Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

´Hvad kræves der for at lave en konkurrence på nettet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder så søger jeg nogle der ved noget om lov og regler for at lave konkurrencer på nettet. Konkurrencen går på at folk mod at tage et test kan vinde feks. en uges ophold i et sommerhus.

Spørgsmålet, skal man have en notarius til at udtrække gevinster, som ved lotteri eller kan man bare køre på og lave det selv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her Smile

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv haft erfaring med at afholde en konkurrence, men jeg har bygget et par systemer for nogle kunder, som skulle bruges til netop afholdelse af konkurrencer. Ingen af dem var dog særlig store, jeg tror der var ca. 100 deltagere ved hver (det var også kun noget lokalt noget).

Jeg spurgte hvordan det skulle foregå, og om jeg skulle stå for den "tilfældige" trækning. Ved begge steder afviste de dette, og bad om at få en csv fil med alle deltagerne i.

Jeg snakkede meget med den ene kunde, og han fortalte, at han klippede alle deltagerne ud, rullede dem til små, ens kugler, og smed dem alle ned i en plastikpose. Herefter fik han sin kone til at trække en vinder.

Om det er efter lovens forskrifter, aner jeg ikke... Men der er ingen af de to, som er kommet i "fedtefadet" - og de har begge afholdt konkurrencer efterfølgende.

Men ellers, så ville jeg tage fat i forbrugerrådet, og høre dem ad, om de stiller nogle krav. Måske også tage fat i en forbrugerjurist.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg spidser lige ører og lytter med her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Min egen fornemmelse er at sålænge det er gratis at deltage i konkurrencen så er der ikke de store regler. Det er noget andet hvis man sælger lodder f.eks

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)