Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karma fungerer ikke i hyggekroge

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er IMHO en tendens til, at de mere hyggelige kroge af Amino plages af stjernekrig. Der uddeles 1-stjerner af grunde, som for mig at se ikke hænger sammen med kvaliteten af indlæg.

Jeg kunne frygte den uheldige bivirkning, at Aminoer, der er meget glade for deres rating, vil holde sig og deres gode indlæg borte fra de debatrum og debattråde, hvor karmastystemet ikke fungerer optimalt.

Det er næppe meningen med et karmasystem.

Kunne man forestille sig, at man kunne indføre vandtætte skoder mellem fx Caféen, og så Aminos mere seriøse debatrum, sådan at karma fra Caféen ikke påvirker karma i fx denne tråd. ?

Ville det være en god idé at fjerne karma helt fra Caféen og andre hyggekroge ? 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Krigene foregår overalt..

Jeg har ofte set indlæg med 1 stjerne, og det har været indlæg som var ganske nyttige, og der IKKE kan være flere synspunkter på.

Jeg har sågar set at en fyr har fået 1 stjerne ved 5 indlæg i én tråd, fordi nogle ikke brød sig om det første indlæg - og derfor har sa sig sur på ham.

Det foregår overalt, så derfor skal karma ikke tages så højtidigt imo.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten88 får lige 5 Stjerner af mig.

Det er da !totalt skuffende at se indlæg der handler om at give eller få stjerner og karma - det er da ikke det Amino handler om!

De der hænger sig i det - har for god tid og burde - måske bruge tiden på at videreudvikle deres forretning! Til gavn og glæde for dem selv og måske endda kunderne.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det smukke ved karma loven er, at man høster i morgen hvad man sår i dag... (den rigtige karma lov)

:-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:

Det smukke ved karma loven er, at man høster i morgen hvad man sår i dag... (den rigtige karma lov)

:-)

Jeg fatter stadig ikke efter 3-4 År på Amino, hvorfor folk går så meget op i deres karma, stjerner mm. ?

Jeg har min egen  karma og den beholder jeg, uanset hvad andre mener

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Johnny Nielsen:

Jeg fatter stadig ikke efter 3-4 År på Amino, hvorfor folk går så meget op i deres karma, stjerner mm. ?

 

Det er fordi at man kan blive superbruger, ved at havet et vist gennemsnit af stjerner, idag.

Så det opfordrer alle til at have samme mening og samme skrive sprog.

Så man kan høste 5 stjerner konstant.....Og blive super bruger.

/Kenneth

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg forstår ikke konceptet med stjerner. Det er rendyrket populisme. Dem som har noget utraditionelt at byde på forsvinder hurtigt, fordi 1 stjerne fungerer som mobberi.

Så hvis du ønsker populisme, ensrettelse og en masse sikre indlæg, så er stjerner en rigtig god idé. Hvis du ønsker lidt kant og mulighed for at dumme dig uden at blive dukket hele tiden, så er stjerner en rigtig dårlig idé.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Johnny Nielsen:

Jeg fatter stadig ikke efter 3-4 År på Amino, hvorfor folk går så meget op i deres karma, stjerner mm. ?

 

Det er fordi at man kan blive superbruger, ved at havet et vist gennemsnit af stjerner, idag.

Så det opfordrer alle til at have samme mening og samme skrive sprog.

Så man kan høste 5 stjerner konstant.....Og blive super bruger.

/Kenneth

 

Nix, har du samme mening som andre "høster " du ikke stjerner,

skriver du et unik indlæg, der er nogle der kan bruge til noget, så kan det værer man får dem.

Men hvorfor gå op i det ?

Jeg har en mening, og det kan være du har en anden, og fred være med det

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Stjernedebatten er lige så gammel som Amino og det fungerer sindssygt godt.
Det gør at folk lærer at opføre sig ordentligt og det viser os, hvem vi kan bruge som hjælpere og slutteligt, viser det hvem der er værd at spørge i debatterne.

Amino har fungeret med stjerner siden start og jeg kan ikke få øje på at nogle super kreative genier holder sig væk eller gemmer deres meninger.

Med andre ord er det ren spekulation, så se nu at komme videre :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:

Jeg forstår ikke konceptet med stjerner. Det er rendyrket populisme. Dem som har noget utraditionelt at byde på forsvinder hurtigt, fordi 1 stjerne fungerer som mobberi.

Så hvis du ønsker populisme, ensrettelse og en masse sikre indlæg, så er stjerner en rigtig god idé. Hvis du ønsker lidt kant og mulighed for at dumme dig uden at blive dukket hele tiden, så er stjerner en rigtig dårlig idé.

Jeg startede tråden, fordi jeg synes, at stjernerne trods alt er til at leve med de fleste steder på Amino. Man kan være for eller imod, men det er min opfattelse, at de fleste stjernekaster opfører sig relativt fornuftigt.

Så er der er nogle enkelte steder, hvor jeg synes, at karma-systemet ikke fungerer, og her tænker jeg fx på Caféen. Dér er bange for, at de gør debatten dårligere i stedet for at gøre den bedre. Der er selvfølgeligt dem, der er lige glade med deres karma, og det er forhåbentligt de fleste.

Men for mig er det et tab, der gør min oplevelse af Amino ringere, hvis der er nogle, der af velbegrundet eller indbildt frygt for konsekvenserne for deres ranking holder sig væk fra de politiske debatter i caféenn.

 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)