Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Commenspam til min underside????

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer.

 

Jeg laver utroligt meget forskelligt SEO arbejde på mit site, dog har jeg ALDRIG rørt ved commentspam.

Men alligevel ser jeg en del backlinks til en af mine undersider, som kommer fra commentspam, dårlige kinesiske sites osv.

Jeg har oprettet undersiden for ca. 1,5 måned siden - derfor undrer det mig ekstremt meget at der sidder nogle og gør dette? (software or not)

 

Nogle gode forslag til hvad der sker her? 

Grunden til jeg skriver er selvfølgelig at jeg selv vil have 100% kontrol over min linkbuilding, da jeg har en strategi - syntes det er ubehageligt at der sidder andre og gør det, og kan ikke forstå hvorfor?

Kloge ord er mere end velkomne :) 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville på sin vis bare være glad for det :) et link er et link, og det får din hjemmeside op på søgemaskinerne. så hvis dit eneste problem er at du selv har en strategi, og derfor ikke vil have at andre linker til din side. Så ville jeg nu ikke tænke så meget over det og bare lade folk gøre det.

Men samtidig skal du jo så sørge for at disse links ikke går tabt, ved at der fx bliver linket til sider der returnerer 404. Du skal redirecte alt. så får du den fulde power.

Jeg har dog lige et spørgsmål, hvordan ved du at det er comment spam? og ikke reelle links fordi de havde læst noget på din hjemmeside i oversat tilstand?

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

Tak for dit svar.

Grunden til jeg ved det er commentspam er fordi jeg kan følge de links tilbage hvor de kommer fra og se hvor linket ligger, og tro mig det er commentspam :)

Der er flere grunde til at det ikke er godt for mig, vi er et professionelt firma med et godt ry, derfor har vi ikke råd til at have den slags på os, det håber jeg giver mening.

Jeg er bestemt ikke glad for de links, jeg mener ikke de tilfører nogen værdi overhovedet, Google tillægger ikke denne slags links nogen værdi længere.

Hvorfor du begynder at snakke om 301 har jeg ingen ide om :) der er jo ikke noget der skal redirectes??

/ jk
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:
Hvorfor du begynder at snakke om 301 har jeg ingen ide om :) der er jo ikke noget der skal redirectes??
Det siger jeg fordi jeg så tit ser at hjemmesider taber en helt del juice på gulvet, fordi hjemmesiden ikke tager højde for at der er nogen som linker en smule forkert, eller linker til sider som engang fandtes osv osv. Så det er egentlig grunden. Men også fordi jeg altid selv har tænkt et link er et link, uanset hvor det kommer fra, og det giver værdi på den ene eller den anden måde i forhold til hjemmesidens placering.

Joakim Kruse:
Der er flere grunde til at det ikke er godt for mig, vi er et professionelt firma med et godt ry, derfor har vi ikke råd til at have den slags på os, det håber jeg giver mening.
Det giver skam mening, jeg er bare ikke selv af samme opfattelse, dog kommer du jo ikke med et eksempel på et sådan link? så det er svært at sætte sig helt ind i den situation som du nu er blevet bragt i, eller virksomheden er bragt i.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Cool.

Ej jeg vil helst ikke sidde og reklamere med det. Da jeg gerne vil slippe af med det:) men det ligner Meget software genereret commentspam.

Bare rolig :) har da styr på 404 og mine redirects, ihvertfald på mine juicy URLs..

Jeg tror da vidst godt vi begge kan blive enige om at et link ikke bare er et link, men bærer meget forskellige skatte med sig.

Du kan prøve at tjekke min blog www.jkseo.dk der har jeg lige lavet en post med et godt seo værktøj til at tjekke for 404 og en masse andet, ikke den største nyhed, men måske det kunne have interese.

Tusind tak for svar.

Men hvem sidder dog og laver sådan noget her? Mærkeligt
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:
Jeg tror da vidst godt vi begge kan blive enige om at et link ikke bare er et link, men bærer meget forskellige skatte med sig.
Det er nu ikke det jeg mener eller siger. det jeg siger er at selvom et link har en lav værdi, eller måske slet igen har. Så giver det alligevel værdi til din hjemmeside at få et link.

Joakim Kruse:
Du kan prøve at tjekke min blog www.jkseo.dk der har jeg lige lavet en post med et godt seo værktøj til at tjekke for 404 og en masse andet, ikke den største nyhed, men måske det kunne have interese.

Bare rolig :) har da styr på 404 og mine redirects, ihvertfald på mine juicy URLs..

Ikke for min skyld :) jeg bruger xenu og mange andre værktøjer til hverdag :) og yderligere mener jeg ikke det er muligt at skabe en 404 eller 410 fejl på min hjemmeside. Den gør netop det jeg snakker om med de 301 redirects af links. Ingen links går tabt i min CMS løsning ;) Jeg har jo en helt del år på bagen med SEO og ikke mindst webdesign/programmering så den del har jeg taget hånd om :)

Joakim Kruse:

Men hvem sidder dog og laver sådan noget her? Mærkeligt

Kan ikke svare på hvem der laver sådan noget, da det kan være rigtig mange. Det kan fx være en konkurrent der vil skabe duplicate content (som jo nok er noget af det nemmeste lige at skabe i de fleste løsninger), det kan være folk som keder sig og gerne vil lave lidt ravage af den ene eller den anden art. Ja det er egentlig ikke til at sige hvorfor de gør det. eller jeg aner det i hvert fald ikke, har ikke prøvet det :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kørte lige en analyse på dit site, det ser godt nok pænt ud. Ikke 1 eneste SEO error på on page delen.

Det ser jeg sjældent :) 

Men ranker du så?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

fejl

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:

Ja kørte lige en analyse på dit site, det ser godt nok pænt ud. Ikke 1 eneste SEO error på on page delen.

Det ser jeg sjældent :) 

Men ranker du så?

Lige til en start... Xenu er et værktøj til at skanne hjemmesider for blandt andet broken links, det har intet med Black hat SEO at gøre. ved ikke rigtig hvad det program du snakker om er. Ved godt du har skrevet fejl her efterfølgende :) men ville bare lige svare på det du skrev til en start. og takker for din PB ;)

Hæ, nej der skulle helt ikke være nogen fejl hvad angår min hjemmeside, det skulle jo gerne være et søgemaskineoptimeret CMS jeg har bygget :) og det at jeg har lavet en "Catch All" løsning i forhold til 404 og 410 og fejlsider i det hele taget, gør at alle sider som bliver efterspurgt som ikke findes på min hjemmeside, bliver redirectet til den korrekte side eller forsiden automatisk. Jeg behøver ikke gå ind og lave manuelle redirects, kun justeringer i ny og næ.

og yderligere beskytter det jo også imod Duplicate content ;)

se fx denne http://www.ktj-media.dk/hvad betyder cms? det er ikke ligefrem en side der findes, men alligevel kommer du til en side der rent faktisk fortæller dig det :) ja du kan jo selv prøve:) finder du fejl siger du det bare til mig ;)

Jeg kan selvfølgelig godt i systemet lave manuelle redirects, men det er sjovere at lave en automatiseret løsning, også lidt sværere ;)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
ja du kan jo selv prøve:)

Det fungerer faktisk ret godt det du har lavet det, ganske snedigt.

Se fx her: http://www.ktj-media.dk/Hvem er ham der kim?

Og så ryger man da lige automatisk over til "om ktj media". Yes

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)