Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får du internet på din Ipad (WiFi udgave)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej folkens!

Jeg er selv del heldige indehaver af en dejlig ny iPad 2. Jeg var dog lidt nærig og valgte den billige 16 gb WIFI version, altså uden 3g. Efter søgen på nettet, har jeg fundet ud af, at det er muligt at forbinde sin Ipad via bluetooth til sin smartphone. I dette tilfælde har jeg brugt min iPhone 3GS, men alle smartphones som kan oprette et hotspot burde i princippet kunne gøre dette.

Vi starter med at sætte vores iPhone op. Du går ind i Indstillinger->Generelt

Slå Bluetooth til så knappen er blå (Guuud, hvor kan jeg være pædagogisk:P)

Gå tilbage til telefonens menu og tryk på indstillinger endnu engang. Tryk herfra på "Internetdeling". Denne feature er forholdsvis ny og kræver en opdateret iPhone. Så hvis du ikke har den funktion, skal du lige opdatere din iPhone's software.

Herinde slår du så Internetdeling til ligesom vist på billedet. Spørger telefonen dig om du vil oprette Internetdeling via Bluetooth eller USB vælger du Bluetooth.

Nu bevæger du så dine yndige fingre over til din Ipad og gør følgende.

Du går ind i indstillinger og slår Bluetooth til. Her vil din iPhone/smartphone så dukke op. Så trykker du blot på din iPhone. Så kommer boksen frem om du vil parre (fnis fnis) din iPad med din iPhone. Her trykker du "Dan par"

Samme besked dukker også op på din iPhone. Her trykker du så også "Dan par" og vupti!

Nu ser din iPhone sådan ud:

Og du kan nu surfe via din iPhone's 3g forbindelse med din usle, skrabede, billige version af iPad wifi. Dette fungerer upåklageligt og er et meget billigere alternativ end at skulle oprette et selvstændigt databbonnement til din iPad.

Jeg ved godt, at det måske giver sig selv langt det meste af vejen og er nok noget mange er klar over. Dog har jeg ikke selv oplevet at forhandlerne ligefrem oplyser købere om denne mulighed. Da jeg spurgte om det var muligt at bruge sin iPhones 3g forbindelse, blev "sælgeren" nærmest sur og begyndte at fortælle alt muligt crap om, at det nok ikke ville fungere så godt og blah blah. Forståeligt nok, da de jo tjener flere penge på at sælge de dyre modeller af iPad med dertilhørende abbonnement.

Så god fornøjelse, håber I kunne bruge guiden til noget:)!

 

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

super:-) tak skal du have. Nu var det ikke en ipad jeg prøvede det på men en fin android tab , som også virkede. Nu kan man jo gå på nettet alle mulige og umulige steder:-)

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare surt for os der har Oister som teleudbyder, da "en fejl hos Apple, gør at man ikke kan slå tethering til, men at de arbejder på at løse problemet".

Undskyld mig, men den tror jeg simpelthen ikke på.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også sætte telefonen op så den laver et trådløstnetværk, som du kan logge på - ligesom andre trådløse routere.

Lars Østergaard:

Bare surt for os der har Oister som teleudbyder, da "en fejl hos Apple, gør at man ikke kan slå tethering til, men at de arbejder på at løse problemet".

Undskyld mig, men den tror jeg simpelthen ikke på.

Jeg har Oister - og det virker glimrende.

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Apple laver af princip ikke nogen fejl !!!!!!

(altså bortset fra -flash og når ja, enkelte antennefejl på ip 4)

Men ellers,: Ingen fejl.

 

vh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Virker i øvrigt også glimrende med laptops og andre Wifi-enablede enheder. 

Jeg har brugt det en del gange på café og lign. 

I skal bare være opmærksomme på, at det bruger meget strøm, så smæk lige Iphonen til en lader når i benytter det. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Sjøgren:

Jeg har Oister - og det virker glimrende.

Hvordan får du det til at virke? Sakset fra Oister.dk:

Tethering
Har du en iPhone kan der pt. opleves, at du ikke kan aktivere internetdeling eller HotSpot funktionaliteten. Apple er på sagen for, at rette fejlen og vi opdaterer løbende med seneste informationer her på siden. OiSTER har ingen mulighed for manuelt at sætte din iPhone op til internetdeling. Vi afventer fortsat en løsning fra Apple.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det ikke teksten på hjemmesiden som afgør om det virker. :) Har du prøvet at opdatere styresystemet på iPhone og sætte det op?

Jeg satte det op da det sidste nye IOS blev udgivet til telefonen. Det er vel 1 1/2 måned siden - og det har virket upåklageligt.
Jeg kunne heller ikke vente på at de kunne levere et micro-simkort, så jeg har klippet det gamle til - det virker også fint.

Prøv engang - god fornøjelse
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Sjøgren:
Nu er det ikke teksten på hjemmesiden som afgør om det virker. :) Har du prøvet at opdatere styresystemet på iPhone og sætte det op?

Jeg satte det op da det sidste nye IOS blev udgivet til telefonen. Det er vel 1 1/2 måned siden - og det har virket upåklageligt.
Jeg kunne heller ikke vente på at de kunne levere et micro-simkort, så jeg har klippet det gamle til - det virker også fint.

Prøv engang - god fornøjelse

Jeg har den nyeste iOS version, men der popper en meddelelse op når jeg vil prøve at aktivere det.

 

Nu skriver de selvfølgelig også at man kan opleve fejl. Så jeg er sikkert bare en af de uheldige :)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Første gang jeg installerede det var telefonen vist sluttet til min bærbare via USB kabel. Jeg ved ikke om det har noget at sige?

Jeg mindes ikke at der var nogen form for bøvl med at sætte det op dengang.

Jeg har en iPhone4 og der virker det som det skal.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)