Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Jeg har brug for lidt input ved valg af e-handelsplatform.

Jeg har haft en kørende os commerce butik, men den blev desværre hacket fire gange hvorefter min hostudbyder besluttede ikke at lade butikken køre videre.

Derfor vil jeg gerne finde en anden platform end os commerce. Jeg synes det kunne være interessant at få noget erfaring med Magento, men jeg er i tvivl om hvorvidt den er ligeså let at hacke som os commerce. De er jo begge open source så dem finder hacking underholdende kan jo selv hente systemerne og finde hullerne stille og roligt.

Jeg har desværre ikke tid til løbende at følge med i hvornår der kommer en ny opdatering til Magento som kan lukke et eller andet sikkerhedshul. Så hvis det er et problem, ligesom det var ved os commerce, så skal jeg have fundet en anden løsning.

Derfor overvejer jeg at vælge Magento Go, simpelthen for at jeg ikke behøver bekymre mig om der er nogen der har lyst til at bryde ind i butikken.

Jeg håber mine overvejelser giver mening og jeg ser frem til at høre jeres input.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en vigtig overvejelse, du har gjort dig, og giver absolut mening :-)

Problemet i din situation er ikke så meget open source vs ikke-open source, for selvom hackere rigtigt nok hurtigt kan finde huller softwaren, fordi de har adgang til kildekoden, så er der også mange tusinde udviklere der kan spotte selvsamme huller, og indsende en rettelse som kommer alle til gode.

Det er derfor altafgørende vigtigt, hvis man selv står med ansvaret for softwareinstallationen, at man ALTID opdaterer softwaren til seneste version, så alle kendte huller bliver lukket. Ligesom du også altid skal sørge for at holde Windows opdateret.

Hvis du ikke selv har hverken tid eller evner til selv at opdatere softwaren i ny og næ, kan du ansætte en freelancer, som kan sørge for det én gang hver måned, eller hvornår det nu passer.

Og så kan du naturligvis finde en udbyder, der har ansvaret for softwaren og opgraderinger som Magento GO. 

Ingen af delene er ufornuftig - det afhænger helt af din situation og forudsætninger. Men det er naturligvis altafgørende at din software bliver holdt opdateret, uanset om det er OScommerce, Magento eller noget helt andet software. ;-)

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Martin.

Min udfordring med os commerce var at jeg havde installeret adskillige moduler og det gøres jo ved at man skal ind i de eksisterende filer og ofte gerne fjerne og indsætte kodelinier. Den del af os commerce synes jeg er ret usmart i forhold til når der kommer en sikkerhedsopdatering eller lign. Det er den slags situationer jeg ikke mener at jeg har tid til.

Jeg overvejer som sagt også selv at kaste mig ud i Magento for at få noget erfaring med produktet, men er i tvivl om hvorvidt Magento har de samme udfordringer, eller om moduler kan tilføjes på samme måde som i eksempelvis wordpress.

Hvis Magento har samme udfordring vil jeg kraftigt overveje Magento Go eller en anden udbyder der ansvaret for softwaren.

 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)