Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla & Wordpress

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Jeg skal til at bestille et webhotel, hvorfra jeg vil anvende enten temaer/templates fra Joomla eller wordpress. Har i den forbindelse set en masse sider der udbyder disse. 

Mit spørgsmål er: Når jeg nu evt. køber en template fra. f.eks. Rockettheme.com, skal jeg så bruge noget bestemt software for at redigere i den?.

Kan nemlig se at man skal bruge Adobe Fireworks for at ændre logoet på templaten.

Så hvis nogen kan hjælpe en glad nybegynder som mig, med dette spørgsmål ville jeg blive glad :)

Thomas

optrap!  Thomas Eskelund

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eskex. Hvis du skal lave en wordpress-hjemmeside, så vil anbefaler jeg studiopress.com. De har rigtig mange super fede templates! 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas, 

Tak, det kigger jeg lige lidt nærmere på!

Har du erfaring med redigering i disse, altså mht. om jeg behøver anden software?

Thomas

optrap!  Thomas Eskelund

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøver du ikke :=)

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Du skal ikke bruge noget specielt software til at redigere templates, heller ikke Fireworks. Du kan sagtens benytte anden form for software. RocketTheme leverer en speciel form for PNG-filer med deres templates, som er specielt møntet på Fireworks, men du kan sagtens redigere disse filer i et andet grafisk redigeringsprogram. Du mister så nogle af de fancy features som Fireworks tilbyder, men igen - det er ikke noget krav.

Du kan også helt erstatte den medfølgende logo-fil med din egen. Det er der mange der gør.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Eskex:
Har du erfaring med redigering i disse, altså mht. om jeg behøver anden software?

Du skal som udgangspunkt blot bruge en editor, der kan håndtere html, css og php. For at ændre ordentligt i templatet, skal du derfor kunne kode.

Jeg anbefaler disse editorer:

  • Notepad++
  • TSW webcoder
  • Codelobster

Selve indholdet af din hjemmeside styrer du jo selv fra Joomlas kontrolpanel og der vil - afhængig af hvilket template du vælger - sikkert også være en række indstillinger, som du kan stille på i administrationsdelen af dit template.

Så for at svare kort:

  • Større grafiske ændringer skal laves via en editor. Du skal kunne kode, for at kunne gøre dette
  • Mindre ændringer kan laves fra Joomlas administrationspanel
  • I nogle tilfælde modtager du også en version af templatet i photoshop-format. Her kan du så ændre direkte i templatets udseende via photoshop. Det kræver dog, du kan finde ud af gemme templatet rigtigt og få implementeret ændringerne i dit template.

Slutteligt har jeg lavet en blogpost, hvor jeg giver mit bud på en række seriøse Joomla template-leverandører. Den kan du læse her: http://www.joomlatutorials.dk/template/gode-templateudbydere

God fornøjelse.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Må sige jeg er meget positivt overrasket, både over de hurtige svar, og kvaliteten her i!

Jeg siger mange tak, og vil straks kaste mig ud i denne finurlige verden ;)

Thomas

optrap!  Thomas Eskelund

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)