Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg spammet?

Side 17 ud af 18 (177 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dronningen vil nok have kaldet Thore's kommentarer / efterflg. mail for; dumsmarte

Bedst mulig reaktion fra Thore ville have været ikke at reagere!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Men at Thore skulle undskylde for den oprindelige henvendelse, er jeg slet ikke enig i.


Jeg ville formentlig ikke være havnet i Thores situation, men mit svar ville nok have lydt noget i retningen af:

Kære x

Jeg beklager, at du har misforstået hensigten med min mail.
Jeg har ingen intention om at sælge dig noget som helst, så min mail falder derfor ikke ind under reglerne for spam.
Jeg skal nok lade være med at skrive til dig igen.
Jeg skal desuden meddele, at jeg naturligvis ikke kan acceptere din faktura, som du bedes annulere.

Venlig hilsen

Thore

Det tog ca. 32 sekunder...

mvh Hans

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:

Thore er aktiv på et forum for IVÆRKSÆTTERE, det vil sige nogle der handler med ydelser eller produkter. Han har selv en side han tjener penge på. Så må det antages at han nu eller i fremtiden vil sælge en vare.

Det er modtagerens opfattelse af denne mail som afgør om han melder den som spam, det ville jeg gøre. Det ender sikkert med et forlig inden den ryger til forbrugerombudsmanden, her skal han tage stilling til det.

Jeg vil æde min gamle sutsko hvis du har ret i det fis du får skudt af der. Hvis han fremsender en e-mail hvor han venligt gør opmærksom på at deres hjemmeside har en del fejl og mangler, uden at tilbyde at lave det, uden at referere til nogen der kan lave det, uden at fremsætte noget der på det mindste kan tydes som et tilbud, og desuden ikke gør opmærksom på egne evner inden for feltet. Så kan det ABSOLUT ikke kaldes spam, enhver retssal vil dømme til Thores fordel, sker det skal virksomheden betale sagsomkostninger. Det er de på ingen måde interesserede i ... 

Hvis jeg var blevet udsat for det, havde jeg ringet dem op og bedt dem rende sig selv i røven, de hverkan kan eller vil gøre noget som helst for at kræve deres "dummebøde" ind.. 

Og så kan fluekneppe alle MFL §  igennem igen og igen, men jeg er sikker på at lige meget hvilken vinkel du griber an vil du ikke blive kendt skyldig for ulovligt at fremsende spam udfra den histore.. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hans Stokholm Kjer:

igang:
Men at Thore skulle undskylde for den oprindelige henvendelse, er jeg slet ikke enig i.


Jeg ville formentlig ikke være havnet i Thores situation, men mit svar ville nok have lydt noget i retningen af:


Kære x


Jeg beklager, at du har misforstået hensigten med min mail.
Jeg har ingen intention om at sælge dig noget som helst, så min mail falder derfor ikke ind under reglerne for spam.
Jeg skal nok lade være med at skrive til dig igen.
Jeg skal desuden meddele, at jeg naturligvis ikke kan acceptere din faktura, som du bedes annulere.


Venlig hilsen


Thore


Det tog ca. 32 sekunder...


mvh Hans



Helt korrekt!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The-shop.dk:
vis han fremsender en e-mail hvor han venligt gør opmærksom på at deres hjemmeside har en del fejl og mangler, uden at tilbyde at lave det, uden at referere til nogen der kan lave det, uden at fremsætte noget der på det mindste kan tydes som et tilbud, og desuden ikke gør opmærksom på egne evner inden for feltet.

Hvad er formålet så med e-mailen udover at chikanere virksomheden med hans (for virksomheden) ubrugelige viden? Det er ikke noget virksomheden umiddelbart har viden om eller kan gøre noget for at forbedre (for så havde de nok allerede gjort det). Og så er deres muligheder få: Skriv tilbage til personen der har lavet henvendelsen - han må da vide noget om det, eller bruge tid på at sætte sig ind i hvad de har brug for og så derefter finde en person eller et firma der kan løfte opgaven.

Lad os for eksemplet sige at du har en gammel bil med dårlig brændstof økonomi. En dag modtager du så en e-mail fra en tilfældig person som du ikke kender. Han skriver at du ville spare fx 10 eller 20% på brændstoffet hvis du justerer/renoverer/økonomituner motoren på din bil, eller måske helt op til 50% hvis du køber en ny bil. Hvad er din reaktion? Og hvordan ville du tolke henvendelsen?

Uanset hvad der står i signaturen, så er e-mailen sendt fra en synlig adresse som du har mulighed for at svare tilbage på for at høre nærmere hvis du skulle være interesseret.

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg klikkede på et tidspunkt på en annonce her på Amino for at få mere at vide om et firma - annoncen viste sig ikke at virke (gav bare en blank side), så jeg skrev til Amino at annoncen ikke virkede, da tænkte de gerne ville vide det eftersom de lever af annoncer.

Hvis jeg følgende havde fået en mail hvor der stod: "Du spammer os ved at prøve at sælge annonce-optimering, nu kan du få en bøde på 1000-20.000!!" - ville jeg da tænke at de var blevet sindsyge.

 

 

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det vildt at en tråd med sådan et emne er nået op på 17 sider Big Smile

Lad os i det mindste håbe at Thore har lært lidt om hvordan man bør forholde sig hvis man modtager den form for respons på sine, ellers velmenende e-mails.

/Thomas Frost

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige talt med en advokat om din sag, og han siger at de på ingen måde kan kræve de penge af dig. De må ikke engang sende dig en bøde for det, selv hvis du faktisk sendte spam til dem

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Millard:

har lige talt med en advokat om din sag, og han siger at de på ingen måde kan kræve de penge af dig. De må ikke engang sende dig en bøde for det, selv hvis du faktisk sendte spam til dem

Nice :-) Har også selv været nede og få retshjælp. Kan fortælle jer at virksomheden har svaret at de vil stævne mig, og jeg kan forvente en bøde på op til 100.000 hvis jeg ikke betaler de 1.000.. Så jeg valgte at det videre til politiet, så må vi se hvad de kan gøre..

Nu er sagen i hvert fald givet videre, så jeg slipper for at tænke mere på det.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Noget nyt i sagen?
Side 17 ud af 18 (177 indlæg)