Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp... Programmeringsinformationer ØNSKES!!!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg læser det ikke som om at han fraråder udviklere, eller kritiserer udviklere her fra sitet. Dog har Iværksætter Madsen haft en rigtig dårlig oplevelse, som han gerne vil gøre mig opmærksom på, så jeg er lidt mere på tæerne end han har været.

Det er da en sørgelig historie at han har oplevet med sit drømmeprojekt. Jeg tror nogen gange at man skal gøre tingene op og det vil jeg gerne give et godt eksempel på. Jeg har sparet en del penge sammen, for at starte mit drømmeprojekt op. Det har betydet at der ikke har været så meget sjov og ballade i hverdagen, den gode ferie med familien og fravalgt nogle muligheder som jeg ellers gerne havde takket ja-tak til. Så når jeg skal aflevere mine opsparelde penge i hænderne på en programmør, skal det selvfølgelig være til markedsprisen, men de færreste tænker lige over at det kan være et års sparepenge med en hel del kompromisser. Derfor forventer jeg også "Value for money" og ikke som i Iværksætter Madsens historie, noget der slet ikke lever op til forventningerne.

Kender ikke Iværksætter Madsen, men tror godt vi kan blive enige om at det har været en fandens svær nød at sluge, når man lukker ned for sit drømmeprojekt.

Mick

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick

Jeg tror som udgangspunkt at du ved for lidt om webudvikling til selv at agere projektleder - mit råd vil at du finder en erfaren programmør og for ham gjort lige så begejstret for projektet som du er. Selvom du har lidt penge at investere i projektet, så vil du manglende erfaring stille dig i en alt for risikabel situation.

Så din opgave er nu at få alle dine tanker ned på papir og så samtidig få klart defineret hvad DU har at byde ind med i et samarbejde - det er ikke nok med bare ideen alene. Og så ellers ud og få solgt ideen til en god programmør.

/Arco

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Murillo:

Nej, jeg læser det ikke som om at han fraråder udviklere, eller kritiserer udviklere her fra sitet. Dog har Iværksætter Madsen haft en rigtig dårlig oplevelse, som han gerne vil gøre mig opmærksom på, så jeg er lidt mere på tæerne end han har været.

Det er da en sørgelig historie at han har oplevet med sit drømmeprojekt. Jeg tror nogen gange at man skal gøre tingene op og det vil jeg gerne give et godt eksempel på. Jeg har sparet en del penge sammen, for at starte mit drømmeprojekt op. Det har betydet at der ikke har været så meget sjov og ballade i hverdagen, den gode ferie med familien og fravalgt nogle muligheder som jeg ellers gerne havde takket ja-tak til. Så når jeg skal aflevere mine opsparelde penge i hænderne på en programmør, skal det selvfølgelig være til markedsprisen, men de færreste tænker lige over at det kan være et års sparepenge med en hel del kompromisser. Derfor forventer jeg også "Value for money" og ikke som i Iværksætter Madsens historie, noget der slet ikke lever op til forventningerne.

Kender ikke Iværksætter Madsen, men tror godt vi kan blive enige om at det har været en fandens svær nød at sluge, når man lukker ned for sit drømmeprojekt.

Mick

 

Dette var et svar til "Intetsigende"

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Intetsigende:
Du fraråder altså folk, at hyre udviklere, fordi du valgte nogle der var inkompetente? Det synes jeg er, at skære alle over samme kam.

Mit råd var, som jeg skrev, at han skal finde sig en programmør som kan se det samme potentiale i projektet som ham selv ja. Da kerneproduktet netop er en hjemmeside vil der hele tiden skulle udvikles på denne og nærmest en fuldtidsstilling som skal til. Skulle han derimod bruge en hjemmeside til en blog eller en webshop ville en programmør med engangsbetaling være det rette valg. 

Vælger man et partnerskab kan man også lettere komme frem til 'Hvorfor gør vi ikke sådan' eller 'Det ville da egentligt være smartere at gøre sådan' eller 'Sådan kan man jo også gøre' i stedet for det er en programmør som ingen interesse har indenfor emnet han programmerer hjemmesiden til (f.eks. natteliv) og bare går efter det som kravspecifikationen siger og pengene der bliver betalt. 

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:

Hej Mick

Jeg tror som udgangspunkt at du ved for lidt om webudvikling til selv at agere projektleder - mit råd vil at du finder en erfaren programmør og for ham gjort lige så begejstret for projektet som du er. Selvom du har lidt penge at investere i projektet, så vil du manglende erfaring stille dig i en alt for risikabel situation.

Så din opgave er nu at få alle dine tanker ned på papir og så samtidig få klart defineret hvad DU har at byde ind med i et samarbejde - det er ikke nok med bare ideen alene. Og så ellers ud og få solgt ideen til en god programmør.

/Arco

 

Hej Arco

Tak for dit svar...

Jeg er ikke afvisende overfor, at give afkald på en del af forretningen til den rette, MEN er mest tilbøjelig til at købe ydelsen. Her handler det meget om, kemi, forretningsforståelse, ambitionsniveau osv. Et match som kan være svær at finde, men for den rette er jeg meget åben...  

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter Madsen:

Intetsigende:
Du fraråder altså folk, at hyre udviklere, fordi du valgte nogle der var inkompetente? Det synes jeg er, at skære alle over samme kam.

Mit råd var, som jeg skrev, at han skal finde sig en programmør som kan se det samme potentiale i projektet som ham selv ja. Da kerneproduktet netop er en hjemmeside vil der hele tiden skulle udvikles på denne og nærmest en fuldtidsstilling som skal til. Skulle han derimod bruge en hjemmeside til en blog eller en webshop ville en programmør med engangsbetaling være det rette valg. 

Vælger man et partnerskab kan man også lettere komme frem til 'Hvorfor gør vi ikke sådan' eller 'Det ville da egentligt være smartere at gøre sådan' eller 'Sådan kan man jo også gøre' i stedet for det er en programmør som ingen interesse har indenfor emnet han programmerer hjemmesiden til (f.eks. natteliv) og bare går efter det som kravspecifikationen siger og pengene der bliver betalt. 

Jeg er helt enig :)

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var forresten ikke en salgstale jeg holdte for mig selv før. Men hvor andre programmører tager vanvittige 1500,- i timen, tager jeg måske "kun" 200,-. En af grundende er også at jeg mangler noget erfaring og kun har lavet ca. 10 professionelle hjemmesider.

 

Håber du kommer igang med dit projekt. ;-)

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thore:

Det var forresten ikke en salgstale jeg holdte for mig selv før. Men hvor andre programmører tager vanvittige 1500,- i timen, tager jeg måske "kun" 200,-. En af grundende er også at jeg mangler noget erfaring og kun har lavet ca. 10 professionelle hjemmesider.

 

Håber du kommer igang med dit projekt. ;-)

Tak for dit svar... Og held & lykke til dig.

Mick

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er godt klar over at det er meget svært at definere en prisramme, med jeg vil meget gerne have en indikation på hvor meget i mener det vil koste at lave noget ala aok.dk???

Ved godt at der er "et start op" og derefter vil der løbende være noget udvikling, men hvor meget vil i mener at jeg vil ende med for et god base???

Glæder mig over de mange svar der allerede er kommet, tusind tak for det.

Mick

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick,

Først tak for din mail, dette tager jeg som en ros til mit arbejde når der specifikt bliver spurgt ind til min mening.

Jeg har læst din tråd igennem og jeg vil her give min holdning til hvordan du kan få nogle bedre og mere specifikke svar.

Når det drejer sig om udvikling så er der ofte 100 eller 1000 veje til det samme mål. Ikke alle veje er lige gode og ligeledes koster hver vej heller ikke det samme.

Et eksempel fra en anden verden: "Jeg vil gerne have en chokolade kage".
Jeg laver derfor en søgning på en tilfældig opskrift side på nettet og får følgende svar:

Resultat ved søgning efter "chokoladekage" 274 opskrifter fundet

Altså der er 274 måder at lave min chokolade kage. Det er helt sikker at jeg kan lide en af kagerne, men der er sikker også mange jeg ikke kan lide. Samtidigt koster de mange chokoladekager helt sikkert heller ikke det samme.

Med denne forklaring er det jeg egentlig gerne vil frem til, at hvis du ønsker en specifik "chokoladekage" så skal du give kokken en opskrift.

I programmeringsverdenen hedder en sådan opskrift en kravspecifikation. De krav der står opstillet i denne specifikation SKAL programmøren leve op til - hvilket sikre dig mod at blive snydt i den anden ende.
Samtidigt giver denne specifikation programmøren et meget bedre udgangspunkt for at give dig en realistisk pris.

I en kravspecifikation skal du beskrive sidens funktioner OG hvordan de nøjagtig skal fungere. F.eks. hvis der er en søgefunktion beskriver du hvordan resultaterne opstilles og om man skal kunne klikke sig videre ind på dem osv.

En kravspecifikation giver dig ligeledes overblik over dit projekt, hvilket gør du kan prioritere i funktionerne og derved opstille dine krav i faser (milestones).

Håber det hjælper dig.

Med venlig hilsen
Sven Philipsen

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)