Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Speciale: Må jeg få adgang til dit Google Analytics data?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om det er den rette kategori, men here goes.

Mit navn er Mads, jeg er 28 år og på nippet til at afslutte min kandidat i E-Business fra IT-Universitet. Min uddannelsesmæssige baggrund er, udover ITU, fra CBS (HA alm.) og jeg har desuden 10 års erfaring som deltids-freelance web udvikler. Jeg er i den sidste fase af mit speciale (afleveres om 14 dage).
Omdrejningspunktet for mit speciale er opstart af en web analytics service.


Mit speciale er fordelt på 40% forretning, 10% jura, og 50% teknisk.
- Den tekniske del på den tekniske side er baseret på business intelligence, software arkitektur og udviklingen af selve applikationen. Til interesserede, er de primære teknologier brugt i applikationen MongoDB, node.js, PHP, MySQL, HTML5 (canvas/SVG), jQuery og diverse cloud computing services (Amazon Web Services).

- Den forretningsmæssige del er udvikling af en innovativ forretningsmodel baseret på strategisk markeds-, industri-, og trend analyse i web analytics markedet.

Som afslutning af specialet skal min web analytics services så lanceres, som et prototype/beta produkt. Det skal nu nok også nok nås.


En nice-to-have feature i prototypen er integration med Google Analytics. Jeg har selv et site, med relativt lavt besøgstal. En mulighed var, at lægge Google Analytics på den. Men det giver mere mening at kunne benytte et 'rigtigt' data-set.


Jeg søger derfor en eller flere brugere af Google Analytics, som vil tillade mig adgang til deres 'data export API'. så jeg kan trække data ud for at implementere og teste denne feature. Det vil så automatisk betyde, at jeg samtidigt har fuld adgang til det 'rå' data.

- Data vil ikke blive gemt af mig, men brugt direkte fra Google Analytics.

Som skrevet, er det en nice-to-have feature til selve specialet, men efterfølgende ville jeg også være interesseret i et sådan samarbejde, for at kunne videreudvikle systemet.


Uddybende spørgsmål modtages gerne, enten her eller i PM.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)