Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine rettigheder vedrørende design?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino brugere!

Jeg er i gang med at designe en stol og håber stærkt på at få solgt designet til et møbelfirma.

Mit lille problem ligger i at jeg faktisk ikke er klar over, hvordan jeg sikrer mig at firmaet ikke tager mit design efter jeg har fremvist det. Hvordan sikrer jeg mine rettigheder her?

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og Lykke med det!

Du kan lave en hemmelighedsaftale, hvor der fx står at du har rettighederne til det fremviste design indtil du modtager betaling, og de må ikke vise designet til 3 part uden din tilladelse.

Det behøver ikke være en flere kilometer lang aftale, bare at der står at du har rettighederne til det fremviste design.

Begge parter skal selvfølgelig så skrive under, og have en kopi hver.

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar! :) Jeg havde faktisk troet der var mere i det end sådan, det lyder enkelt og lige til.

 

Så vil jeg gerne tilføje som tillægsspørgsmål: Hvad ville være en typisk salgspris for et stoledesign såfremt designeren er ukendt og uden tidligere solgte designs? Tvivler på det er et let spørgsmål, men i skal være velkommen hvis i har et godt bud. :)

Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes selv at du skal vurdere det udfra hvor meget tid du har brugt og hvor mange penge du har brugt.

Jeg vil gerne hjælpe dig med at finde en pris, hvis du tør vise mig produktet :)

 

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej OotBs

Hvis du ikke allerede har gjort det, så indgiv en ansøgning om EU-designbeskyttelse af dit design før du viser det frem. Det koster et par tusinde kroner og så har du beskyttelse i hele EU.

Når du så går til virksomhederne kan du supplere med en hemmeligholdelsesaftale og evt. en konkurrenceklausul (hvis de accepterer det).

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)