Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com domæne - hvordan gribes det rigtigt an?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg vil købe et .com domæne og oversætte en af mine danske hjemmesider til engelsk for at gøre den international og komme ud på et større marked. Hvordan griber jeg det an? Hvad er bedst med hensyn til SEO?

- At købe et .com domæne der er hostet i Danmark?

- At købe et .com domæne der er hostet af f.eks. GoDaddy?

- At købe et .com domæne og lave et subdomæne som da.domæne.com hvor siden er på dansk og de.domæne.com hvor siden er på tysk? 

Når Google crawler søgninger ser den så på hvilket land hjemmesiderne er hostet i? 

Håber der er nogle der kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg griber det rigtigt at så min hjemmeside virkelig bliver international på den bedste måde.

God dag,

Madsen

 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter Madsen:

Hej,

jeg vil købe et .com domæne og oversætte en af mine danske hjemmesider til engelsk for at gøre den international og komme ud på et større marked. Hvordan griber jeg det an? Hvad er bedst med hensyn til SEO?

- At købe et .com domæne der er hostet i Danmark?

- At købe et .com domæne der er hostet af f.eks. GoDaddy?

- At købe et .com domæne og lave et subdomæne som da.domæne.com hvor siden er på dansk og de.domæne.com hvor siden er på tysk? 

Når Google crawler søgninger ser den så på hvilket land hjemmesiderne er hostet i? 

Håber der er nogle der kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg griber det rigtigt at så min hjemmeside virkelig bliver international på den bedste måde.

God dag,

Madsen

 

 

Det klart bedste i forhold til SEO er at du køber .com domænet, og får det hostet i samme land som din primære målgruppe er. Dette kræver dog som du sikkert også godt ved ekstra arbejde i forhold til SEO af din udenlandske side.

Samtidig skal du også sørge for at hjemmesiden fortæller browsere og ikke mindst Google at siden er på engelsk eller hvad den nu er. Så længe du fortæller at siden har et bestemt sprog så er det fint.

De fleste vælger for nemhedens skyld at have et .com domæne, men ligger de forskellige sproglag i hver sin mappe på .com domænet. altså fx .com/da - .com/en etc. her skal man også være opmærksom på at de enkelte sproglag også fortæller at dette er altså en engelsk side, det her er en dansk side osv.

Det er nemmere fordi man så ikke skal lave den eksterne linkbuilding på flere domæner. og man kan tit også administrere sin hjemmeside fra samme administration (kan man i min CMS løsning i hvert fald) Men skulle jeg selv vælge, ville jeg ikke vælge den nemme vej.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette måske den bedste måde at få succes med en international .com hjemmeside:

- købe et .com domæne og få det hostet der hvor min primære og største målgruppe befinder sig.

- lave et subdomæne som hedder de.domæne.com (i dette eksempel for Tyskland)

- sætte doc type, charset og xml til at være DE for tyskland

- oversætte teksterne til tysk og have de tyske søgeord jeg vil findes på in mind

- sørge for at få indgående links fra tyske hjemmesider der er hostet i Tyskland inkluderet søgeordene i ankerteksten

På den måde vil mine potentielle brugere være tyskerne der søger efter de tyske søgeord men også de der søger efter de engelske søgeord. Google kan se at der er tyske hjemmesider som linker til min hjemmeside og indholdet på min hjemmeside er tysk og det fortæller hjemmesidens meta koder også at det er. 

Madsen

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste ville jo nok være, at havde man et brandname på dansk som sagtens kunne oversættes til det samme brandname bare på tysk, at man så købte domæne.de og fik det hostet i Tyskland. Så vil siden vel i realiteten være en tysk hjemmeside? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iværksætter Madsen:
- købe et .com domæne og få det hostet der hvor min primære og største målgruppe befinder sig.
Ja

Iværksætter Madsen:
- lave et subdomæne som hedder de.domæne.com (i dette eksempel for Tyskland)
Det kan du sagtens, men hvis du alligevel vil lave et subdomæne, kan det bedre betale sig at du køber et .de domæne. Princippet er det samme. Google ser begge som forskellige domæner. altså www.xxx.com, de.xxx.com og xxx.de er alle forskellige domæner, og sådan ser Google dem også.

Iværksætter Madsen:
- sætte doc type, charset og xml til at være DE for tyskland
Det er ikke nok at gøre det, Google kigger ikke på alt sammen alligevel. Du skal primært sørge for at den header der bliver sendt til Google og brugerne er den korrekte. Doctypen har intet med sproget at gøre, det er kun i forhold til koden på hjemmesiden, som jo fx er html, XML, XHTML etc.

Du kan læse mere om det at lave flersprogede hjemmesider her: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/03/working-with-multi-regional-websites.html

og her: http://www.w3.org/TR/i18n-html-tech-lang/#ri20060630.133619987

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)