .net, .ogsåvidere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst en del den her morgen om, hvorvidt det er bedre at have ens domæne på et landedomæne (.dk), .com - eller de mere alternative .net eller .info.

Sagen er, at min 'store testside' (link i signatur, gratis film) er med et .info domæne. Dette var mere af nød end af lyst, da de lidt bedre domæner selvfølgelig var taget.

Nu ranker siden efterhånden fint nok, men jeg har tænkt lidt over, om det havde været meget bedre med et .dk domæne i stedet for det nuværende .info.

Jeg har ikke fundet et endeligt "ja, det er værre" eller "nej, de er fine" argument, der holder.

Det tætteste, jeg er kommet på en reel test er det her: 

http://www.seoempire.org/seo-test-11-com-vs-org-vs-net-vs-info/

Bliver min danske side nedgraderet grundet et .info domæne i SERPS, i forhold til hvis jeg havde skaffet et .dk? Og hvis ja, er forskellen stor nok til, at jeg bør starte forfra?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det er Nej og Nej. 

Det kan dog have en effekt i forhold til at folk har den teori at sider med anden endelse end .dk er noget suspekt og mærkeligt noget. 

Ville ihvertfald ikke bruge tid på at ændre det. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København NV
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google ønsker at returnere relevante resultater, men hvad der er relevant til en bruger i danmark er ikke nødvendigvis det samme som til en amerikanerne. Derfor bruger Google geotargeting, til at placere hjemmesider geografisk. Hvis siden har et .dk domæne er dette oplagt, ellers kigger den på den geografiske placering af serveren. Din er heldigvis placeret i Danmark, så google har (korrekt) gættet på at din side ligger i Danmark og relaterer til danskere. Det er faktisk ret heldigt for dig, da du ellers kunne være placeret meget dårligere i resultaterne fra danmark.

 

Søgning af "Gratis Film" på google.dk du er #3

http://www.google.dk/#q=gratis+film&bih=510&biw=1024&fp=8126bce1943c0b54&hl=da

 

Søgning af "Gratis Film" på google.ca ( Canada ) du er #5

http://www.google.ca/#q=gratis+film&bih=510&biw=1024&fp=4f06745222af36bd&hl=da

 

Google ser at din server er placeret i danmark, og gætter på at din målgruppe nok er danskere. Ikke folk fra canada, så den placerer dig højere i den danske google.

 

Der er også muligheden for at "kun vise resultater fra x" land, hvor du ville blive fuldstændig bortsorteret hvis google ikke så dig som dansker.

 

Du kan læse mere om det her

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=62399&hl=en

 

Og så vil jeg råde dig til at gå ind i google webmaster tools og sætte din geografiske placering til DK. Det vil gøre google helt sikker på at du hører til i Danmark.

 

Håber det hjalp

 - Andreas :)

 

EDIT: Glemte ved min søgning at på canda at sætte sproget til dansk, det har en ganske stor betydning. Ved en rigtig søgning er du #5 i dansk sproget canada søgning, ikke side 3. Du kan dog stadivæk se at det har en reel betydning hvor google tror du er placeret.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen! :-)

Andreas @ Ganske imponerende taget i betragtning af, at dette er din første post på Amino. Det bliver også dine første 5 stjerner. 

Mange tak for din hjælp - Jeg har været inde og ændre min målgruppe. Vidste ikke, at jeg selv skulle ændre dette.

Bliv ved med at hjælpe sådan der. Så bliver du sgu hurtigt populær herinde! :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)