Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SEO

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi skal i gang med intern SEO på vores artikler, som der er en del af. Er der nogen der kan give en guide til, hvordan vi praktisk får lavet H1, H2, meta descriptions, meta keywords og intern linkbuilding? Det er vigtigt, at forklaringen er praktisk og pædagogisk til en ikke IT-kyndig person, som også kun forstår engelsk :)

Jeg håber, at en venlig sjæl vil komme med en god guide, så vi kan komme i gang med det interne SEO på sitet.

Hvis jeg/vi har overset områder, som vi også bør fokusere på, så belær os venligst.

/Umulius

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at henvise til en fyldestgørende guide - især, når guiden skal være rettet mod en ikke IT-kyndig person.

Når det skal være pædagogisk og på engelsk, så kan jeg kun komme i tanker om Google's egne videoer med svar på brugernes spørgsmål (også om intern SEO). Matt Cutts (fra Google) besvarer en del spørgsmål her: YouTube - Google Webmaster Central. Der er mange videoer, men også mange gode informationer.

Jeg ved ikke, om det er det du søger, men det er det bedste jeg kan finde frem lige nu.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Umulius.

Prøv og tag et kig på dette site: http://www.seomoz.org/beginners-guide-to-seo

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej som Jesper skriver så er Google et rigtigt godt bud da de selv har gjort meget (på engelsk) for at gøre det let for folk at søgemaskineoptimere.

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg ville dog blive glad, hvis det kunne blive lidt mere konkrete henvisninger til, hvordan man praktisk gør det. Hvordan laver man H1, H2, meta descriptions, meta keywords og laver en passage i teksten om til et link?

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det her er taget ud fra mit site www.uploading.dk
Alt der har med meta at gøre skal placeres i mellem <head>ALTSÅ HER</head> tagget.

Meta beskrivelse:
<meta name="description" content="Upload filer nemt og hurtigt. Du kan give dine filer et password, så du bestemmer hvem der skal downloade filen. Uploading.dk er en gratis upload service!">


Meta keywords:
<meta name="keywords" content="Upload, uploading, gratis upload, online harddisk, delning, delning af filer, ">

<.h1>STOR OVERSKRIFT<./h1>
<.h2>MELLEM OVERSKRIFT<./h2>
<.h3>MINDRE OVERSKRIFT <./h3>
Uden punktum indeni :-)

Håber det hjalp lidt :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Schjerlund:

Meta beskrivelse:
<meta name="description" content="Upload filer nemt og hurtigt. Du kan give dine filer et password, så du bestemmer hvem der skal downloade filen. Uploading.dk er en gratis upload service!">


Meta keywords:
<meta name="keywords" content="Upload, uploading, gratis upload, online harddisk, delning, delning af filer, ">

De to ting som du har fat i her, vil ikke forbedre pladseringerne på Google. Meta Keywords bruges ikke længere af den omtalte søgemaskine, og Description benyttes ikke til ranking - kun til at lokke de besøgende til at klikke.

/ Emil

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Daniel Schjerlund:

Meta beskrivelse:
<meta name="description" content="Upload filer nemt og hurtigt. Du kan give dine filer et password, så du bestemmer hvem der skal downloade filen. Uploading.dk er en gratis upload service!">


Meta keywords:
<meta name="keywords" content="Upload, uploading, gratis upload, online harddisk, delning, delning af filer, ">

De to ting som du har fat i her, vil ikke forbedre pladseringerne på Google. Meta Keywords bruges ikke længere af den omtalte søgemaskine, og Description benyttes ikke til ranking - kun til at lokke de besøgende til at klikke.

/ Emil

Hej Emil.

Tak for info.
Men nu skrev jeg det bare fordi at han spurgte. :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Umulius

 

Har I skrevet HTML'en? -Så skal du sådan set bare smide tingene i "Head'en".

Her har du et eksempel:

<HEAD>
<TITLE>Titlen på siden</TITLE>
<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="160 tegns kort forklaring af hvad artiklen omhandler">
<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="Keywords, adskilt, med, kommaer">
</HEAD>

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

<h1> Her kan du skrive header1 tekst </h1>

<h2> Her kan du skrive header2 tekst </h2>

 

osv. osv. osv

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)