Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alligevel ikke en NY IDE, hvaså?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, det længe siden jeg har skrevet indlæg her, men har dog fortsat været en trofast læser! -Synes siden bliver bedre og bedre for hver dag.

Jeg er stødt ind i et lille problem, og ville høre om der er nogen der ved hvad man stiller op  i en sådan situation.

Jeg har i den sidste måneds tid fiflet lidt med en lille ide. Har undersøgt på nettet om der var lavet noget ligende, uden resultat. Så jeg gik så småt igang med en forretningsplan og fik indhentet priser på nogle af de materialer jeg skulle bruge.

Pludselig viser det sig, at min reserch på nettet ikke har været tilstrækkelig, da jeg støder ind i en amerikansk virksomhed (Featuro), der faktisk laver præcist det samme som jeg havde tænkt på :/

Skal jeg så bare lægge alt fra mig og opgive? eller er der stadig mulighed for at jeg kan opstarte det her i DK, uden at få en stor retsag på nakken :S 

Hvilke regler gælder indenfor dette? det er jo ikke fordi det kommer til at foregå præcis på samme måde som det de laver, men konceptet er stort set det samme. Jeg ved dog at der ikke ekststerer noget ligende i DK.

Håber at der er nogle kloge mennesker der kender til den slags situationer, eller har oplevet noget ligende, så vil jeg meget gerne høre jeres historie om det.

Tak fordi i gav jer tid til at læse indlægget, det blev desværre lidt længere en planlagt.

Mvh

Elias

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo ikke kun eet firma indenfor hvert segment i markedet, så jeg kan ikke se hvorfor ikke du kan bidrage.

Jeg synes omvendt det er positivt at der er nogle der gør det samme, det havde været mere foruroligende hvis slet ikke nogen i hele verden lavede det - det kunne jo betyde at det var en dårlig ide.

Op på hesten og i gang.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvor stort markedet er, men jeg synes ikke at en enkelt konkurrent lyder af meget, og så er det jo bare med at finde ud af hvordan man kan udkonkurrere konkurrenten (pris eller kvalitet).

Husk at tjekke op på om de evt. har patent på idéen.

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg aner ikke om du kan få en retsag på nakken, men hvis du kan er det dybt åndsvagt. Som der bliver sagt i The Social Network "Just because you build a nice chair, doesn't mean that you owe money to everyone who ever built a chair before."

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres hurtige svar.

Kan godt se at det ikke ville være rimeligt, at ingen andre havde mulighed for at lave noget ligende, nu når de ikke kan finde ud af at sælge produktet world wide..

Hvor kan man finde ud af / slå op, om de har taget patent på produktet? Læser selv jura, men er ikke så langt henne i forløbet endnu, så vi har ikke haft om ophavsret.

Tror at jeg vil fortsætte med projektet. Blev slået lidt ud da jeg stødte ind i deres hjemmeside .. Men I har ret, ingen panik - bare med at komme videre

Endnu engang thanks ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Det er meget forskelligt, der kan være nogle patenter - men hvis det er en amerikansk firma har de måske glemt Danmark i deres patentsøgning :)

Du kan jo prøve at spørge Patent og varemærkestyrrelsen :)

Husk bare fordi Ford har lavet en bil, så er der jo stadig Volvo, Mercedes, Opel, Fiat, Alfaromeo osv osv osv.. :) Men undersøg det nu alligevel tilbunds for en sikkerhedsskyld :)

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det vil jeg prøve at gøre.

Fik også lige et nice link af en ven google.com/patents , hvis nogle skulle være interesseret - godt nok en beta version, men han siger at det fungerer :)

Ja, men der er alligevel en betydelig forskel på disse biler. Og det jeg havde i tankerne ligner uhyggeligt meget det samme, som det de har gang i.

Fortsat god aften ;)



Side 1 ud af 1 (7 indlæg)