Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det noget værd at betale for SEO?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har læst det hele ville det også fremgå at jeg ikke tror det er så simpelt?! Hvis konkurrencen er ekstremt lav - som det var for min kunde på daværende tidspunkt skulle der ikke ret meget til. I hvert fald for nogen af de vigtigste keywords. For resten var det håbløst mht Flash - også derfor jeg anbefalede at få lavet en løsning der tænkte mere i HTML og SEO

Jeg forstår ikke hvor det er du mener jeg er unuanceret. 

Jeg tror jeg kender selv mine evner og begrænsninger. Jeg vil byde på at jeg kan lave et lækkert website og kunden bliver glad. Mht Google kan jeg lave det så det ikke er decideret dårligt i forhold til dette. For kunden betyder det, efter mine få erfaringer, at de ryger til tops, fordi jeg har gjort ulejligheden at sætte mig ind i de basale ting. Hvis der er konkurrence indenfor et felt, hvor alle på side 1 i Google har gjort sig umage mht SEO er det en helt anden sag. Så er det ikke mig du skal ringe til, nej. Så vil jeg henvise til en der er dygtig indenfor det felt jeg ikke er.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting er sikkert, for 15$ sker der ingenting. Mht, links kan de ikke direkte skade dig, det bare ikke sikkert de er noget værd.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Hvis der er konkurrence indenfor et felt, hvor alle på side 1 i Google har gjort sig umage mht SEO er det en helt anden sag.

Fair nok, det er formentlig fordi vi har forskellige opfattelse af hvad der er "lille" konkurrence i Google. Det er jo sådan set også et ret relativt begreb som kan tolkes meget subjektivt.

Gita Street:
. For resten var det håbløst mht Flash - også derfor jeg anbefalede at få lavet en løsning der tænkte mere i HTML og SEO. 

Okay den havde jeg ikke helt fanget. Som jeg læste dit indlæg troede jeg du fik dem i toppen af google fordi du satte nogen meta-tags ind, hvilket undrede mig en del. Jeg forstod ikke helt at det skulle hænge sammen med det du skrev i næste tekst-afsnit, måske er det bare mig der læser det hele lidt for bogstavligt Geeked

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :
En ting er sikkert, for 15$ sker der ingenting. Mht, links kan de ikke direkte skade dig, det bare ikke sikkert de er noget værd.

For ca. 6 år siden forsøgte jeg at købe en sådan link-submission pakke hvor man ville blive tilmeldt tusindvis af linkkataloger, som jeg så også gav et mindre beløb i dollars for.

Det hjalp ikke i Google, tilgengæld blev min email adresse godt og grundigt fyldt med spam i lang tid efter. Men okay, 15$ for en masse ekstra spam er vel også billigt, hehe :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg angiver aldrig verden simpelt. Det er helt imod min verden. Jeg er superdygtig til at endevende alting - så det ærgrer mig faktisk jeg ikke fandt på at få virksomhedsnavnet flueknepperiet.dk ;-) 

Efter at have læst på Amino har jeg lært meget mere end jeg vidste i forvejen. Det ændrer dog ikke på at kunden var røget til bunds da jeg fik ham. Røg direkte til tops (på de få ord det kunne lade sig gøre når det var i Flash) da jeg hjalp. Og røg til bunds igen da de fik et "reklamebureau med SEO-ekspertise" til at hjælpe dem med at få lavet Flash-sitet om til et HTML-site. Idéen var ellers at de skulle til tops i flere ord end de få jeg kunne få dem op i når det kun var i Flash. Jeg er udmærket klar over det med linkbuilding - men der var sgu stort set ingen links her - udover dem jeg anbefalede at få fremover.

Domænet var et .de og sproget dansk. Jeg var ikke SEO ekspert og er det stadig ikke. Jeg satte mig blot ind i kundens problem og satte mig ind i hvordan kunden bedst fik løst sit problem. Og det virkede. Havde det været i dag, fremfor et par år siden, var det noget andet, da konkurrencen er stærkere, så at læse på Googles anbefalinger ville ikke kunne gøre det. Det er derfor jeg lejlighedsvist læser lidt fra dem jeg kan se er dygtige. Så ville jeg anbefale en dygtig SEO konsult til det.

Du må godt få at vide hvad jeg kan huske mht meta tags. Dengang troede jeg keywords også blev taget med, men det var også title og description. Generelt lavede jeg blot en god HTML struktur (fremfor den eksisterende trashy og tilføjede til title og decription. Jeg har nu læst at det intet har at sige. HTML-koden var så trashy så det gjorde ondt. Det rettede jeg op på og sitet røg op i Google - for dengang var konkurrencen om side 1 i den branche lav. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:
Fair nok, det er formentlig fordi vi har forskellige opfattelse af hvad der er "lille" konkurrence i Google. Det er jo sådan set også et ret relativt begreb som kan tolkes meget subjektivt.

Jeg har ikke engang "relativ" erfaring mht Google. Jeg var/er studerende og havde en kunde med et problem jeg løste for vedkommende. 

Jeg satte mig ind i det og han røg fra side 70 til 1. Jeg har interesseret mig i webdesign og HTML siden 19-og grønhvidkål -så det var ikke det store virkemidler der skulle til. Jeg tror dog det at jeg brugte lidt tid på at læse Googles anvisninger hjalp meget, så jeg brugte tid på at anbefale at flytte fra et .de til et .dk domæne. De nye "professionelle" har så valgt at sætte en kopi op på hvert domæne - udover deres eget - så de er røget helt ned. Udover at der er kommet stærk konkurrence i den branche så jeg kan at jeg ikke nødvendigvis ville kunne få dem på side 1 igen uden hjælp fra nogen der var dygtige til det. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Uanset om Wikipedia eller en lille dansk side ikke havde nogle backlinks, så ville de stadig ranke på side 1 på nogle søgninger med lav konkurrence.

Så det du skriver med at sider uden backlinks ikke kunne ligge godt på Google på nogle søgninger er helt forkert.

Det har jeg set masser af eksempler på for nyopstartede sider.
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ragnar-Gwyn:

Er det noget værd at betale for SEO?

SEO er altid noget værd. Spørgsmålet er om det er noget du selv gider at bruge din tid på eller om du vil betale andre for at gøre det.

Selv ejer jeg blandt andet backlinks.nu hvor vi sælger linkbuilding på abonnement.

Vi har utallige med-amino'er som kunder.

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtigt godt spørgsmål du stiller.

GoodBackLink.info sælger en masse profile links. Hvis du lader alle disse pege direkte ind på dit domæne kommer det til at se fishy ud. Alt for stort et footprint at sætte.

Hvis man skal bruge profile links i forbindelse med SEO skal man tænke sig lidt mere om at ligge et lag af sider imellem ens primære side og så de profil links der.

Desuden er GoodBackLink.info selv et pr0 site med under 300 links til.

Hurtigt svar: Hold dig fra sites som ovenstående :)

Er SEO profitabelt?

Hvad angår om SEO er profitabelt, så er det et noget længere svar, men da jeg synes jeg har set spørgsmål alla dette nogle gange herinde kunne jeg godt tænke mig at komme med et lidt mere uddybende svar.

Når man køber SEO foretrækker jeg at stille det op som et regnestykke inden jeg går i gang.

1. Find de rigtige keywords.

Inden man kaster penge efter SEO kan det være en rigtig god ide at bruge noget betalt annoncering til research.

De to vigtigste ting hvad angår keywords er volumen og relevans.

For at fastslå hvilke søgeord der har en god volumen og hvilke der er relevante er det en god ide at sætte en lille AdWords kampagne op på de ord man ønsker at lave SEO på.

Herefter kan man kigge efter i Google Analytics hvilke ord der har givet mange besøgende og kvaliteten af disse ud fra afvisningsprocent, tid på sitet og antallet af eventuelle konverteringer i form af køb eller henvendelser hvis man tracker på dette.

2. Fastslå værdien pr. besøg fra et givet keyword.

Denne del kan være lidt mere tricky alt efter hvor god tracking man har sat op på sit website og i Google Analytics.

Hvis det er en webshop med Google Analytics Ecommerce tracking på kunne man fastslå det ved at kigge på hvor mange salg der er kommet ud fra det givne keyword.

Det kunne være noget alla 2.000 besøg resulterede i 25 salg og skabte en indtjening på 37.500kr. hvor 25% er dækningsbidrag, altså 9.375kr.

Ud fra ovenstående ville hver besøgende have en værdi på 4,68kr.

Til dette eksempel skal siges at der tit også er en afledt værdi af de besøgende fra et givet keyword. Altså folk der senere går ind og køber. Det skal i princippet ligges oveni, så den reelle værdi er måske typisk 6kr. pr. klik her, men for nemheds skyld holder vi dette ude af eksemplet.

3. hvad kan jeg betale for en top 5 placering?

Ved at benytte step 1 og 2 kan du nu fastslå nogenlunde hvor meget du kan holde til at betale for en placering.

Hvis vi siger at vi via AdWords testen fandt ud af at en topplacering på "keyword 1" resulterede i 2000 besøgende til dit website over 30 dage, så lad os antage at en top 5 placering ville skaffe det samme.

Vi ved også at værdien af hver besøg er minimum 4,68kr.

Da du jo nok også gerne vil tjene penge på placeringen kan vi sige at 40% af den potentielle indtjening må gå til SEO og derfor kan du betale følgende i måneden for en garanteret top 5 placering for "keyword 1":

2000 besøgende x 4,68kr. x 40% = 3.744kr. pr. måned.

Nu er det jo ikke altid så let at fastsætte en pris pr. besøgende, som i eksemplet ovenfor, men man er nødt til at fastsætte værdien af sine besøgende fra et keyword så godt som man nu engang kan.

 

Det var mine 2 cent på dette indlæg :)

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Martin :
En ting er sikkert, for 15$ sker der ingenting. Mht, links kan de ikke direkte skade dig, det bare ikke sikkert de er noget værd.

For ca. 6 år siden forsøgte jeg at købe en sådan link-submission pakke hvor man ville blive tilmeldt tusindvis af linkkataloger, som jeg så også gav et mindre beløb i dollars for.

Det hjalp ikke i Google, tilgengæld blev min email adresse godt og grundigt fyldt med spam i lang tid efter. Men okay, 15$ for en masse ekstra spam er vel også billigt, hehe :)

Hvilket er lidt min pointe, Google straffer dig jo ikke for de ekstra blog kommentarer, men hvor jeg for et par måneder siden overvejede det, har jeg total droppet det nu. De bliver alligevel ikke accepterede på alm. blogs, og de blogs de ender på er lig 0. 

 

Lige på det område er det jo nogenlunde status quo forhold til 2005 ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)