Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google synes bedre og bedre om os - men hvorfor konverterer vi ikke ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har forsøgt at forøge trafikken på Skatteekstrakten med et gratis lex i tillæg til de gratis artikler som også bringes her på Amino (under regnskab).

Overvågningen viser, at Google synes bedre og bedre om os. Trafikken stiger og placeringerne forbedres dag for dag.

Men konverteringen er utilfredsstillende.

Der kan være to årsager:

  1. At vi ikke sælger varen godt nok - så vil jeg da gerne have nogle gode råd hvis I vil af med nogen
  2. At varen ikke kan sælges. Det vil sige - det kan den, for vi har et udmærket salg, men via personlige henvendelser til potentielle kunder. 

Derfor direkte spurgt: Er "du" ikke villig til at betale for skriftlig vejledning du finder på nettet? Og hvis ikke - hvorfor ikke ?

I må ikke opfatte mig som "tøsesur" - jeg kan godt forstå, at hvis pengene er små, så sparer man hvor der spares kan, og så "nøjes" man med de gratis glæder.

Omvendt så er det jo også sådan, at det er da meget sjovt at se sit site have mange besøg, men hvis ikke det kaster indtægt af sig - hvorfor så bruge tid på det ???

Så kunne vi jo lige så godt bare "nøjes" med at sælge vores varer på gammeldaws vis og lukke for de gratis besøg på site'et. Det er faktisk sådan vi gør med vores andre produkter.

På vores andre produkter bringer vi en masse gratis (og naturligvis offentligt tilgængelige) data for at SEO'ere siderne. Og det virker fint - vi får en del konverteringer på det - med et yderst minimalt tidsforbrug.

Vh
Lars 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Nej, personligt er jeg generelt ikke særligt vild med at betale for skriftlig vejledning. Det er der flere grunde til. Dels tror jeg på at jeg kan finde hvad jeg har brug for gratis, f.eks. på SKAT's hjemmeside. Og dels så køber man jo "katten i sækken". Jeg ved jo ikke om jeres vejledninger overhovedet er det digitale papir de ikke er skrevet på værd.

Du har nok fat i et af de helt store ømme punkter på Internettet i disse tider, nemlig hvordan i alverden man får folk til at betale for indhold :-)

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesom forsikring, tror jeg det er de færreste iværksættere der interesserer sig for skat/moms - det er "bare" et nødvendigt onde der skal overståes - og helst af revisoren.

Samtidig får vi tilsendt nyhedsmails/breve fra revisoren ganske gratis.

Har man noget vigtigt, får man bindende svar fra Skat for et par hundrede kroner.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor mange besøgene er der på siden dagligt regn med folk første lige skal se siden

er der 100 besøgene om dagen eller 1000 besøgene om dagen eller 10.000 besøgene mv. betyder også meget om der skulle havde været kommet mange kunder de fleste konventerne til kunder omkring 1 % til Max. til højt nogle 2-3 %

hvilken ord finder de dig på google er det skatte ord ? derved relevante besøgene ved højt antal irrelevant ord kan det være der skal over 100.000 besøgene eller mere før den første kunde derved kig på hvor kommer dine besøgene fra.

hvorfor ikke laves ikke chat  telefon møde og kan book et personligt møde og andre ting burde kunne købes adgang til.

priser ved jeg ikke om de er for høje for er ikke sikker og når en selvangivelse skal udfyldes , ja så kigger jeg på skats hjemmeside , derved tror jeg satsning skal ligge mere på den fulde personlige kontakt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Først tak for jeres rigtigt gode input.

@Mikkel - ja, det er jo rigtigt. Vi forsøger jo at ramme nogle brugere som "ikke ved hvem vi er" - og vi kan jo ikke tillade os at forlange tillid - den skal vi jo gøre os fortjent til.  Det er i og for sig den anden årsag til at vi har lavet en stor del gratis - for at vise hvad vi kan - men hvis ikke folk "fanger den" - så...

@Jesper - du sætter fingeren spot on - jeg tror faktisk vi skal erkende, at det segment hvor iværksætteren har fået råd til en revisor til at lave momsen, skal vi "droppe". Jeg har tænkt tanken, 

@Mikael - de ord vi bliver fundet på er relevante ord. Men du giver mig en god ide - nemlig at kombinere abonnementet med en "seance" en eller to gange om ugen hvor abonnenten hvor vi laver noget chat eller lignende, hvor man så kan stille spørgsmål.

Den tænker jeg lige videre på.

Summen af de I har sagt er, at vi skal overveje at holde os til vores sædvanlige kernekunder: Revisorer og advokater og at vi er tilbage i, at der får vi kun solgt ved personlig kontakt.

Vh
Lars 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Nu har jeg ikke set den pågældende side, jeg er ikke iværksætter og så har jeg ikke den store interesse i skatter eller moms. Så jeg vil undlade at svære på dit spørgsmål om betaling af skriftlig rådgivning, men i stedet komme med godt råd som jeg syntes du skulle overveje.

Du skriver at der kan være 2 årsager til at salget ikke går som forventet. Men du ved ikke hvilke, og et par svar her på Amino giver dig nok heller ikke svaret.

Mit råd er, at du skal finde ud af det – og det kan du blandt andet gøre, ved at lave en såkaldt A/B test, af den side som du leder diner besøgende ind på (det man kalder landingpagen) eller den side, som ’skal sælge’ budskabet.
Du kan læse lidt mere om A/B testing på  http://webanalyseforum.dk/webanalyse_wiki/ab-testing/ hvor der også er links til Google Website Optimizer, der er et gratis – og meget nemt værktøj – til at opsætte og udfører disse test i.

Det vil være ærgerligt hvis du tager den forkerte beslutning på et usikkert grundlag, så prøv hellere at opstille et par simple tests og få det afklaret på den måde.
For at testen ikke skal køre i uendeligheder, kræver det naturligvis at du har en hvis mængde trafik til den side som skal testes – lidt konverteringer vil også hjælpe, men igen hvis du forsøger 2 forskellige budskaber i en periode og ingen af dem giver dig kunder, så er det måske også et hint.

Det er som regel simple ting der for folk til at konverterer eller ikke at konverterer, så prøv at arbejd lidt med budskabet så skal det nok lykkedes.

Faldt i øvrigt over denne video på YouTube, der helt enkelt viser at det rigtige budskab giver ’kunder i butikken’

:)

Med venlig hilsen,

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)