Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke fornyet .COM domæne - hvor / hvornår bliver det frigivet til salg?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej flinke Amino'er

Jeg har et spørgsmål.

Jeg ønsker at købe et .COM domæne, da jeg kan se at den gældende ejer ikke har fornyet det. (Det har tidligere været hostet hos One.com, men er nu slettet, og man kan ikke besge siden)

Når man søger på ejeren af domænet, kan man se at det ser ud som at det bliver frigivet medio juni 2011.

Nu er mit spørgsmål så, hvad skal man gøre for at være sikker på at få domænet? Kan man 'stille sig i kø' et sted, som man kan med dk domæner på DK Hostmaster? Hvis ikke - hvilken side bliver det registret ledigt på først, hvor man så kan købe det?

Eller er der andre muligheder for at stå forrest og være sikker på at få domænet?

Håber på jeres hjælp

Hilsen

Lars F.

 

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:
Speednames https://www.speednames.com/ har en sådan service, det koster et eller andet fee/gebyr.

Tak for din hjælp.
Jeg syntes ikke umiddelbart de skilter med denne service?! - har du selv brugt dem til det?

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke lykkedes dig at finde tjenesten hos Speednames (de havde den ikke da jeg sidst tjekkede), så overvej evt. at lave en backorder på det ønskede domæne hos www.snapnames.com eller en anden stor amerikansk registrator.

Der findes en del tvivlsomme foretagender (ikke at Speednames skulle være i blandt dem), som med glæde tager tager imod din backorder og bagefter sætter domænet på lukket auktion til højestbydende - du har jo været så flink at fortælle dem om det attraktive domæne :o/

 

 

 

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

troelskjems:

Hvis det ikke lykkedes dig at finde tjenesten hos Speednames (de havde den ikke da jeg sidst tjekkede), så overvej evt. at lave en backorder på det ønskede domæne hos www.snapnames.com eller en anden stor amerikansk registrator.

Der findes en del tvivlsomme foretagender (ikke at Speednames skulle være i blandt dem), som med glæde tager tager imod din backorder og bagefter sætter domænet på lukket auktion til højestbydende - du har jo været så flink at fortælle dem om det attraktive domæne :o/

Tusinde tak for dit svar.

Nu begynder mine tanker virkelig at koge.. - kan man være sikker på at Snapnames ikke tager R**** på mig hvis jeg laver en backorder hos dem?

Hvis man nu skal holde sig væk fra registratore på den måde, ved du så om der er andre måder man kan sikre sig det ønskede domæne?

Hilsen

Lars F.

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor populært domænet er, men hvis der er andre, som har lavet en backorder på det, så har du ingen chance for at nå at registrere det manuelt.

Snapnames.com er store og har et rygte at beskytte, det samme er GoDaddy.com, jeg personligt har gode erfaringer med i flere år (har dog ikke brugt dem til backorders).

Jeg kan se, at GoDaddy.com også har en backorder service - og den tror jeg personligt jeg ville vælge at bruge. Du undgår dog stadig ikke risikoen for en auktion, hvis flere har lavet en backorder hos GoDaddy og Godaddy "vinder" domænet foran de andre registratorer.

Rabatkoder til GoDaddy kan forøvrigt findes her http://www.fatwallet.com/forums/hot-deals/725207/

Mvh Troels.

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan aldrig være sikker på at få "fat" i et .com-domæne når det bliver frigivet. Du bliver nød til at backorde og krydse finger.

De tre største er Snapnames (god erfaring), Pool (god erfaring) og Namejet(kun god hvis domænet er registreret hos Network Solutions).

Brug ALDRIG GoDaddy's backorder service, de får aldrig "fat" i domænet, selv hvis den er registreret hos dem selv.

Jeg plejer at backorder hos Snapnames, Pool og NameJet, man betaler kun, hvis de får "fat" i domænet, så du mister ikke noget på det. Du skal dog være opmærksom på, at hvis der er andre, der også har backordered domænet i samme selskab/side, så gå den til auktion.

Held og lykke med det. Hvis du har nogen spørgsmål vedr. domæner, herunder backordering osv., så er du velkommen til at PM.

Kommer snart...

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

troelskjems:
Nu ved jeg ikke hvor populært domænet er, men hvis der er andre, som har lavet en backorder på det, så har du ingen chance for at nå at registrere det manuelt.

Hej Troels

Ja, det er jo et super godt spørgsmål om andre er ude efter det samme domæne - kunne ikke forestille mig at det er et spændende domæne for andre, da det indeholder både bokstaver og tal, men man ved jo aldrig.

Nu ved jeg da i det mindste hvad mine muligheder er, så  - tror jeg vil bruge godaddy.com som du anbefaler.

Mange tak og god søndag

Lars

 

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Du kan aldrig være sikker på at få "fat" i et .com-domæne når det bliver frigivet. Du bliver nød til at backorde og krydse finger.

Hej Tænkstort

Tak for info.

Havde godt nok ikke i min vildeste fantasi regnet med at det var så besværligt at købe et udløbet domæne.

Tror jeg finder et andet navn til at starte med, og så må jeg se hvor vigtigt det er, og om jeg gider gå i kamp mod verden for at få det omtalte domæne.

Igen tak

Lars

 

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars F.:
Jeg syntes ikke umiddelbart de skilter med denne service?! - har du selv brugt dem til det?

Det er nogen år siden, tror det er ca. 3-4 år siden jeg brugte det, og jeg fik domænet, så det var sådan set fint nok. Det kostede dog en del for denne service, som også krævede at jeg havde personlig kontakt med en derinde.

Det er sikkert kun noget de laver hvis man forespørger på det, og ikke noget de som udgangspunkt skilter med, da der formentlig er manuelt arbejde forbundet med det og ikke bare kun automatisk tjek-processor.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)