Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette ApS via webreg, hvordan?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Jo..du skal indsætte referat af den stiftende generalforsamling.

Ikke nødvendigt, men derimod et stiftelsesdokument, hvor du kort beskriver:

"Undertegnede "Navn på stifter"

stifter hermed Navn ApS ....."

 

Derefter følger selskabets vedtægter.

 

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes en udmærket skabelon her

http://www.startvaekst.dk/file/81641/stiftelsesdokument-eks-feb2010.doc

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Yes..Tonny..o.k. vi kan godt kalde det for et stiftelsesdokument.

Vi plejer at lave vedtægter og stiftelsesdokument separat.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man anvende en privat/borger-signatur for at oprette en APS via. WebReg?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

VilGerne:

Skal man anvende en privat/borger-signatur for at oprette en APS via. WebReg?

JepsYes

Tonny

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 05:03
Hvor mange stjerner giver du? :

"Banken er det mindste problem". Dejligt, hvilken bank er det? For mig at se er banken indtil videre det største problem! Så selvregistrerende nystartere: Sørg for at jeres bank kan/vil underskrive på webreg!

Finansbanken vil IKKE - og kan/vil tilsyneladende ikke engang se problemet i det. Jeg håber dog, at jeg har fået overbevist deres kundesouschef om, at det er bedst for alle parter at de skriver det på deres hjemmeside. Men jeg frygter han bare snakker! Nu er I i hvert fald advaret.

Mvh.

 Anders

(der pt. kigger efter en ny bank - alene for ikke at skulle finde/betale en advokat for at kvittere - eller selskabsstyrelsen for at behandle et par papiranmeldelser. Og iøvrigt er decideret chokeret over, at bankerne i dagens Danmark ikke anser det for en selvfølge at kunne kvittere elektronisk!)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders, tråden er 10 måneder gammel. Men jeg fik stiftet mit firma så alt det er på plads. Hvis du har problemer med banken så prøv Danske Bank de kan godt håndtere det og er meget hjælpsomme.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Ja, jeg så godt tråden ikke var ny. Men jeg tænkte lige, jeg ville redde andre fra IKKE at undersøge om deres fremtidige bank vil/kan underskrive elektronisk...

Tak for oplysningen om Danske Bank - så har vi da i hvert fald en enkelt bank på "positivlisten"... :-)

Mvh.

 Anders

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. bankers evne til at gå på webreg:

min bank kunne heller ikke finde ud af det, jeg løste problemet ved at de sendte kontoudskrift til Peter revisor som så mod et yderst rimeligt beløb bekræftede overfor selskabsstyrelsen. at så bankerne burde være forpligtet til at kunne yde denne service er så en helt anden ting.....

Og så lige til sidst: jeg ved tråden er gammel, men jeg loggede på EogS med mit nemID. Den omtalte kode i starten af tråden var vel den kode der blev oprettet på WebReg på det nye selskabs navn/klade.

 

Venlige hilsner

Søren

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

Ang. bankers evne til at gå på webreg:

min bank kunne heller ikke finde ud af det, jeg løste problemet ved at de sendte kontoudskrift til Peter revisor som så mod et yderst rimeligt beløb bekræftede overfor selskabsstyrelsen. at så bankerne burde være forpligtet til at kunne yde denne service er så en helt anden ting.....

Og så lige til sidst: jeg ved tråden er gammel, men jeg loggede på EogS med mit nemID. Den omtalte kode i starten af tråden var vel den kode der blev oprettet på WebReg på det nye selskabs navn/klade.

 

Venlige hilsner

Søren

Nu er det sådan, at godkendelse af indskudkapitalen i forbindelse med stiftelse af selskaber kun kan foretages af advokater, godkendte revisorer og bank/pengeinstitutter.

Da det er forbundet med et skærpet ansvar, så er der efterhånden mange banker og pengeinstitutter, der har valgt at fravælge denne assistance, hvilket er, så vidt jeg har fået oplyst, er en central beslutning i de enkelte banker.

Ganske enkelt, så vil bankerne ikke have dette ansvar.

Tonny

PS. At Peter kan klare problemet er fint, da han har nogle rigtige gode samarbejdspartnere.

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)