Jeg samarbejder med nogle programmører i Pakistan, og køber ydelser fra dem. Efter hvert afsluttet opgave modtager jeg en faktura fra programmøren. Et scenario kunne se således ud: 1. Jeg aftaler med kunden i DK at jeg kan løse opgave for 5.000 DKK 2. Jeg får opgaven lavet i PK for f.eks. 100 $. 3. Jeg modtager en faktura fra PK og betaler den. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal bogføre det og hvordan reglerne er når man køber ydesler i lande uden for EU. Så jeg håber nogen kan besvarer disse spørgsmål: 1. Er der forskel på om en faktura om den er fra en privat person eller en virksomhed I Pakistan. I 90 % af tilfældende er fakturaren fra en privat person i Pakistan og personen skriver blot sin navn, adresse, personnummer istedet for virksomhedsoplysninger. Kan der opstår problemer for mig med skat i DK at de ikke godtager fakturaen? 2. Når jeg bogfører fakturaren i e-moms, skal det blot registeres så købs moms er 0? 3. Når jeg laver årsregnskab er der så noget jeg skal være opmærksom på om køb af ydelser fra udenfor EU. Her tænker jeg på moms eller andre afgifter fra skat ?
|
Ingen der kan hjælpe?