Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en fordel at have en partner ved opstart?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og roder med tanken om, at jeg skal starte min egen webshop. Og det er der sådan set heller ikke noget kringlet i - bortset fra startkapital, koncept, lagerplads og alle de andre ting, der skal være på plads. MEN jeg var ret sikker på jeg havde en makker ved hånden, jeg ønskede at starte det sammen med. 
Det jeg egentlig følte jeg havde behov for en makker til var nok det, ikke at stå alene med det hele. Det er jeg ikke så sikker på længere. For det er mig, der har udviklet den del af konceptet, som ligger på skrivebordet nu, i de sene aftentimer efter skole, arbejde og knægten er lagt i seng. Og mig, der skal trække tingene i den rigtige retning, så tingene falder på plads. Ellers sker der ligesom bare ikke noget.  

Er der nogen der har gode råd til hvordan man "vælger" sin makker med omhu før opstart?
Er det i det hele taget en fordel/nødvendighed at have en makker? Hvis man har en makker og der opstår dealbreaker uenigheder, hvad gør man så?

På forhånd tak!
Mvh Maria  

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Holme Overgaard:

Jeg går og roder med tanken om, at jeg skal starte min egen webshop. Og det er der sådan set heller ikke noget kringlet i - bortset fra startkapital, koncept, lagerplads og alle de andre ting, der skal være på plads. MEN jeg var ret sikker på jeg havde en makker ved hånden, jeg ønskede at starte det sammen med. 
Det jeg egentlig følte jeg havde behov for en makker til var nok det, ikke at stå alene med det hele. Det er jeg ikke så sikker på længere. For det er mig, der har udviklet den del af konceptet, som ligger på skrivebordet nu, i de sene aftentimer efter skole, arbejde og knægten er lagt i seng. Og mig, der skal trække tingene i den rigtige retning, så tingene falder på plads. Ellers sker der ligesom bare ikke noget.  

Er der nogen der har gode råd til hvordan man "vælger" sin makker med omhu før opstart?
Er det i det hele taget en fordel/nødvendighed at have en makker? Hvis man har en makker og der opstår dealbreaker uenigheder, hvad gør man så?

På forhånd tak!
Mvh Maria  

Umiddelbart behøver du ingen samarbejdspartner for at starte en webshop. Hvis det produkt du vil sælge, allerede er på markedet, kunne du jo forsøge at finde en leverandør som tilbyder Dropshipping.
Dvs. at du ikke behøver noget lager, men at produktet bliver sendt direkte fra din leverandør og ud til kunden.

Hvis du starter med en partner, er det ekstremt vigtigt at have styr på, hvad der skal ske, hvis projektet går i vasken. Du skriver at du har udviklet en del af konceptet, og hvis dette er tilfældet, skal det i hvert fald afklares, hvem der har rettigheden til konceptet efterfølgende.

Jeg ville råde Jer til at lave en partner kontrakt, hvis du når til det punkt, at du vil have en samarbejdspartner.

Derudover vil jeg råde dig til - ikke at vælge en du kender godt i forvejen, men derimod anvende dit netværk og finde en, som har samme interesse i projektet som dig selv. 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.


Tak for dit svar. Drop-shipping fra Holland og Tyskland fungerer ikke for mig, da det tager alt for lang tid i forhold til de leveringstider jeg ønsker at kunne overholde. Men rådene om det med en partner (eller ingen partner) vil jeg klart se på!

Mvh Maria 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok Maria. Håber du finder en tilpas løsning for dig Smile

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du skal vælge en person, der brænder lige så meget for det som dig og som kan supplere dig på de områder, hvor du ikke er så stærk.

Jeg læste for nylig, at den bedste kombination er 3 personer:

  • Købmanden
  • Udvikleren
  • Praktikeren

Det er jeg tilbøjelig til at være enig i, da det er tre forskellige kompetenceområder og da samme person sjældent rumme alle elementer.  

Vedr. uenighed og dealbreak, så er det en jurist der skal svare på det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:

Jeg læste for nylig, at den bedste kombination er 3 personer:

  • Købmanden
  • Udvikleren
  • Praktikeren

Kan du give en kildekode til denne ?

 

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg mener, at et team skal have et teknisk geni, der skal være et salgsgeni og der skal være en operativ fyr eller pige, der er en hård negl og har flair for at få ting til at ske."

Side to, tredje afsnit i artiklen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:

"Jeg mener, at et team skal have et teknisk geni, der skal være et salgsgeni og der skal være en operativ fyr eller pige, der er en hård negl og har flair for at få ting til at ske."

Side to, tredje afsnit i artiklen.

Det er så sandt! Min første virksomhed (Webname), startede jeg 100% på egen hånd - men her efter nogle år på bagen, er jeg nu lade mig overtale til at gå ind med fuld kraft i et fælles firma, med en god ven.

Umiddelbart tror jeg faktisk at det er en rigtigt rigtigt god idé at have en partner, fordi fx hvis en af os har travlt med noget andet eller ferie, så kan virksomheden stadig kører på fuldkraft - hvor man i som enkeltmandsvirksomhed er nødt til at have ansatte, før man har samme fleksibillitet. Fordelen ved et så tæt samarbejde er så også, at vi er to der virkeligt brænder for projektet. Vores udgifter er meget lave, fordi vi kun udbetaler det vi reelt set tjener, modsat som enkeltmandsvirksomhed, så er der lige en løncheck hver den første der skal sendes afsted.

Men at vælge en partner er meget svært.. Prøv at lave en SWOT analyse på dig selv, og så se om du kan finde en der kan tage over ved dine svagheder, samt være med til at undgå for mange af truslerne. :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)