Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af server plads eller lave selv?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skulle opbevare en masse dokumenter og de skal opbevares med så tæt på 100% sikkert som overhovedet muligt, hvad er løsningen så?

At leje serverplads et sted? Eller opsætte en server selv?

Det skal ku være sådan at der kan blive oprettet brugere så hver enkelt medarbejder skal kunne tilgå dokumenter.

 

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud vil være 3 servere og en 100mbit fiber på kontoret ...

 

Du sætter en maskine op på kontoret som er den du tilgår dine data fra, så sætter du en tilsvarende op ude i byen og disse to maskiner sætter du så til at spejle hinanden. Dernæst lejer du en server i Tyskland som du sætter til at tage automatiske backups af nummer 2.

Alle maskiner har selvfølgelig raid og er server-grade udstyr ...

Med det setup er rækken af hvis-'er der skal opfyldes for det går galt pænt langt :-) Det er ikke så tæt på 100% sikkert som overhovedet muligt ... men det er tæt på ... du kan jo altid blive ved at tilføje flere servere ... så falder sandsynligheden lidt mere hver gang ... men den når aldrig 100. På et tidspunkt når du dog en pris hvor det ikke kan betale sig mere ... så er du gået for langt :p

Ovenstående setup vil være rigeligt til de fleste :)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan du bruge Dropbox? Google Docs mv?

 

MEGET nemmere at sætte op, billigere og også tilgængeligt når du er på ferie ;)

 

Selv bruger vi cloud løsning til backup og synkronisering af dokumenter.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelElliot:
Dropbox?

Google Docs og Dropbox er et useriøst setup, hvis man har sin data kær. (men skal det bare være så billigt som muligt uden fokus på datasikkerhed, så er det et bud).

Ét fejltryk i dropbox, (prøv fx at flytte en subfolder ved en fejl eller slette den på din pc), og så er alt VÆK.. også fra serveren online.

Og da dropbox deles med andre, kræver det bare at der sidder én eller anden som tænker, hey den fil/mappe sletter jeg lige, jeg skal ikke bruge den. Og så er det så væk hos alle

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:
Ét fejltryk i dropbox, (prøv fx at flytte en subfolder ved en fejl eller slette den på din pc), og så er alt VÆK.. også fra serveren online.

De har da også noget fil historik?? :)

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt sikkert lave en løsning med Cloud Files fra Rackspace.com - de har høj hastighed på deres services, fuldt skalerbart, god support og et super API hvor du kan kode dit bruger-setup, administration og evt. et lokalt/eksternt backup system. Og til 75 øre pr. GB så skal der virkelig trækkes noget trafik før det bliver dyrt.

Ronni

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS, har jeg nu aldrig oplevet. Faktisk virker drop box så godt for mig at jeg bevarer mange vigtige dokumenter der. Aldrig oplevet et problem hos dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan @ Abcel:

CMS, har jeg nu aldrig oplevet. Faktisk virker drop box så godt for mig at jeg bevarer mange vigtige dokumenter der. Aldrig oplevet et problem hos dem.

Præcis..Dog har jeg også sat dem op på en server, så hvis de nu skulle gå ned, ligger der altid en opdateret version på alle mine klienter, samt den server :-)

Føler nu ikke DropBox er så usikkert igen? :-) Virker som en ret god sikkerhed, med at den uplodaer filerne så hurtigt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med dropbox er at den ikke sikrer mod fejl40 ... det gør f.eks. det setup jeg foreslog tidligere.

En anden mulig er at koble dropbox med en incremental backup ... f.eks. en Debian PC med dropbox og backuppc installeret (Til jer andre linux nørder: Kender i ikke backuppc så gør jer selv den tjeneste og tag et kig på det nu ) og på den måde lave incremental backup af jeres dropbox :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
(Til jer andre linux nørder: Kender i ikke backuppc så gør jer selv den tjeneste og tag et kig på det nu ) og på den måde lave incremental backup af jeres dropbox :-)

Lyder interessant :D Tak for rådet, det vil jeg helt sikkert kigge på ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)