Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie handel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er en dreng på 13år. Jeg vil gerne handle med aktier i min mors navn.

Hvordan gør jeg?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger din mor om lov.

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har givet mig lov.

Men det er alt det der med hvordan man gør

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da du stadig er ung og du og din mor sikkert vil handle for første gang er min anbefaling at I rådgiver jer med jeres bankrådgiver. Banken kan oprette et depot gennem Jeres netbank. I kan derefter handle gennem jeres netbank.

Når I ikke har erfaring i aktiehandler, må I for guds skyld rådfører jer med jeres bank.

Held og lykke.

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg er af den overbevisning, at du ikke skal lytte for meget til din bankrådgiver (jeg siger ikke at du skal ignorere ham/hende, men stol heller ikke blindt på alle de gode råd). Gå hellere selv ud og tænk nogle tanker omkring de virksomheder, du vil investere i. Og husk, at du skal være parat til at tabe alt hvad du investerer. Et godt råd er at have max 10% af din formue i aktier.

Hvis du lige skal have mine tips med på vejen (lad være med at lytte for meget til dem, det er jo ikke sikkert jeg har ret):

1. Tjek virksomhedens regnskaber, og find ud af hvad deres price/earning-ratio er (hvor stort et overskud har de, ifht deres børsværdi?) og sammenlign med andre firmaer i samme branche.

2. Invester kun i virksomheder du tror på. Jeg tror fx personligt mere på et firma som Mærsk, der tilbyder en meget konkret og nødvendig service til erhvervslivet, modsat et smykkefirma som Pandora, der lever på at pigerne godt kan lide deres design.

3. "Never sell your winners!" - sælg ikke aktier der er steget meget, medmindre du er stenhammersikker på at de er overvurderede. En af min fars gamle kammerater fandt for mange år siden et lille firma på en messe i USA. De var lige begyndt at udvikle microchips. Kammeraten besluttede at skyde 20.000$ i projektet. Et par år senere var de 20.000$ blevet til 500.000$, og han skyndte sig at sælge, og tænkte YES ("Nu kan de ikke blive mere værd!!!")! Der gik yderligere et par år, og aktierne han havde solgt blev millioner af dollars værd... Du kan nok regne ud, at han fortrød sin beslutning om at sælge...

Firmaet hedder forresten Intel ;-)

 

God investeringslyst!

Martin

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit gode svar.

Jeg kender forresten godt intel ;)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Martin også skriver, så skal du huske at din bankrådgiver trods alt lever af at sælge.. Så husk at tage det med ind i dine overvejelser. Ikke at du ikke skal lytte til din bankrådgiver, men husk at tænk på at de skal sælge... Derudover kan du eventuelt starte med at prøve at investere igennem nogle af de mange aktiespil der er på nettet, hvor du investerer for virtuelle penge. Bare for at få en føling med aktiehandel inden du investerer dine egne penge. Når/ hvis du beslutter dig for at investere i aktier for egne penge, så vælg nogle virksomheder, som bliver skrevet om ofte, så du kan holde dig opdateret omkring dem (læs store virksomheder) - evt. Vælg danske virksomheder, så du kan læse om dem på dansk.

Og husk så altid at du skal kunne tåle at tabe dine penge, kan du ikke det så lad være med at begiv dig ud i aktieinvesteringer. Ligeså hurtig som aktier kan stige i værdi ligeså hurtig kan de falde!

Held og lykke med investeringerne :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

spænende

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan os læse noget om aktie handel på dette website. Du skal bare gå indunder aktieskolen.

www.aktie-penge.dk

 

Mvh Martin

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)