Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken giver ingen rente

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del penge stående på min erhvervskonto i Danske Bank.
Da jeg har travlt, så checker jeg sjældent hvad jeg får i rente etc.
Men da jeg for en gangs skyld kiggede på det, så fik jeg en overraskelse.

Jeg får langt unde 1 % i rente på min erhvervskonto og banken siger at de ingen rente giver på den slags konti.

Jeg er klar over at renten er lav for tiden, men kan det passe at man intet får?

Jeg ved jeg kan låse pengene i årevis og så få en smule, men jeg ønsker ikke at give afkald på min fleksibilitet.

Så hvad får i ?

De bedste hilsner

Martin

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

På min privat konto - Indlån: 0,250% |  Udlån: ca. 9% (svinger)

På forretningskontoen - Indlån: 0% | Udlån: ca. 9% (svinger)

Bank: Nordea

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Så hvad får i ?


Men chance for at blive til "grin" -

Nordea: 0,295 dog har de nu nu lovet at den stiger med 0,25% point i starten af maj. Og det er kune med nåde at de har fundet det nødvendigt at uddele 0,295%

Jeg har intet udlån og alle konti (privat og erhverv) i banken er altid positive - endda ganske positive.

Lige lidt gylp:
Jeg finder det urimeligt at man fra bankernes side kan tillade sig den holdning. Når man tænker på hvordan de direkte har svinet med bankens egenkapital (skabt af os ind- og udlånere) - så er deres opførsel at sammenligne med herremændenes før Stavnsbåndet blev ophævet.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

0,25% i Nordea

Kan se jeg kan få 0,50% i Middelfart Sparekasse med de samme vilkår..

 

Men nu har jeg heller ikke penge stående for renternes skyld. Omend jeg måske skulle overveje at finde et andet sted, hvis der er meget at hente - det tvivler jeg dog på Skype-TongueOut 0,25% er i hvert fald ikke det der får mig til at skifte bank.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.fih.dk/

Her kan man få 2-2,5% ved kun 3-6 måneders binding

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nu får jeg 0 pct. på indlån og 8 pct. på udlån hos Nordea, men renten stiger en smule i maj.

For tiden er forskellen mellem renten og inflationen så stor, at det slet ikke kan betale sig at have likvide midler - hvilket jo også er formålet med en rentesækning.

Jeg er i hvert fald glad for, at den ret store sum penge jeg har tilgode hos SKAT bliver skattefrit forrentet med 0,6 pct. :-)

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hylde:

http://www.fih.dk/

Her kan man få 2-2,5% ved kun 3-6 måneders binding

Tak for tippet. 2,20% for en 3mdr. binding, er da ganske udmærket, og så behøver man ikke engang at skifte bank :-)

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved godt, at det ikke lige var dette Martin tænkte på, da han startede tråden, men jeg fornemmer, at nogle er ved at blive lidt rentefikserede i forhold til mindre ind- og udlån. I skal lige huske følgende. Det er nemlig delvist underordnet hvor mange procent I får/giver. Det der er afgørende er, hvor mange penge I får/giver samlet set for et eller andet indlån/udlån.

Der er jo ikke noget ved at hente 0,25% af et lille beløb hvis man så til gengæld skal betale flere hundrede kroner ekstra i gebyrer.

Når jeg bogfører for mine kunder bliver jeg ofte meget overrasket over, hvor stor forskel der er, på de aftaler de har med deres respektive pengeinstitut. Så se jer godt for, og lav en samlet beregning af jeres totale engagement.

Og tager I jeres private engagementer med, skal I huske, at renterne er med i skatteberegningen, mens gebyrerne ikke kan trækkes fra.

mvh
Michael 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

1,25% hos Sparbank uden binding.

MVH

Thomas

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

På Mybanker.dk kan du hele tiden følge med i rentesatser i de forskellige banker. Under indlån finder du dem, der giver de højeste renter - med eller uden binding. 1,5 % kan du i hvert fald sagtens få og også mere end det.

Man skal bare lige sikre sig, at de ikke kræver en form for garantibevis el.l. før man overhovedet kan blive kunde hos dem.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)