Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karma fungerer ikke i hyggekroge

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Johnny Nielsen:

Nix, har du samme mening som andre "høster " du ikke stjerner,

skriver du et unik indlæg, der er nogle der kan bruge til noget, så kan det værer man får dem.

Men hvorfor gå op i det ?

Jeg har en mening, og det kan være du har en anden, og fred være med det

Kommer an på hvem man er.

KKommer an på hvem man er, og om det er positivt eller negativt mod den officelle mening her på amino.

Fordi at man kan blive superbruger, og at nogle tror at det giver mere troværdighed med høj karma værdig.

JEg har også min mening, og jeg er ligeglad med om andre er enige. Det her er en debat, det er ikke at holde i hånden og synge glade sange. Også derfor at jeg næsen konstant får 1 stjerne for mine indlæg. Og det er fordi at mine indlæg ligger så langt fra fleretalet her.

/Kenneth

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person
Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Der er IMHO en tendens til, at de mere hyggelige kroge af Amino plages af stjernekrig. Der uddeles 1-stjerner af grunde, som for mig at se ikke hænger sammen med kvaliteten af indlæg.


Jeg kunne frygte den uheldige bivirkning, at Aminoer, der er meget glade for deres rating, vil holde sig og deres gode indlæg borte fra de debatrum og debattråde, hvor karmastystemet ikke fungerer optimalt.


Det er næppe meningen med et karmasystem.


Kunne man forestille sig, at man kunne indføre vandtætte skoder mellem fx Caféen, og så Aminos mere seriøse debatrum, sådan at karma fra Caféen ikke påvirker karma i fx denne tråd. ?


Ville det være en god idé at fjerne karma helt fra Caféen og andre hyggekroge ? 


 



Arggh stop nu, piv piv, og kom videre ...

Og husk så lige hvordan det gik Jesus! han havde s .. ellers karma og stjerner nok!

Det her er en træls tråd der vidner om at vi er nogen der
har for god tid.

God Påske og find så på noget andet og lave indlæg om. Noget spændende som iværksættere kan bruge til noget! Det er hvad Amino drejer sig om! (for mig ihvertfald)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 6 person

Hej Martin,

Tillad mig at være lidt uenig, og heraf give mit synspunkt om hvorfor jeg er uenig.

Martin Thorborg:
Det gør at folk lærer at opføre sig ordentligt og det viser os, hvem vi kan bruge som hjælpere og slutteligt, viser det hvem der er værd at spørge i debatterne.

Ovenstående er jeg uenig i, og lad mig forklarer: At folk får 5 stjerner konstant betyder ikke nødvendigvis at deres indlæg er gode, men derimod at folk er enige med dem - jo bevares - af og til kommer der da også en del stjerner til de gode indlæg, men tendensen på Amino er ifølge min erfaring at den der har flest medløbere, og deler de fleste andres synspunkter er den der høster stjernerne.

Jeg er sikker på at nogle af de som har fået flest 1-stjerner her på amino, er nogle af dem som ville kunne bedrage med noget nyskabende, og genialt - netop fordi de skiller sig ud og ser tingene på en anden måde.

Jeg er selv ofte dybt uenig med mange af "top-brugerne", og "eksperterne" her på amino, men undlader simpelthen at kommentere og argumentere imod disse eksperter, og top-brugere, da jeg vil komme til at skulle argumentere mod 10-12 andre brugere oveni hatten - enten fordi de er medløbere, eller fordi de deler samme synspunkt. Det med synspunktet kan jeg forholde mig til, da det jo er derfor der findes debatter - netop for at dele sine synspunkter.

Det er også min erfaring at hvis nogen så meget som er det mindste uenig med toppen, så falder der brænde ned i tonsvis, og brugeren det går ud over er smuttet og væk indenfor kort tid.

Jeg kan godt lide Amino, men jeg træder samtidigt varsomt, da jeg ikke orker at skulle bruge 1-2 timer på én tråd hvor jeg skal forklarer mine holdninger om noget der er dødsdømt på forhånd, blot fordi der er et tons andre der er imod mig - og de som er enige med mig de bliver væk, fordi. . . de ved godt bedre end at ytre sig på et forum!

Jeg mener ikke at jeg er komplet uenig i alt hvad der skrives - overhovedet ikke - men når jeg endelig er, så er det en vurderingssag om hvorvidt jeg vil tage diskussionen op eller ej - også selvom dette måske vildleder den person der lavede tråden hvis IKKE jeg gjorde det.

Der er 2 punkter på Amino:
1. Rigtigt!
2. Forkert!

Der findes INGEN måske, og gud benåde den som forsøgte sig at stille sig op mod de store alfahanner - ingen navne nævnt - ingen navne skadet :-)

Martin Thorborg:
Amino har fungeret med stjerner siden start og jeg kan ikke få øje på at nogle super kreative genier holder sig væk eller gemmer deres meninger.

Det tror jeg derimod du skal regne med at der er, for der er også smarte mennesker som ikke orker at skulle diskutere dag ud og dag ind med de samme gamle amino-brugere som altid vil have ret - og dem findes der en del af - og hvis ikke du deler deres synspunkt eller mening, så er du også bare et fjols, og bliver aldrig til noget.

 

Med det sagt. Så kunne jeg havde skrevet hele det her indlæg noget længere, og noget mere detaljeret, så det måske ikke lød så skide firkantet - men hey :) Jeg skider også højt og flot på stjernerne - men trods det, så er der alligevel diskussioner jeg IKKE gider ta'.

I må have en fantastisk påske - og kom så med de skide stjerner drenge - i ved i vil.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten88 !

Nu du "skider også højt og flot på stjernerne" Kan jeg alligevel oplyse dig at jeg gav dig 4 stjerner (altså godt) Helt perfekt synes jeg hellere ikke dig indlæg. Du nævner måske også nogle af årsagerne - tiden - lysten til at uddybe m.m.

Du har nok ret i at der er en "Amino elite" med nogle "faste stillestående" meninger.

Det jeg synes ofte er en skam i diverse debatter, er bl.a. at nogle blander sig med nogle yderst ubehagelige ytringer, som mere eller mindre fremsættes "vederlags frit". Ofte med det formål og helt ødelægge en debat. Det samme sker også i forskelige blogs. Ofte kan disse være folk der er anonyme (har ikke udfyldt deres profil). Her kan man ikke se havem der står bag.

Den du kalder "topbrugere på Amino" har som regel en omhyggelig profilbeskrivelse, så man kan "se" hvem disse er og står for.

Ligesom jeg ikke bryder mig om diverse anonyme/krysteragtige anmeldelser diverse steder, herunder på nettet, synes jeg også dette er skam når det sker på Amno.

Så en opfordring få udfyldt profilen

Der utrolig megen hjælp og få på Amino.

Kender du selv nogle sider der er mere iværksætter hjælp og få henne ?

Jeg tror at jeg idg intet viste om SEO, hvis jeg ikke havde været på Amino, og det er stadig forsvindende lidt jeg ved, men Google har dog fundet mig. Det hjælper også på min forretning, da jeg idag får mindst 90 % af omsætningen fra nettet.

God påske til alle,

også til de "profilløse"

Ib Abildgaard

Råd & Mal  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Du har nok ret i at der er en "Amino elite" med nogle "faste stillestående" meninger.
Det jeg synes ofte er en skam i diverse debatter, er bl.a. at nogle blander sig med nogle yderst ubehagelige ytringer, som mere eller mindre fremsættes "vederlags frit". Ofte med det formål og helt ødelægge en debat. Det samme sker også i forskelige blogs. Ofte kan disse være folk der er anonyme (har ikke udfyldt deres profil). Her kan man ikke se havem der står bag.
Den du kalder "topbrugere på Amino" har som regel en omhyggelig profilbeskrivelse, så man kan "se" hvem disse er og står for.
Ligesom jeg ikke bryder mig om diverse anonyme/krysteragtige anmeldelser diverse steder, herunder på nettet, synes jeg også dette er skam når det sker på Amno.
Så en opfordring få udfyldt profilen
 
Kan sgu ikke være mere enig.Yes Har før foreslået, at man ifm. oprettelse skulle oplyse nogle ganske basale oplysninger, såsom f.eks. alder, område mv. Jeg mener stadig man kan være anonym på denne måde, men fik jeg ikke opbakning til.
Men ganske enig mht. profil. Man behøver ikke skrive den lange tekst eller lave smart grafik, men lidt om personen, så man kan forholde sig til denne og i mange tilfælde sikkert også tage hensyn...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Per Krabbe:
Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:


Det her er en træls tråd der vidner om at vi er nogen der
har for god tid.
Hvor har du da retBig Smile Men ok. du fik så 5 stjerne af mig for at få mig til at trække på selverkendende på smilebåndet
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heldigvis har langt størstedelen af amino langt vigtigere ting, at bruge deres tid og kræfter på end virtuelle stjerner.

Ha' en fantastisk påske allesammen! :-)

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Ib og Brian

Man er ikke seriøs, fordi man gerne vil være anonym. Ergo så er Peter og Amalie meget seriøse?

Til Thorborg

Jeg er på ingen måde enig i, at stjerner har en hverken opdragende effekt eller afspejler hvor godt et indlæg det er. Det handler om populisme og få flertallet med sig.

Til Monin og Per

Gider I ikke lade være med at bestemme, hvad andre skal synes er vigtigt? Såfremt I mener, at det er Jeres ret at uddele tudekiks, så vil jeg gerne lige se Jeres licens?

Til Morten88

Spot on.

Generelt:

Jeg læser hele tiden mellem linjerne: hvis du er alfahan herinde og samtidig medieluder, så er det skide godt og folk klapper dig på skulderen - lad os bibevare det system. Det er hamrende produktivt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umulius

"Man er ikke seriøs, fordi man gerne vil være anonym. Ergo så er Peter og Amalie meget seriøse?"

NoNej de er ikke i mine øjne seriøse.Wink Men I og med de ikke er anonyme, kan jeg "bedre" forholde mig til dem, herunder ikke mindst pressen behandling - "rimelig - urimelig".

En anden ting er så, at de måske idag fortryder, de ikke selv var mere "anonyme" Men så have de nok hellere ikke fået den bevågenhed, som de har nu ikke mindst fra presses side.Wink Personlig branding eller mangel på samme.

Det at ikke værre anonym men tør stå ved sig selv har nogle fordele men også nogle ulemper.

Men skal anomye have de samme fordele og ulemper ?

Hvem er det der klynger når det går galt ?

Hvem er det der synes de kan være uforskammet "uden risiko" ?

Det er vel stadig sådan at det er svært og både blæse og have mel i munden ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fulgt Amino debatten et stykke tid og hvis jeg mente at stjernerne var en dårlig ting, så havde jeg fjernet dem for længst.

99% af de gange hvor jeg har set folk komme ind på Amino og bliver uvenner med "de gamle brugere" er de gange hvor en person har trådt langt over almindelige menneskers grænse. Den samme person var også røget ud på røv og albuer fra en bar hvis vedkommende havde haft samme attitude.

Her er det så stjerner, i stedet for hærdebrede udsmidere der er den dæmpende faktor, men de har nogenlunde samme effekt. Folk kommer ofte tilbage med en ydmyg tilgang til tingene efter en røvfuld 1'ere eller holder sig væk, begge ting er fint.

De folk der kommer ind på Amino med en anden mening end flertallet og som sagligt og konstruktivt argumenterer for deres synspunkter, de bliver altid taget godt imod.

Men ja, trolls, ballademagere, racister og andre ekstremister, har det ikke let i et forum som er bygget på respekt for hinanden og en positiv tilgang til tilværelsen.

De bedste hilsner

Martin

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)