Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette ApS via webreg, hvordan?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, er der nogen der har prøvet at oprette et ApS via webreg? Skal man både oprette på webreg og så på CVR bagefter? og hvad med vedtægter? kan jeg hente nogle standard vedtægter et sted?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Stæhr:

Hej alle, er der nogen der har prøvet at oprette et ApS via webreg? Skal man både oprette på webreg og så på CVR bagefter? og hvad med vedtægter? kan jeg hente nogle standard vedtægter et sted?

Mvh. Jens

Hej Jens

Du kan udmærket oprette det meste online på www.webreg.dk.

Standardvedtægter kan du bl.a. finde på www.startvaekst.dk, men det er dog tilrådeligt at få lidt professionel assistance til vedtægterne, direktørkontrakt m.v.

Ved onlineregistrering af selskabet er du nødt til at få en godkendt revisor, advokat eller din bankforbindelse til at bekræfte, at selskabskapitalen minimum kr. 80.000 er indbetalt.

Når registreringen er gennemført, så opdateres alle oplysninger automatisk hos CVR.

Tonny

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for svar, jeg har lige siddet og kigget på det. Jeg har fundet nogle vedtægter fra eogs.dk som jeg har rettet til.

Når jeg har indtastet det jeg kan, så ringer jeg til banken og få dem til at oprette en ny konto og så overføre jeg 80.000 og det kan banken så gå ind og bekræfte på webreg.

Skal jeg oprette mig andre steder end webreg?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Stæhr:

Hvad er stiftelses omkostninger? og hvor meget

Hej igen

Stiftelsesomkostninger er typisk de omkostninger, som det koster at få oprettet selskabet, eks. revisor og/eller advokat. Nu er der tillige kommet et gebyr hos EogS, hvorfor dette også er en stiftelsesomkostning.

Hvis du afholder stiftelsesomkostningen af private midler, skal det ved stiftelsen anføres til kr. 0,00. Derimod afholder selskabet stiftelsesomkostningerne, så skal du opgøre disse ligesom de skal tillægges indskuddet på selskabskapitalen.

Hvis stiftelsesomkostningen andrager kr. 3.000,00, så skal der indbetales kr. 83.000,00 i indskud.

Derfor afholdes stiftelsesomkostningen oftest af private midler udenfor selskabet.

OBS! Du skal være opmærksom på, at det er ikke alle banker som kan/vil bekræfte selskabets kapital, så du skal lige forhøre dig i din egen bank.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Stæhr:
Skal jeg oprette mig andre steder end webreg?

 

Det skal du ikke, idet du bl.a. i forbindelse med registreringen kan blive registreret for pligter, herunder momsregistrering og a-skat m.v.

Tonny

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Tonny, a´ prøver sku...:-)

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Det burde være ligetil...idet vejledninger m.v er ret gode på webreg.

Som Tonny skriver, skal du sikre dig, at din bank er villig til at godkende kapitalforholdene

via digitalsignatur. Ikke alle banker gør det.

 

MvH

Peter 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Peter, det glæder mig du synes det er lige til for så kan det være du vil give en kommentar på de ting jeg oplever med systemet. Banken er det mindste problem.

Jeg logger ind med nemID så jeg har ikke nogen kode at give banken jeg ved ikke hvad det er for en kode de skal have. Hvis jeg skal bestille en digital signatur skal jeg indtaste et cvr nummer men det har jeg jo ikke fået endnu....

Når jeg er logget ind skal jeg udfylde obligatoriske dokumenter og det første er stiftelsesdokument med vedtægter, stiftelsesomkostninger samt stiftelsesdato. Jeg har fundet et sæt vedtægter som jeg kan bruge. Men hvad er mine stiftelsesomkostninger?? det kan jeg vel ikke vide før jeg er færdig?? og har fundet ud af hvor meget tid jeg har bruget og hvorfor skal andre vide hvormeget det har kostet.

Hvad er foremål og tegningsregel?? og hvad er kapitalklasser?? aldrig hørt om det.

Angiv nominel kapital og tegningskurs. Det kunne de godt have skrevet på dansk helt ærligt...

Jeg går ikke ud fra jeg skal indsæte referat fra generalforsamlingen, når den ikke er afholdt.

Når jeg har indtastet alt det jeg mener der skal stå og trykker på "registrer" så sker der bare ingenting...

Nu har jeg brugt så meget tid på det så vil jeg også lave det færdig men eller havde det været bedre at betale sig fra det. Don´t try this at home.

Mvh. Jens

 

 

 

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Jeg mener ikke, at du kan stifte ApS via NEM-ID(er indtil videre kun for personer), men du

skal stifte via digital-signatur , som jeg troede, at du havde.

Ellers via indsendelse til EogS, dog her et gebyr på over 2.000 kr.

Du kan bestille en digital signatur på CPR.nr. og så tage den derfra.

Stiftelsesomkostninger=0 kr. Du hyrer ingen til det, og æder dermed ikke af

indskudskapitalen. Jo gebyr på 670 kr.

Formål=Hvad skal firmaet beskæftige sig med

Tegningsregel=Hvem tegner firmaet...een direktør eller?

Kapitalklasser= f.eks. A og B-anparter med forskellige rettigheder

Kapital=f.eks. 80k a kurs 100

Jo..du skal indsætte referat af den stiftende generalforsamling.

Men ja......det kan tage tid, når man ikke har prøvet det før, selvom jeg synes, at

vejledningerne er gode.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)