Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

når aminoer ikke betaler

Side 8 ud af 9 (85 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke læst alle indlæggene i tråden, men jeg har haft gode oplevelser med amino-kunder, og regner da også med at få et par gode testimonials, da vi er ved at færdiggøre 2 små opgaver, fra folk herindefra fra.

Men hvis folk ikke betaler, er det vel ligemeget om det er en amino-bruger eller ej, så skal de jo opkræves :)

 Desuden ligger det her jo meget tæt på snakken, om at man skal modtage en procentsats af det endelige faktura beløb ved påbegyndelse af en opgave. Det er også det mest seriøse, både som firma og som kunde.

 

Good luck :)

Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Manden er i fuld vigør igen.fup annoncer på dba.dk og norges qxl på dba.dk er det under geovision han reklamerer ,videoovervågning

...

har politi anmeldt ham . 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi Christensen:

Manden er i fuld vigør igen.fup annoncer på dba.dk og norges qxl på dba.dk er det under geovision han reklamerer ,videoovervågning

...

har politi anmeldt ham . 

 

Var det dig der startede tråden i sin tid?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sikkerhed for vores brugere er meget vigtigt for os på dba.dk

Derfor foretager vi dagligt tjek af vores annoncemateriale for især ulovlige og mistænkelige annoncer. Hvis det viser sig at én af vores annoncører ikke har reelle hensigter, så kontakt straks vores Supportafdeling eller benyt evt. "Anmeld annonce".

Vi anbefaler altid at svindelsager både anmeldes til politiet og dba.dk - Efter flere uafhængige henvendelser vil vi selvfølgelig lukke profilen da sælgeren da ikke er velkommen på sitet.

Er der derfor nogen i denne tråd som er blevet snydt af nbb.as så send straks en mail til mig på support@dba.dk - Att. Lene og så undersøge jeg naturligvis sagen.

Vi skylder alle brugere på dba.dk, at vi tager disse anmeldelser meget seriøse, da vores site jo skal være et sikkert sted at handle.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen / Support dba.dk

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter endelig at have fået læst hele den her tråd fra start til slut, så må jeg sige, at jeg slet ikke fatter den hensynstagen overfor svindlere, som nogen udtrykker herinde. Jeg er mildest talt dødtræt af den dvaletilstand det Danske retsvæsen befinder sig i, hvor man slår alt, alt for mildt ned på svindlere og andre skiderikker.

Lige bortset fra hvis nogen snyder den danske stat for deres penge, så skal den danske stat sgu nok vågne op som en anden Tornerose med hugtænder.

Jeg synes ærligt og oprigtigt, at det ville være noget så selvforskyldt og velfortjent, hvis svindlere fik deres person- og firmanavne slået op i forums som Amino såfremt, at de er dårlige betalere. Det skal de ikke slippe fra, og de skal ikke udsætte endnu flere for den samme kyniske ligegyldighed overfor andres økonomiske behov.

Jeg har netop afsluttet en opgave for en kunde, som jeg ikke er helt tryg ved længere, men hvis de ikke betaler det skyldige beløb for udført arbejde, så slipper de ikke kun med en inkassosag. Et dårligt ry og rygte vil hurtigt komme til at koste dem langt mere end det forholdsvis beskedne beløb, som de skylder mig.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

 

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har på et tidspunkt også haft en kontrovers, og jeg overvejede også, hvordan man skulle få en eller anden form for afløb for sin frustration over, at der findes personer, der ikke spiller efter de samme regler som de fleste trods alt gør.

Jeg har derfor været i gang med bl.a. at undersøge injurielovgivningen og lignende, ud fra den betragtning at jeg ligesom andre også gerne ville kunne advare andre mod visse virksomheder, og særligt deres forretningsmoral eller mangel på samme.

Jeg har så indtil videre fundet ud af, at så længe man kan dokumentere alle forhold, som man skriver om andre, så skulle man være rimeligt sikker, men igen er der problemet med, hvis sandhed er den korrekte, og hvordan stiller en dommer sig i en eventuel retstvist.

Det er en utrolig svær balancegang, og jeg kan kun tilråde at træde varsomt, idet den kan give en meget uønsket boomerangeffekt, hvis man kaster sig hovedløst ud i et angreb på en anden person eller virksomhed.

Desværre fortsætter det nok, som det altid har gjort, nemlig på rygtebasis fra mund til mund, hvilket jeg personligt har meget svært ved at acceptere, så vilm jeg da hellere have det ud i det åbne, så har man da i det mindste en chance for at forholde sig til, hvorvidt de omtalte forhold er korrekte eller ej.

Men jeg kan dog nævne, at den sidste fjollede sag jeg havde på et personligt plan, blev meget hurtigt afsluttet og forligt, da jeg nævnede, at jeg ville omtale sagen på min blog! Ja bloggen har jeg med forside og det hele, men har endnu ikke haft tid til at skrive, det jeg gerne ville.

De bedste hilsener til alle.

PS.

Og kære Aminoer, hvis I hyrer en anden Amino til et arbejde, så behandl dem ordentligt og sørg for at betaling og aftaler overholdes. Det er dog kun et fåtal af sager, jeg har hørt om her på Amino.

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Og kære Aminoer, hvis I hyrer en anden Amino til et arbejde, så behandl dem ordentligt og sørg for at betaling og aftaler overholdes. Det er dog kun et fåtal af sager, jeg har hørt om her på Amino.

Yes

Der findes brådne kar overalt, og vi er mange, som måske er lidt naive og glemmer underskrifter, kontrakter, forudbetalinger og andre fornuftige og nødvendige tiltag.

Men Tonny har ret i, at det er et fåtal, der ikke har rent mel i posen. Af hensyn til de mange nye brugere her på Amino.dk, vil jeg gerne fortælle, at jeg har fået og får rigtig mange gode kunder, leverandører og samarbejdspartnere gennem Amino. Så selvom denne tråd fylder meget i debatten, så er den ikke repræsentativ for Aminos brugere som helhed.

De bedste hilsner
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmmm. Jeg blander mig nu - selvom jeg egentlig helst ikke ville. Men - som forholdsvis ny bruger på Amino er jeg sgu en lille smule rystet! Ok - jeg kender ikke [Navn fjernet af Moderator] - eller dvs. det gør jeg jo nu efter at have læst denne tråd, og kan deraf konkludere at:

1. Der er ikke plads til ham her på Amino?!

2. Han er dårlig betaler?

3. Han er svindler og bedrager?

Hmmmm. Jeg mener at man som forretningsdrivende bør indse, at det er "name-of-the-game" i handel og vandel, at der kan komme tab. Og det er møg surt, og forbandet at det involverer 2 medlemmer af gruppen, men - thats it! Så må man opkræve, sende advokat på ham, og benytte alle de tiltag som der findes, foruden - at hænge manden ud offentligt på amino...!

Det giver mig sgu en dårlig smag i munden...

Måske er han gået konkurs. (Det er vi vidst nogle stykker herinde som har været så uheldige at opleve)! Eller - måske er han bare ikke en særlig dygtig forretningsmand? (Dem er der sikkert også nogle stykker af) Eller - måske ER han den svindler og bedrager som han omtales som, og så er det sikkert hverken første eller sidste gang at vi oplever at skulle takle denne type.

Men - personligt syntes jeg at det er ærgeligt, at Amino-forummet skal stå i midten af en økonomisk tvist imellem 2 medlemmer.

Og - man behøver altså ikke bevidst at svindle og bedrage, fordi man er dårlig betaler.. Der kan ligge andre faktorer bag, og så vidt jeg kan se, så er manden nu også stået frem, og forsøger at forsvare sin situation og har lavet en aftale..

Men - lidt usmageligt er det altså;-) (Denne tråd!)

 

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg læse, at manden rent faktisk har fosøgt at svindle bl.a. med at oprette falsk profil, som Martin skriver. Men - stadig - syntes jeg at det er ærgeligt, hvis det ikke er sidste gang at dårlige betalere hænges ud med navns nævnelse....! Der kan jo være tilfælde, som tidlige nævnt af andre i tråden, hvor der ligger andre faktorer bag en manglende betaling..

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

aconconcept,

Hvis der ligger andre forklaringer bag den udeblivende betaling af det skyldige beløb, så kan manden sgu da bare forklare sig overfor kunden, der er blevet snydt for sine penge, i stedet for gentagende gange at ignorere vedkommende.

Igen et slående eksempel på dansk blødsødenhed. Jeg kan slet ikke holde det ud.

Hvis man griber det korrekt og anstændigt an, så er der mange måder at indgå forlig på, og dem, der har penge til gode, er ofte samarbejdsvillige, så nej, han fortjener ikke bedre. Han ligger, som han har redt.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 8 ud af 9 (85 indlæg)