Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fly(g)t til Spanien

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Daniel Schjerlund:
Jeg vil starte en virksomhed hvor jeg vil ansætte programmører til at lave hjemmesider for primært danske kunder. Så jeg tænker lidt at hvis der er en del IT uddannelser så må der jo også være nogle programmører derude. :-)

Det er tekniske skoler i alle store byer, så du behøver ikke bekymre dig om mangel på arbejdskraft med mindre man skal være meget højt kvalifiseret.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Når det var godt. Det var bare det jeg ville vide. Mange tak for det. :-)
Jeg glæder mig mere og mere!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Jeg mener at inflationen ligger 1% lavere end det du skriver og arbejdsløsheden er p.t. ca. 20%.

Lige meget, hvis man er investor så investerer man da bedst når markedet er i bund og ikke i top. Jeg tror ikke bunden er nået endnu, men selvfølgelig vil det vende igen. Mit bud er at i 2013 vil det gå fremad igen.

Her er i øjeblikket billige boliger og forretninger til salg for ikke at tale om brugte biler.

 

Hej Forfatter

Jeg skrev også da det gik bedst med arbejdsløshedstallene. Så det giver jo lidt af et anspændt forhold.

Spanien er jo ikke kendt som et industrielt land, og de er så heller ikke kendt for at være et inovativt land. Det betyder bla at vil man lave noget der er avanceret, herrunder fx programering, så er der ingen samarbejdsparter.

Største delen af indbyggerne i landet er beskæftiget med landbrug, og det gerne under forhold der er forbudt i DK, med de efterfølgende kraft skader tilfølge.

Jeg siger ikke at der for visse brancher kan være en fordel at være i spanien, men man skal tænke sig om, hvad det er man beskæftiger sig med.

Hvor vi i DK, er van til at alle har en rimelig høj grunduddannelse og et stor portion selvstændighed, så vil man tit møde at man får folk der ikke er selvstændige, og konstant skal overvåges for at holde en hvis minimum af kvalitet.

Man kan også vende den om, at alt efter hvor i spanien man er, så vil klimaet arbejde imod noget som helst. PC'er skal have aircon, man kan ikke arbejde fysisk i store dele af døgenet grundet de høje temperaturer.

Men for vise brancher vil det kunne svare sig at flytte derned, men ikke en industriel produktion, de vil man desværre møde for mange problemer. Også derfor at der ikke er et eneste større dansk firma, der har lavet noget dernede.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Schjerlund:

Forfatter:

Daniel Schjerlund:
Jeg vil starte en virksomhed hvor jeg vil ansætte programmører til at lave hjemmesider for primært danske kunder. Så jeg tænker lidt at hvis der er en del IT uddannelser så må der jo også være nogle programmører derude. :-)

Det er tekniske skoler i alle store byer, så du behøver ikke bekymre dig om mangel på arbejdskraft med mindre man skal være meget højt kvalifiseret.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Når det var godt. Det var bare det jeg ville vide. Mange tak for det. :-)
Jeg glæder mig mere og mere!

Mvh,
Daniel.

 

Hej Daniel

Du må ikke samligne de danske tekniske skoler, med de spanske.

Og du må ikke samligne de danske uddannelser med de spanske. Der er en grund til at Spanien, modsat fx Italien, ikke har en stor industriel produktion. Og stod valget mellem de to lande for mig, så blev det Italien, netop grundet den mere tekniske formåen, sådan generalt.

/Kenneth

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Daniel Schjerlund:

Forfatter:

Daniel Schjerlund:
Jeg vil starte en virksomhed hvor jeg vil ansætte programmører til at lave hjemmesider for primært danske kunder. Så jeg tænker lidt at hvis der er en del IT uddannelser så må der jo også være nogle programmører derude. :-)

Det er tekniske skoler i alle store byer, så du behøver ikke bekymre dig om mangel på arbejdskraft med mindre man skal være meget højt kvalifiseret.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Når det var godt. Det var bare det jeg ville vide. Mange tak for det. :-)
Jeg glæder mig mere og mere!

Mvh,
Daniel.

 

Hej Daniel

Du må ikke samligne de danske tekniske skoler, med de spanske.

Og du må ikke samligne de danske uddannelser med de spanske. Der er en grund til at Spanien, modsat fx Italien, ikke har en stor industriel produktion. Og stod valget mellem de to lande for mig, så blev det Italien, netop grundet den mere tekniske formåen, sådan generalt.

/Kenneth

Hej Kenneth.

Selvfølgelig er der forskel, jeg vil slet ikke sammenligne dem. Men jeg tænker bare at hvis folket i Spanien har mulighed for at uddanne sig inden IT og programmering m.m. så er det også muligt at ansætte nogle programmører dernede. :-)
Jeg har faktisk ikke haft Italien i tankerne, men kan kunne jo altid lige kigge på tingene. Wink

Fortsat god aften!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Man kan også vende den om, at alt efter hvor i spanien man er, så vil klimaet arbejde imod noget som helst. PC'er skal have aircon, man kan ikke arbejde fysisk i store dele af døgenet grundet de høje temperaturer.

Men for vise brancher vil det kunne svare sig at flytte derned, men ikke en industriel produktion, de vil man desværre møde for mange problemer. Også derfor at der ikke er et eneste større dansk firma, der har lavet noget dernede.

Hej Kenneth

Jeg kan forstå at du ikke er på vej til Spanien.

Jeg finder det med vejret det mest positive, men vi er ikke alle ens.

Hvis man f.eks. har en forretning/virksomhed i Danmark så kan den sikkert drives lige så godt fra Spanien, og så kan man nyde de fordele der er her.

Er det en internet forretning man ønsker at starte eller drive så ligger det jo lige for.

Mange varme hilsener

Flemming Hasselriis

 

NB: Man har et par kendte tøjmærkevare fabrikker her. Så det er ikke appelsin og oliven plukning det hele.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Forfatter:

Hej Kenneth

Jeg kan forstå at du ikke er på vej til Spanien.

Jeg finder det med vejret det mest positive, men vi er ikke alle ens.

Hvis man f.eks. har en forretning/virksomhed i Danmark så kan den sikkert drives lige så godt fra Spanien, og så kan man nyde de fordele der er her.

Er det en internet forretning man ønsker at starte eller drive så ligger det jo lige for.

Mange varme hilsener

Flemming Hasselriis

 

NB: Man har et par kendte tøjmærkevare fabrikker her. Så det er ikke appelsin og oliven plukning det hele.

Hej Flemming

Jeg har ikke benægtet at nogle brancher ikke kan styres dernede fra.

Jeg ser bare et problem, hvis du sætter kuller i hovedet på nogle mennesker, så de tror at de har de samme muligheder i Spanien som i DK. For det har man ikke.

Og til dit NB, det er stadig lav teknologisk produktion, og det er netop grundet billig arbejdskraf, samt at det ligger inden for EU. JEg ville nu have valg fx Ireland stedet, da de har en højre produktivitet.

/Kenneth

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kan til dels give dig ret Kenneth.

Det både ærligt ( for mit fædrelands hjerte ) at se den latterliggørelse af DK fra diverse rigmænd som har tjent deres millioner her i DK, men også ganske glimrende da det efterlader et dejligt stort marked her i DK til os andre.

Jeg synes oftest man glemmer at fortælle om hvor store dele af befolkningerne i disse solskinslande, som ikke har råd til at købe dine produkter. Men så kan man jo tjene sine penge i de rige lande og tage til de fattige , spare på personskatten, og udnytte den billige arbejdskraft hos de arbejdsløse befolkninger , som er blevet svigtet af deres regeringer.

Men fint nok , hvis man afskyr DK så meget, så misser man sikkert også de muligheder der er, og dem tager jeg gerne. Så tak.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Ps:

Vil også lige nævne at der findes en del andre rigmænd, som har taget stilling til spørgsmålet om at flytte ud, men som fuld bevidst har valgt at blive og kæmpe for DK`s skyld. Folk som blandt andet Kim Fournais fra Saxo Bank, Asger Aamund og en del andre.

Og pas nu på med at svine DK for meget til på nettet. Nettet husker og folk husker. Så hvis lokummet en dag brænder på sydkysten, og man vil tilbage og skaffe flere penge, så husker folk hvem der stak af , da der var brug for dem

 

Ekstra info :

Læg mærke til at Lars Seier Christensen ikke blander sig aktivt / verbalt i dansk politik mere. Når man taget det valg at DK ikke er fint nok mere, så er det heller ikke god stil at sidde og belære os andre om tingene mere. Man kan selvfølgelig godt, det er en fri verden, det bliver bare set ned på

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming,

Kan du ikke give et eksempel/link til en af de boliger (finca), som du mener er billig pt.?

Alt om både i Danmark

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

"hvis lokummet en dag brænder på sydkysten, og man vil tilbage"

Det minder mig om en kollega på min tidligere arbejdsplads der inden han udvandrede til Sydamerika udtalte til avisen: Danmark er et råddent land, og skulle jeg nogensinde vende tilbage, så er det kun fordi at Glistrup er blevet statsminister.

5 år gik der, og så var han tilbage uden en krone på lommen og Danmark tog imod ham med åbne arme. (fred være med det)

Og hvis nogen skulle være i tvivl, så blev Glistrup aldrig statsminister.

Ps. Jeg er meget glad for at holde ferie i Spanien, men efter 14 dage, savner jeg gode gamle Danmark igen - Men det er jo smag og behag.

Mvh.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)