Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortsætte på Scannet webshop, eller skifte ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Står i et teknik-dilemma som jeg håber at få lidt input til...

Har gennem de sidste par år drevet en mindre webshop på Scannets platform.

Som sådan har jeg været tilfreds nok med Scannets løsning, den er relativt stabil og har været nem/simpel at gå til.

Mit "problem" er nu at jeg ønsker at udvide shoppen kraftigt, med omkring 1000 nye produkter. At taste produkterne ind manuelt vil blive alt for tungt/dyrt, jeg har derfor rodet lidt med Scannets import-funktion, men desværre uden den store succes. Lige så overskuelig resten af shoppen er, lige så uoverskuelig er denne import-funktion Sad

Har så søgt lidt her på Amino, og kan se at den generelle holdning tilsyneladende er at Scannets system er forældet, og mange andre systemer skulle være ti-fold bedre, eks. Magento.

Mit spørgsmål er nu om jeg bør tage springet og skifte shop-system, eller om Scannet reelt stadig en fin løsning?

Generelle betragtninger omkring eksempelvis Magento modtages også meget gerne.

På forhånd tusind tak.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

webito:
Generelle betragtninger omkring eksempelvis Magento modtages også meget gerne.

Mit råd vil være kun at skifte hvis du virkelig har en grund til det. Folk som siger at Magento er overlegen i forhold til Scanet har måske ret, men det er vigtig ikke at gå i panik når du læser at Magento er bedre. Et skift fra et shopping system til et andet skal kun gøres efter modne og fornuftige overvejelser. Efter min mening skifter man ikke et shop system til et anden hvis den eneste bevæggrund for et skift er, at man ikke ved hvordan man importerer 1000 produkter.

En løsning kan være at du finder en freelancer her på Amino Freelancer eller at Scannet henvise dig til en virksomhed/freelancer som kan lave importen, jeg er sikker på at de har samarbejdspartner.

Mvh

Peter

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webito.

Generelt omkring Magento: Det er stort, og du skal bruge nogen tid for at sætte dig ind i det, men det kan også stort set alt fra start. Du er uafhængig af web-hoteludbyder, da shoppen altid kan flyttes til hvilken udbyder, du vil, det er dog vigtigt, at det er en udbyder, der kan afvikle Magento med OK performance. Til gengæld er Magento open source og du skal finde din support hos din web-hoteludbyder og derudover finde svar på dine spørgsmål på nettet, hvor der til gengæld er en overflod af råd og vejledninger. - Se fx Wikigento - men Magento's forum og dette Amino-forum er også til stor hjælp.

Hvis du virkelig gerne vil skifte, ved jeg, at Customerwise har udviklet et værktøj til at overføre en hel scannet-shop til Magento. - Det koster p.t. ca. 2.500,- kr., men tag endelig kontakt til dem, hvis du vil vide mere - spørg efter Henrik. - Og vi lægger selvfølgelig gerne hotel til. - Se vores hjemmeside for priser m.m.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan på Scannet shoppen lave import og export til Excel, og så oprette alle dine produkter i Excel.

Hvis du vil teste Magento af, så kan du jo sætte en version op på et demo site og lege med det. Du kan for få penge købe en manual til det.

Men der er andre udfordringer hvis du skifter system. Dine produkter vil med garanti få nye URL adresser, og dermed miste deres placeringer i Google hvis du ikke planlægger flytningen rigtigt.

Held og lykke med projektet!

Hilsen

Peter Lauge
Webbureau 

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du kan evt. kigge lidt på min e-butiksløsning.

Jeg arbejder i øjeblikket på at lave en 'Eksport-/Import'-pakke, som bl.a. består af følgende:

-Varer/Varegrupper kan eksporteres/importeres til/fra XML-dokumenter. Kun de varer/varegrupper, som ikke findes i systemet bliver tilføjet/importeret.
-Ordrer, ordreoversigt, betalinger, regnskaber og lager kan eksporteres til/gemmes som XML/HTML-dokumenter.
-Ordrer fra i dag kan valgfrit, automatisk eksporteres til XML-dokumenter (et dokument/en dag) hver 1 time - hver 6. time. Vær opmærksom på, at nye ordrer også kan hentes og udskrives automatisk via Butiksmanager.
-Kunder samt deres abonnement (hvis abonnementshop) kan eksporteres/importeres både manuelt og automatisk til/fra XML-dokumenter (Ikke færdig).

Du kan lave/redigere XML-dokumenter i en tekst- eller XML-editor (+notepad).

Du kan evt. kigge/prøve lidt på Butiksmanager/Butik af min demoshop: Normal og Abonnement. Vær opmærksom på, at efter varerne/varegrupperne er importeret i Butiksmanager skal man også trykke på 'Gem'-knappen (ikke muligt i demoshoppen) for at kunne gemme alle ændringerne i serveren.

Chuuuuu

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Din begrundelse for eventuelt at skifte shop synes jeg ikke holder - dem jeg kender, der har prøvet det, siger at arbejdet og problemerne er væsentlig større end de havde forestillet sig.

Jeg kan kun give Peter Skouhus ret i det han skriver om, at der skal være mere vægtige grunde, end oprettelse / import af 1000 produkter.

De 1000 nye produkter du ønsker på shoppen, skal du jo under alle omstændigheder oprette på et tidspunkt - eller de ligger måske klar et sted? Hvis det er tilfældet så kan du helt finde en, der kan klare opgaven.

Prøv eventuelt at spørge i 'scannet_webshop1' gruppen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Webito

Der er lidt muligheder for at lave import/eksport i en WebShop1. Den letteste måde at se den rigtige syntaks på er faktisk ved at prøve at eksportere produkterne, således at du får en valid fil. Man kan dog ikke importere/eksportere varianter!

Magento er helt sikkert et spændende shop-system, men du kan jo også overveje om du vil skifte op til en WebShop2 fra Scannet.dk. Den har væsentlig flere funktioner end 1'eren, mulighed for styling via CSS og produktmigration fra WebShop1. Læs evt. mere om migration fra Webshop1 til Webshop her.

Hvis du vil høre lidt om WebShop2, så sig bare til :)

Med venlig hilsen

Jakob Lose
Webitall.dk

 

Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar.

Kan godt se ud fra mit indlæg, at det måske lyder lidt overilet at skifte shop-system udelukkende fordi jeg skal have oprettet flere varer. Jeg tænker blot at når jeg alligevel skal ud og investere en pæn portion penge i shoppen til oprettelse og tilretning af varer (enten manuelt eller automatisk), så var det måske bedre at skifte system ved samme lejlighed, hvis udviklingsmulighederne på Scannet i forvejen er lidt begrænsede, som jeg har kunnet læse i tidligere indlæg herinde.

Et andet problem med Scannet er at jeg synes man skal klikke helt utrolig meget for at tilrette eksempelvis priser og lign. på sine produkter. Det ville have været perfekt hvis eks. produktpriserne kunne ses i kolonner lidt ligesom lager-antal, og kunne tilrettes lige så enkelt.

Er Scannet WebShop2 nemmere og mindre klik-krævende end 1'eren, eller er det nogenlunde det samme ?

Flere input modtages gerne - jeg vil gå i tænkeboks imens.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

webito:
. Det ville have været perfekt hvis eks. produktpriserne kunne ses i kolonner lidt ligesom lager-antal, og kunne tilrettes lige så enkelt.

- det skal de da bare lave Big Smile

Jeg er sikker på, at hvis der er et tilstrækkeligt stort ønske hertil, så laver de det, hvis det er muligt.

Nogen har hørt, at ver.1 med tiden udgår.
Men det benægter ScanNet - tværtimod siger de (sådan forstår jeg i hvert fald deres udsagn) - der vil ske relevante tilrettelser, udvidelser m.v. - men (som de også siger) så er det jo et gammelt system, der har visse begrænsninger.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webito!

Vha. 'Eksport/Import'-pakken har jeg nu oprettet 10 varegrupper/5000 varer i den normale demoshop. Du kan evt. kigge lidt på den igen og se, om/hvordan den virker. Hvis du på et tidspunkt overvejer at skifte til mit firma sikres du hermed, at din nye webshop vil virke.

Hvis det er tilfældet kan jeg også godt hjælpe dig med at lave et lille program, som konverterer mellem din data-fil og den XML-fil, som kan importeres til mit system.

Din webshop leveres som en global adresse, som du på en eller anden måde lægger ind på din egen hjemmeside. Du skal på forhånd have din/dit hjemmeside/domæne for at kunne oprette en ny webshop hos mig. Jeg håber, at du allerede har haft et godt indtryk af, hvad min løsning går ud på.

Hav en god påske.

Chuuuuu

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)