Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget trafik kommer fra søgemaskiner?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Hvad er søgemaskientrafik egentlig?

 

Søgmaskinetrafik - er trafik der kommer via de organiske søgeresulater, når en bruger søger efter noget bestemt, f.eks. et produkt eller en ydelse i i google søgefelt.. Det andet du omtaler hvor en bruger skriver en webadresse/url direkte i adressefeldtet.. f.eks. www.bussemand.dk kaldes for direkte trafik, - bruger går dirkete ind på hjemmeside uden at bruge google eller andre søgemæskiner til at lede efter den..

Håber det besvarede dig spørgsmål

vh/ Ulrik

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik det er jeg helt med på :-). Min pointe var at nogle mennesker ikke bruger browseren, men eksempelvis Google. De indtaster www-adressen i Google, og hopper så ind på siden. Det vil tælle som søgemaskinetrafik, men er reelt direkte-trafik (eksempelvis). Sådan noget bør sorteres, fra for at få det bedste resultat i undersøgelsen. En ting der kan være på vippen, kan være eksempelvis være søgning på et firma navn, selvom man kender www-adressen. Jeg skriver tit bare eb i i Google, i stedet for som www-adressen. 

Der er en masse ting som flyder sammen.

Det var blot et indspark til trådstarter, at der er nogle elementer han bør undersøge til bunds, for at få det mest korrekte resultat :-).

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal nok være nogle som skriver www i søgefeltet men kan ikke være så mange at det har en reel effekt på andelen af din trafik fra søgemaskiner

Dette er ikke en analyse jeg selv har tænkt mig at lave, men håbede at den var lavet i forvejen når flere blogs nu referer til disse statistikker over generelle trafikkilder.

Jeg skriver en blog om Københavns farligste 7-mands fodboldhold på www.drengeishorts.dk. Vi tager med glæde imod en udfordring!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du bliver overrasket :-)!

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Casper, jeg tror du bliver overrasket.

Vores forretningsside, der kan jeg se at der kommer et par stykker ind med søgefrasen www.xxxx.dk hver månede.

Jeg ved også at min mor bruger google på samme måde.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 større andel er vel fra søgemaskine trafik and på hvordan man regner tal ud vis en finder en blog på google og folk klikker over på din side er det henvisning link , men uden søgemaskine havde du ikke fået dette kliks, måske vis lå over denne blogs på google ville du få flere kliks , derved højere antal kliks fra google af.

derved jo mere indhold ord på siden , jo mere trafik fra google af ,jo bedre siden er søgeord optimeret

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Ulrik det er jeg helt med på :-). Min pointe var at nogle mennesker ikke bruger browseren, men eksempelvis Google. De indtaster www-adressen i Google, og hopper så ind på siden. Det vil tælle som søgemaskinetrafik, men er reelt direkte-trafik (eksempelvis). Sådan noget bør sorteres, fra for at få det bedste resultat i undersøgelsen. En ting der kan være på vippen, kan være eksempelvis være søgning på et firma navn, selvom man kender www-adressen. Jeg skriver tit bare eb i i Google, i stedet for som www-adressen

 

Så misforstod jeg dit spørgsmål, - men jeg kan ikke rigtig se problemet.. for den del, som måtte have gjort det, eller af ren dovenskab søger dit firmanavn op via google kan man jo se i analytics, - så nej den del tælle selvfølgelig ikke som "reel" søgemaskinetrafik, - men det ved man jo godt som hjemmeside ejer...

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:

Casper Schneidereit:
Ulrik det er jeg helt med på :-). Min pointe var at nogle mennesker ikke bruger browseren, men eksempelvis Google. De indtaster www-adressen i Google, og hopper så ind på siden. Det vil tælle som søgemaskinetrafik, men er reelt direkte-trafik (eksempelvis). Sådan noget bør sorteres, fra for at få det bedste resultat i undersøgelsen. En ting der kan være på vippen, kan være eksempelvis være søgning på et firma navn, selvom man kender www-adressen. Jeg skriver tit bare eb i i Google, i stedet for som www-adressen

 

Så misforstod jeg dit spørgsmål, - men jeg kan ikke rigtig se problemet.. for den del, som måtte have gjort det, eller af ren dovenskab søger dit firmanavn op via google kan man jo se i analytics, - så nej den del tælle selvfølgelig ikke som "reel" søgemaskinetrafik, - men det ved man jo godt som hjemmeside ejer...

 

Hvis du ikke er indexeret på Google, så kommer du jo ikke frem ;) Så lidt søgemaskinetrafik er det vel

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Hvis du ikke er indexeret på Google, så kommer du jo ikke frem ;) Så lidt søgemaskinetrafik er det vel

 

Så kan du jo heller ikke bruge google søgefelt til at søge siden frem i, med www.adresse.dk eller med firmanavn som der er foreslået i tråden, hvis firmaets hjemmeside ikke er i index..:P

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:

Mark MK:

Hvis du ikke er indexeret på Google, så kommer du jo ikke frem ;) Så lidt søgemaskinetrafik er det vel

 

 

Så kan du jo heller ikke bruge google søgefelt til at søge siden frem i, med www.adresse.dk eller med firmanavn som der er foreslået i tråden, hvis firmaets hjemmeside ikke er i index..:P

jo flere sider der normalt der også kommer igennem links til din hjemmeside , jo bedre er du indexeret i google så de 2 ting følges ad normalt .

uden links kan andre ikke komme fra andre sider til din side .

uden links bliver siden normalt ikke indexeret i google , i hvert fald ikke ret godt.

få links giver få besøgene fra andre sider  til din side normalt

få links giver normalt færre besøgene fra søgemaskinerne

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)